Motor kopen in UK?

je zult ook nog btw moeten betalen en het ding door een RDW keuring heen moeten halen (waarbij je met name met het lichtbeeld van de koplamp in de problemen kan komen)

Is het niet zo dat je daar de BTW (of TAX) terugkrijgt en die hier betaald?
Weet je toevallig ook hoeveel ze in UK betalen?
 
bij auto's is het zo geloof ik dat de belastingen de af te dragen BPM berekend over de nettocataloguswaarde van dezelfde auto zoals die in nederland te koop is. de BPM zou dus hoger uitvallen maar er blijft denk ik een aanzienlijk voordeel
 
een voorbeeldje uit het street triple topic
Djoezz in "Triumph Street Triple deel 6 Richting..."



Street Triple sommetje :

UK Price = £5,729.00 incl 15% VAT
dat is dan £4,981.74 excl 15% VAT

omgerekend in euri met de belachelijk lage koers van het
Britse pond: € 5,100.00 excl 15% VAT

waarover je € 1,066.00 BPM
en ook nog € 1,249.00 BTW moet betalen

Dan kom je uit op: € 7,415.00

en bij Triumph NL : € 8,890.00

Winst € 1,475.00

Kan je toch een heleboel leuke dingen van kopen!



je moet de motor ook nog in nederland krijgen, dat kost ook wat centen
 
Laatst bewerkt:
De Belastingdienst zegt er het volgende over:
(over makkelijker maken gesproken :r )

Binnen de eu is er vrij goederenverkeer. U komt daarom aan de binnengrenzen
van de eu geen douane meer tegen. Als u goederen inkoopt in andere landen binnen de eu, gelden er speciale regels voor de omzetbelasting. Hierdoor wordt er altijd in één eu-land omzetbelasting
betaald: in het land van herkomst of in het land van bestemming van de goederen. In dit hoofdstuk leest u welke gevolgen het inkopen van goederen in andere eu-landen heeft voor de btw.

2.1 Intracommunautaire verwervingen
Als u voor uw onderneming goederen koopt van een ondernemer in een ander eu-land, verricht u een intracommunautaire verwerving. U bent dan in Nederland btw verschuldigd over de aankoopprijs van de goederen. Uw leverancier brengt u geen omzetbelasting in rekening. Hij verricht een zogenoemde intracommunautaire levering.
Een aankoop van goederen uit een ander eu-land is voor u een intracommunautaire verwerving als aan drie voorwaarden is voldaan:
– Uw leverancier is ondernemer.
– U koopt de goederen in voor uw onderneming.
– De goederen worden daadwerkelijk vanuit een ander eu-land naar Nederland vervoerd.

Let op!
Als u een nieuw of nagenoeg nieuw vervoermiddel in een ander eu-land koopt en naar Nederland brengt, is dat voor u altijd een belaste intracommunautaire verwerving. Zie daarvoor paragraaf 5.1.

5.1 U koopt nieuwe vervoermiddelen
Bij aanschaf van een nieuw of nagenoeg nieuw vervoermiddel wordt altijd btw geheven in het land van bestemming. Als u dus zo'n vervoermiddel
koopt en naar Nederland brengt, is dat voor u altijd een belaste intracommunautaire verwerving. Het maakt niet uit of u het vervoermiddel
van een ondernemer of van een particulier koopt, en ook niet of u het aanschaft voor privé- of voor zakelijke doeleinden. In alle gevallen bent u btw verschuldigd. Voor personenauto's en motorrijtuigen (bpm) bent u behalve btw ook belasting van personenauto's en motorrijwielen verschuldigd. Informatie daarover vindt u in de brochure Belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm). Deze vindt u op het douane-onderdeel van www.belastingdienst.nl onder: 'downloaden'.

Volgens mij bof ik omdat ik zelfstandig ondernemer ben, kan ik ook eens een voordeeltje halen uit deze crisis. :W
 
met 2e hands wordt het helemaal lachen want dan betaal je minder BTW!
Kies een model van een paar jaar oud met weinig km en reken maar uit
 
Ok, goeie tips, hier heen halen kost geld, misschien een goede reden om UK eens te bezoeken.
Treintje of bootje heen, met de motor terug. Lijkt me wel wat. Moet toch voor €250 kunnen?

Zal eens zoeken wat het met TNT of wat dan ook kost
 
dus je betaald eerst de engelse VAT, daarnaast nog de BPM en daar nog de BTW over?

Voor particulieren weet ik het niet, nog niet gevonden bij de belastingdieven. Voor ondernemers zie hierboven. Normaliter hoef binnen de EU maar op 1 plaats BTW te betalen, maar ja, vind maar eens een site waar dat betrouwbaar staat.
 
je moet de motor ook nog in nederland krijgen, dat kost ook wat centen

En de lamp aanpassen; je kunt geluk hebben op eBay met (ver)koop en effectief de koplamp wisselen (zoals ik deed toen ik naar de UK toe verhuisde met mijn motoren), maar anders kun je zomaar een paar honderd euro verder zijn. Vergeet ook niet dat de inruilwaarde lager zal zijn dan van een NL motor, vooral als de mijlen-teller niet vervangen is. Dit is vooral voelbaar als je de motor al na een paar jaar weer wilt inruilen.
Ook mis je de eerste onderhouds-beurt die meestal gratis is bij de dealer waar je de motor koopt, en dealers zullen sowieso iets minder hard voor je lopen dan de dealer waar je de motor hebt gekocht, zelfs als je standaard garantie hebt.

Dus of je op termijn netto echt veel opschiet...?

Ik woon in de UK en weet niet precies wat de prijzen in NL zijn maar er zijn hele goede deals hier op dit moment (VAT is tijdelijk verlaagd naar 15% om de recessie op te vangen); ik heb Honda CBF600 gezien voor £3500, Suzuki SV1000 Classic voor £4500 en Yamaha TDM 900 voor £5000. Ook volop 0% financiering voor 3 of 4 jaar (zelfs op al afgeprijsde motoren met extras) maar daar kom je waarschijnlijk wat moeilijker voor in aanmerking.
 
Laatst bewerkt:
UK is een echt motorland, gemiddeld veel meer mensen rijden daar motor dan hier.
Daardoor is er een grote markt (ook voor onderdelen!) Het is zeker interessant om daar te kijken.
Je koopt op importbasis dus ex btw en in Nederland bij de RDW invoeren.
Koplampen is het enige wat aangepast dient te worden maar dat is niet het grootste probleem.
Vervoer daarentegen is nog steeds prijzig alhoewel de diesel flink gezakt is en transportbedrijven schreeuwen om transport.
Als je een club samenstelt voor transport wordt het natuurlijk goedkoper.
 
volgens mij is de UK geen EU land :)

ophalen met een aanhangertje..
- in nederland nieuw glaasje in de koplamp (of een hele nieuw unit)
- afspraak maken voor keuring bij RDW
- BPM+BTW voldoen
- Kenteken erop schroeven
- Rijden
 
~
Dus of je op termijn netto echt veel opschiet...?

quote]


Denk het wel, na wat puzzelen komt het plaatje over de Honda Varadero er nog wat beter uit te zien:

Honda Varadero met ABS €12740,=
Honda Varadero met ABS UK Pond 7363,=
Dat is exclusief 15% VAT UK Pond 6402,=
Omgerekend naar Euro's is dat op dit moment €6594,=
19% BTW daarop is € 1253,=
19,4 % BPM daarop is €1279,=

Totaal komt dat op €9126,=
Verschil: €3614,=

Daar kan dus wel een tripje UK van af + een koplamp + een keuring + een eerste onderhoudsbeurt. Ik ga er dan toch miminaal tussen de €2700,= en €3000,= aan overhouden. Verder ook niet te vergeten: Honda UK heeft nog een leuke actie lopen: gratis topkoffer van ruim €400,= en handvatverwarimg van €300,=
Tel uit je winst :+

O ja, nog ff wat vergeten: BTW kan ik verrekenen omdat het een zakelijk vervoermiddel is. *O*
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader wist me te vertellen dat Nederland is teruggefloten door de EU wat betreft het moeten betalen van de BTW bij invoeren. Er is immers al BTW over die fiets betaald in een land van EU. Wij hebben vanuit Duitsland ook heel wat fietsen ingevoerd maar die waren niet 'nieuw' genoeg om BTW te betalen (wel BPM natuurlijk).
 
volgens mij is de UK geen EU land :)

ophalen met een aanhangertje..
- in nederland nieuw glaasje in de koplamp (of een hele nieuw unit)
- afspraak maken voor keuring bij RDW
- BPM+BTW voldoen
- Kenteken erop schroeven
- Rijden

Engeland is wel een EU land das het mooie eraan!!
Dus geen Btw erbij
 
Mijn vader wist me te vertellen dat Nederland is teruggefloten door de EU wat betreft het moeten betalen van de BTW bij invoeren. Er is immers al BTW over die fiets betaald in een land van EU. Wij hebben vanuit Duitsland ook heel wat fietsen ingevoerd maar die waren niet 'nieuw' genoeg om BTW te betalen (wel BPM natuurlijk).

Zoiets had ik ook al begrepen,
Maar je kan in Engeland volgens mij als je een nieuw voertuig koopt de btw met de dealer laten verrekenen ivm export dan koop je hem met de btw en die krijg je dan (na invullen van een formuliertje d8 ik) weer terug en in nl ga je dan weer de btw en bpm betalen voor import
beetje omslachtig maar d8 wel dat het zo werkte als ik het goed gelezen heb op de gov-pagina's
 
Ben ook wel zeer benieuwd eigenlijk, maar dan wat voor papieren er nodig zijn voor het overschrijven op NL kenteken.
Ik wil ook wel gebruik maken van de lage pond en heb een paar zeer leuke Ducs gezien voor zeer leuke prijsjes.

Dus, heeft iemand al een motor ingevoerd uit Engeland, en zo ja, welke papieren waren hiervoor vereist en zijn er nog andere dingen die je in gedachte moet houden?
 
quote]


Honda Varadero met ABS €12740,=
Honda Varadero met ABS UK Pond 7363,=
Dat is exclusief 15% VAT UK Pond 6402,=
Omgerekend naar Euro's is dat op dit moment €6594,=
19% BTW daarop is € 1253,=
19,4 % BPM daarop is €1279,=

Totaal komt dat op €9126,=
Verschil: €3614,=

quote]



Maak je geen rekenfout met de BPM?? Heb in het verleden wel eens een motor uit duitsland gehaald en meen dat de BPM berekend wordt over de (veel hogere!) nieuwprijs in Nederland. Is dus in jouw geval al snel het dubbele (2400).

Het blijft evengoed interessant, met name bij gebruikte fietsen denk ik.

Weet iemand een betrouwbare BPM-calculator op het www??
Ik kan er zou snel geen vinden.
 
quote]


Honda Varadero met ABS €12740,=
Honda Varadero met ABS UK Pond 7363,=
Dat is exclusief 15% VAT UK Pond 6402,=
Omgerekend naar Euro's is dat op dit moment €6594,=
19% BTW daarop is € 1253,=
19,4 % BPM daarop is €1279,=

Totaal komt dat op €9126,=
Verschil: €3614,=

quote]



Maak je geen rekenfout met de BPM?? Heb in het verleden wel eens een motor uit duitsland gehaald en meen dat de BPM berekend wordt over de (veel hogere!) nieuwprijs in Nederland. Is dus in jouw geval al snel het dubbele (2400).

Het blijft evengoed interessant, met name bij gebruikte fietsen denk ik.

Weet iemand een betrouwbare BPM-calculator op het www??
Ik kan er zou snel geen vinden.



Ja, jammer genoeg ben ik daar dit weekend ook achter gekomen.
Het verschil is dan toch weer een heel stuk minder, en de berekening wordt er niet makkelijker op. Ik ga er nog eens goed voor zitten, zeker omdat het nog niet zo makkelijk is om terug te rekenen naar een kale prijs. Honda geeft die nameljk niet op zijn site. Ik snap niet waarom ze daar zo geheimzinnig over doen. Dus later meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan