Motor doet helemaal niks

Jawbraker

Rookie
28 mei 2022
19
9
Goedendag
Wie kan mij helpen?
Ik heb een suzuki gsx 600 f, alleen doet hij helemaal niks meer.
Ik heb inmiddels nieuwe accu erin gezet, 1 van de cellen was stuk. Maar de motor doet helemaal niks. Lampen werken niet, knipperlicht werkt niet. Je hoort ook geen klik. Gewoon helemaal niks.
Alle verzekeringen gecontroleerd, deze zijn gewoon goed. De startonderbeker gecontroleerd. Alle stekkers schoongemaakt. Enige wat wel brand is mijn motorolie en versnelling lampje. Het rare wel is als ik mijn sleutel eruit haal, dan blijft de lampjes wel branden. Toen ik mijn tank eraf wilde halen kreeg ik ook vonken. De massa kabel ziet er netjes uit.
Wat kan het zijn?
 
Precies kijk je contact slot na ten eerste . Spuit deze eens in en rommel daarna eens wat met de sleutel.
Ook vonken toen je je tank probeerde te verwijderen is zeer dubieus te noemen en duid op sluiting.
Scoor eerst een bedradings schema op internet en volg de bedrading en meet dat door .
 
Als je per ongeluk de polariteit hebt verwisseld dan kan het zijn dat je hoofdzekering eruit is,..

The main fuse is on the left side under the fairing directly to the left of the battery box .. Its a 30amp fuse & there should be an extra fuse 30Amp fuse in with the main fuseable link .. on a 2006 GXS600F Katana
 
Ik had de accu goed aangesloten. Net zette ik de accu erop en ik hoorde wel een klik. Denk de start relais. Zonder dat de sleutel erin hoeft te doen. Brand de dashboard verlichting. Kapotte contact of onstekingsmodule? Ijzervreter@ ik kan geen verzekering 30amp zien. Er zit alleen 5 x 10 ampère verzekeringen in.
 

Bijlagen

  • 16538207439708775012664244123534.jpg
    16538207439708775012664244123534.jpg
    139,9 KB · Weergaven: 16
De hoofdzekering zit meestal op het startrelais.
Waar vonkte het toen je de tank losmaakte?
Dat is al helemaal niet normaal,ook niet dat lampjes blijven branden als je contact af staat.
Waarschijnlijk is je bekabeling ergens doorgeschuurd en maak je zo een vals contact en een kortsluiting als je de tank beweegt.
 
Bij mijn toenmalige GSX1100F bevond zich naast de accubak een ronde witte schakelaar met in het midden een rode drukknop. Dit was dus de reset-bare mainswitch. Of je deze ook op je 600f hebt weet ik niet, maar zo ja, dan even de rode drukknop terug drukken.

grtz,

Cees
1653824921547.png
 
Laatst bewerkt:
Die gele connectors is voor kabel 4 kwadraad tot 6 kwadraad , die blauwe draadjes zijn 1,5 zo te zien . Dit heeft er niets mee te naken , maar die blauw draden trek je zo uit de gele oog klemmen.
 
Euvel van de vonken komt waarschijnlijk dat de kabel van de brandstofmeter open lag en toen ik hem verschoof tegen de frame aan kwam. De startonderbreker heeft een rode ronde knopje. Moet het knop weer helemaal erin of blijft het altijd 1 mm omhoog staan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan