motor kopen

nonobonobo

MF'er
16 jan 2009
89
0
waalwijk
Beste iedereen, graag je mening!

ik ga vanaf april met de motor reizen, over de A27 van breda naar utrecht.

budget: 2000- 2500 euro (ik studeer nog)
doel: woon-werk verkeer +/- 150 km per dag (vnl snelweg met files :) )
type: sportief (gewoon omdat het mooi is)
vermogen: onbegrensd
ervaring: 0 jaren...
bagage: rugtasje (geen koffers of andere grote units) / tanktas?

mijn specs: M 28 jr, 1.75, 90 kg, geen abnormaliteiten of kunstbenen.....

zat zelf te denken aan FZR600 of CBR600. ervaringen? zithouding?

andere suggesties?/ ervaringen


bvd!
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn twee prima motoren. De FZR zit sportiever dan de CBR. Vering is ook wat harder. CBR is meer multiinzetbaar. Directe concurrent van de CBR is de Thundercat. Misschien ook 1 voor je zoektocht. Ik heb er 1. Is echt een superding. Kijk op www.thundercat.nl. Verder zou ik zeker even kijken ook op www.motoroccasion.nl voor de leuke koopjes.

Ze zijn alle drie betrouwbaar, maar ik zou er zeker ff controleren of er niet mee gescheurd is. Let op afgesleten uitlaten, steppies, hoog olieverbruik. Je zult het ook vast wel gaan merken maar onderhoudsbeurten zijn duur dus als je er eentje met garantie en recent uitgevoerd onderhoud + ketting en banden kunt vinden dan zit je goed.

suc6
Sander
 
Leuke fiets zo`n FZR 600. :Y
De sportieve zithouding (logisch) kan een
belasting van je polsen en knieen veroorzaken.
Of dit een probleem gaat worden ,kan je maar op 1
manier uitvinden.... :]

Succes.
 
thundercats vind je moeilijk voor dat geld. een kawa zzr wel. en evt. een suzuki gsx 600 f.
maar dan vind ik de cbr en zzr mooier. de cbr is alleen ook wat prijziger vergeleken de zzr of de gsx. omdt de thundercat wat nieuwer is zul je die ook moeilijker (in goede staat) voor dat geld vinden.

in ieder geval veel plezier en ga eens lekker proefrijden.

JR
 
Leuke fiets zo`n FZR 600. :Y
De sportieve zithouding (logisch) kan een
belasting van je polsen en knieen veroorzaken.
Of dit een probleem gaat worden ,kan je maar op 1
manier uitvinden.... :]

Succes.
wat vind je van de 2 fietsen die ik als link heb meegestuurd? is dat een redelijke prijs?
 
Een heel sportieve houding bij langzaam (file) rijden is toch wel vervelend.
 
wat vind je van de 2 fietsen die ik als link heb meegestuurd? is dat een redelijke prijs?
Ik heb heel even een FZR 600 uit 93 gehad.
Daar heb ik 1200 voor betaald en nog 300 E aan achterband en spanningsregelaar samen.

Ik vind CBRs uit die bouwjaren beter afgewerkt om eerlijk te zijn en meer waar voor hun geld.
Maar de FZR was wel iets meer fun georienteerd ;)
Ik zie dat je budget tot 2500 gaat.
Voor dat geld zou ik net als ik nu een CBR 600 F2 nemen.
Als je pak e.d. ten minste al hebt.
Maar beide proefrijden is sowieso beste tip :W
Suzuki RF 600 is ook nog optie btw in die prijsklasse, wel even voor en nadelen van opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Zoek eerst ff hier op het forum maar eens op Middendorp zou ik zeggen :X

FZR en CBR zijn allebei goed voor veel rijplezier, denk dat de CBR wel wat meer kwaliteit heeft.
Ben zelf nu met mijn 4e CBR bezig dus misschien niet helemaal neutraal maar die dingen zijn over het algemeen heel betrouwbaar.

Ik zou zelf niet met een rugzakkie gaan rijden als je elke dag een flink stuk ww doet, kijk eens voor een tanktas of zo, geen gehang op je rug en veiliger als je onbedoelt afstapt...
Ik heb zelf een Bagster tanktas/hoes waarvan de hoes altijd op de motor blijft en de tas er in een paar seconden afklikt, superhandig !
 
:^
Bagsters, superspul. :}
Bagsters willen nog wel eens op Marktplaats.nl circuleren, en proefrijden had ook al iemand geopperd.
En gelet op je afstand en weg enz.:xenon, blijft een aanrader, al val je met MotoVision van Philips (geeft goed prettig wit licht met oranje schijnsel in je reflector) of een echt gele lamp tussen rijen illegaal geparkeerde auto-amper-mobielen ook wel op.

Enne proefrijden! :]
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker een cbrtje kopen, ik zat met dezelfde dingen in me kop .. ik zocht ook een budget motor.

327503717_6_zu_t.jpeg
 
thundercats vind je moeilijk voor dat geld. een kawa zzr wel. en evt. een suzuki gsx 600 f.
maar dan vind ik de cbr en zzr mooier. de cbr is alleen ook wat prijziger vergeleken de zzr of de gsx. omdt de thundercat wat nieuwer is zul je die ook moeilijker (in goede staat) voor dat geld vinden.

in ieder geval veel plezier en ga eens lekker proefrijden.

JR
Deze thundercat staat bij motoport zelhem.(idd boven je budget)De Motoren van je link hebben wel erg weinig km en inruilen voor boot of auto :?
 
Deze thundercat staat bij motoport zelhem.(idd boven je budget)De Motoren van je link hebben wel erg weinig km en inruilen voor boot of auto :?

je hebt gelijk, links verwijderd, zie elders in het forum "middendorp"

nogmaals tnx voor de tip fazerman



@steff: studeer diergeneeskunde in utrecht
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook voor de CBR 600F gaan. Ik heb zelf de ervaring met een Yamaha FZR 600 en dat was echt een supertijd. Maar voor files misschien een beetje te zenuwachtig en wellicht iets te sportief als je het toch voor het merendeel voor ww-verkeer gaat gebruiken.

M'n vriendin rijdt zelf een CBR600F. Op het moment staat ie op 25 KW, die kan je altijd weer op vol vermogen terugzetten natuurlijk ;) Ze wil er binnenkort vanaf om een R6 te kopen, dus indien je interesse hebt geef je maar even een PB-tje.

full
 
Zou je voor zoveel kms niet liever een toerfiets hebben (weet dat een maat van me 4xpw Eindhoven - Maastricht deed op een Diversion, dat schijnt best aardig te rijden op lange afstanden).
 
mwah... de diversion vind ik niet echt een mooi apparaat....

ik moet ergens concessies doen, ofwel op de rijeigenschappen/zithouding ofwel looks ofwel budget.

moet denk gewoon zelf gaan proefrijden om te ondervinden hoe verschillende motoren aanvoelen.
Na deze comments merk ik dat het heel persoonlijk is welke motor je gaat kiezen, er zijn mensen die voor ww een tourfiets kopen, maar er zijn er ook die dat op een supersport doen. het is maar net wat je gewend bent misschien. (?) tips zijn uiteraard wel nuttig en erg welkom, hoe meer ik weet, hoe beter ik de keuze kan maken. (toch ligt dat ook wel een groot deel aan mijn budget)
 
CBR :Y

No nonsense fiets, betrouwbaar en lekker sturen :)

Succes ermee, enneh, laat ff een plaatje zien als je er 1 hebt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan