Motor doet helemaal niks

Jawbraker

Rookie
28 mei 2022
19
9
Goedendag
Wie kan mij helpen?
Ik heb een suzuki gsx 600 f, alleen doet hij helemaal niks meer.
Ik heb inmiddels nieuwe accu erin gezet, 1 van de cellen was stuk. Maar de motor doet helemaal niks. Lampen werken niet, knipperlicht werkt niet. Je hoort ook geen klik. Gewoon helemaal niks.
Alle verzekeringen gecontroleerd, deze zijn gewoon goed. De startonderbeker gecontroleerd. Alle stekkers schoongemaakt. Enige wat wel brand is mijn motorolie en versnelling lampje. Het rare wel is als ik mijn sleutel eruit haal, dan blijft de lampjes wel branden. Toen ik mijn tank eraf wilde halen kreeg ik ook vonken. De massa kabel ziet er netjes uit.
Wat kan het zijn?
 
Bekabeling zelf gedaan ?
Niet dat het veel met dit topic te maken heeft, maar rechter kastje was van optionele "runninglights"
en alle blauwe kabels en het relais hebben te maken met een eigenbouw modificatie tegen de droogkokende accu. (waar alle
GSX1100F's last van hebben.) Inderdaad destijds uitgevoerd met toevallig voorhanden zijnde materialen.

grtz,

Cees
 

Bijlagen

  • ip34634.jpg
    ip34634.jpg
    114,4 KB · Weergaven: 18
Hij moet op zoek naar iets soortgelijks
Die kan je eerst even testen door hem te overbruggen.
Niet gelijk alles gaan vervangen zonder dat je weet of het defect is.
Nou, die hebben ze gewoon af laten fikken lijkt het wel. Was makkelijk te blussen geweest toen ie nog rookte. Je mag aannemen dat de politie wel een blussertje in de auto heeft. Daarmee was deze beginnende brand gewoon te blussen. Prutsers.....
Hebben ze gedaan, maar ging niet uit.
 
Inderdaad eerst zekeringen controleren.
Blijken deze in orde te zijn, kijken of er wel spanning komt bij het contactslot. Vervolgens of deze ook door gegeven wordt bij verdraaien van de sleutel....
Groeten Gerben
 
Ik heb de startonderbreker doorgemeten. Kwam 3,5 volt binnen en als ik de bedrading verder zoek . De Stekkerblok waarin de contactslot inzit. Meet ik ook 3,5 volt. Kan ik er nu vanuit gaan dat de euvel aan het contact slot zit?
 
Heb de hele kabelboom eruit gehaald. Ook omdat er sluiting was geweest met de brandstofmeter. Wilde ook alles controleren of er elders nog sluiting zou zijn. Alles was gewoon goed. Ik heb de weerstand van de contactschakelaar gecontroleerd en deze gaf niks raars aan.
De verzekeringen zijn goed. De accu is goed. Enige waar ik mijn twijfels over hebt is de startonderbreker. Als ik deze ohm controleer geeft hij gewoon 0 aan.
Ik heb de startknop en dodemansknop schoongemaakt en ingespoten. Maar hij doet gewoon rcht helemaal niks. Verlichting doet niks, alleen de dashboard lampje van de olie en neutraal doen het. Als je de sleutel eruit haal, dan blijft het gewoon doorbranden. Heeft iemand anders nog tips of suggesties?
 
Heb de hele kabelboom eruit gehaald. Ook omdat er sluiting was geweest met de brandstofmeter. Wilde ook alles controleren of er elders nog sluiting zou zijn. Alles was gewoon goed. Ik heb de weerstand van de contactschakelaar gecontroleerd en deze gaf niks raars aan.
De verzekeringen zijn goed. De accu is goed. Enige waar ik mijn twijfels over hebt is de startonderbreker. Als ik deze ohm controleer geeft hij gewoon 0 aan.
Ik heb de startknop en dodemansknop schoongemaakt en ingespoten. Maar hij doet gewoon rcht helemaal niks. Verlichting doet niks, alleen de dashboard lampje van de olie en neutraal doen het. Als je de sleutel eruit haal, dan blijft het gewoon doorbranden. Heeft iemand anders nog tips of suggesties?

Elektrische gedeelte van het contactslot defect/vervuild?
 
Tja dat wordt denk ik rustig opbouwen en deel voor deel doormeten zowel ohms als spanningen meten .
Vaardigheden is dat je wel elektronica snapt en stroomkring schema kunt lezen .
Begin eerst maar eens je contactslot door te meten op verbinding (draden/stekker ) eraf en ohms doormeten.
Deze schakelt namelijk de plussen naar je zekeringen . etc etc
 
Ik heb de contact slot al doorgemeten. Deze gaf geen rare waarde aarde in verschillende standen. Accupolen staat 12,5 volt. Daar ligt het niet aan. Ik heb al een nieuwe massakabel van de accu vervangen. Zijn er meerdere massa aansluitingen? Van het weekend ga ik de contactslot direct doorverbinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan