motor kopen

nonobonobo

MF'er
16 jan 2009
89
0
waalwijk
Beste iedereen, graag je mening!

ik ga vanaf april met de motor reizen, over de A27 van breda naar utrecht.

budget: 2000- 2500 euro (ik studeer nog)
doel: woon-werk verkeer +/- 150 km per dag (vnl snelweg met files :) )
type: sportief (gewoon omdat het mooi is)
vermogen: onbegrensd
ervaring: 0 jaren...
bagage: rugtasje (geen koffers of andere grote units) / tanktas?

mijn specs: M 28 jr, 1.75, 90 kg, geen abnormaliteiten of kunstbenen.....

zat zelf te denken aan FZR600 of CBR600. ervaringen? zithouding?

andere suggesties?/ ervaringen


bvd!
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn twee prima motoren. De FZR zit sportiever dan de CBR. Vering is ook wat harder. CBR is meer multiinzetbaar. Directe concurrent van de CBR is de Thundercat. Misschien ook 1 voor je zoektocht. Ik heb er 1. Is echt een superding. Kijk op www.thundercat.nl. Verder zou ik zeker even kijken ook op www.motoroccasion.nl voor de leuke koopjes.

Ze zijn alle drie betrouwbaar, maar ik zou er zeker ff controleren of er niet mee gescheurd is. Let op afgesleten uitlaten, steppies, hoog olieverbruik. Je zult het ook vast wel gaan merken maar onderhoudsbeurten zijn duur dus als je er eentje met garantie en recent uitgevoerd onderhoud + ketting en banden kunt vinden dan zit je goed.

suc6
Sander
 
Leuke fiets zo`n FZR 600. :Y
De sportieve zithouding (logisch) kan een
belasting van je polsen en knieen veroorzaken.
Of dit een probleem gaat worden ,kan je maar op 1
manier uitvinden.... :]

Succes.
 
thundercats vind je moeilijk voor dat geld. een kawa zzr wel. en evt. een suzuki gsx 600 f.
maar dan vind ik de cbr en zzr mooier. de cbr is alleen ook wat prijziger vergeleken de zzr of de gsx. omdt de thundercat wat nieuwer is zul je die ook moeilijker (in goede staat) voor dat geld vinden.

in ieder geval veel plezier en ga eens lekker proefrijden.

JR
 
Leuke fiets zo`n FZR 600. :Y
De sportieve zithouding (logisch) kan een