motor kopen

gewoon een dikke blade kopen en op je achterwiel door de file :Y heb je ook geen last van je polsen en kost je maar 1 band



cbr = :}
 
gewoon een dikke blade kopen en op je achterwiel door de file :Y heb je ook geen last van je polsen en kost je maar 1 band



cbr = :}

meid van het koekblik:
"ik zag echt een motor op zijn achterwiel in mijn spiegel hoor, terwijl ik mijn mascara aan het bijwerken was en aan de telefoon zat met mijn moeder" "volgens mij reed hij wel 150km/h op zijn achterwiel"

pliesie: "ja mevrouwtje, levensgevaarlijk die gasten op zo'n snelle brommer" "wilt u even blazen?"
 
Ik zeg ook RF, je zou ook nog voor de 900 kunnen gaan. Perfecte stuurfietsen, compleet maar vooral niet duur. En da's handig als je geen ervaring hebt. Hij gaat toch wel een keer en dan doet het niet zoveel pijn.

Qua bagage-----> Tanktas. Rugtas kan extra letsel geven bij vallen.
 
Och er zijn zoveel mogelijkheden om een leuke fiets in die klasse te kopen, die technisch gewoon nog prima zijn...
Als je looks niet zo belangrijk vind, kun je daar zelfs je voordeel nog mee doen, iets jonger met lichte val of schuifschade b.v., maar er zijn ook legio motoren te koop die wat ouder zijn , en waar je prima mee uit de voeten kunt. Persoonlijk zou ik niet al te sportief gaan, gezien je afstanden, en meer voor bescherming kiezen
noem er maar wat
ZX9R
ZZR
YAMMIE 1000
gixxer 750
xj600 ( vaak te koop voor een appel en een ei)
Fazer
RF900
er zijn er eigenlijk te veel om op te noemen, maar bedenk hoe sportiever, des te minder zitcomfort
 
Misschien om te overwegen..... een schademotor...


Met weinig budget is het soms wel aantrekkelijk om een motor te kopen waar wat cosmetische schade aan zit. Bespaart je een hoop euries en je rijdt wel een klasse hoger. (of met lagere km-stand).

Als je dan later weer wat geld hebt, kan je de schade evt nog repareren. ;)

voorbeeld:
ZXR voor 2000 euro
http://link.marktplaats.nl/214571580

Bandit voor 1750
http://link.marktplaats.nl/223130303

TDM '99 voor 2350
http://link.marktplaats.nl/214494555

tis maar een idee ;)
 
Misschien om te overwegen..... een schademotor...


Met weinig budget is het soms wel aantrekkelijk om een motor te kopen waar wat cosmetische schade aan zit. Bespaart je een hoop euries en je rijdt wel een klasse hoger. (of met lagere km-stand).

Als je dan later weer wat geld hebt, kan je de schade evt nog repareren. ;)

voorbeeld:
ZXR voor 2000 euro
http://link.marktplaats.nl/214571580

Bandit voor 1750
http://link.marktplaats.nl/223130303

TDM '99 voor 2350
http://link.marktplaats.nl/214494555

tis maar een idee ;)

een goed idee
ik vind het niet erg als er een paar krassen in de lak zitten, maar de kuip moet wel heel zijn.
 
allroad, africa twin o.i.d. blijft heel biedt bescherming em ergonomisch perfect. 1100gs komt ook al in de buurt (3000 euro)
 
Ik zeg ook RF, je zou ook nog voor de 900 kunnen gaan. Perfecte stuurfietsen, compleet maar vooral niet duur. En da's handig als je geen ervaring hebt. Hij gaat toch wel een keer en dan doet het niet zoveel pijn.

Qua bagage-----> Tanktas. Rugtas kan extra letsel geven bij vallen.



:^
 
Ik zeg ook RF, je zou ook nog voor de 900 kunnen gaan. Perfecte stuurfietsen, compleet maar vooral niet duur. En da's handig als je geen ervaring hebt. Hij gaat toch wel een keer en dan doet het niet zoveel pijn.

Qua bagage-----> Tanktas. Rugtas kan extra letsel geven bij vallen.


maar die rf900 is toch veel zwaarder dan een 600?!
lever je dan niet in aan wendbaarheid? en heeft deze fiets niet teveel pk's voor een beginner?!
(ja dat ligt aan je rechterhand... maar een foutje is zo gemaakt als je net begint. ik ben me daar zeer bewust van. toch wil ik er niet vanuit gaan dat ik m gelijk plat leg en daarom maar voor een in mijn ogen minder mooie motor moet kiezen)

desalniettemin heb je mij wel aan het denken gezet en die rf's zien er niet eens zo heel slecht uit, alleen die kleurstellingen... pffff

africa twin ofzo, das zo'n soort allroad bike, daar heb ik echt niets mee, het zal ongetwijfeld onwijs lekker ijden enzo, mar dat is denk ik niet mijn ding.

(heel stiekem ben ik bezig met een fzr600 uit 1995 met 22.000 op de teller voor 2000,- alles in orde, alleen moet ie nieuwe banden. ik moet nu alleen het lef of de stupiditeit hebben om hem te kopen voordat ik mijn rijbewijs heb en dus niet kan proefrijden.....)

nog een vraagje, hoe denken jullie over cadanaandrijving?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook ww met de motor. Ben begonnen op een CBR 600 F2 en daar heb ik toch in een jaar tijd bijna 40K opgezet (Zwolle-Den Dolder) en ben daarna overgestapt op een Blade. Heb hier ook 2 jaar op getuft en nu op een vtr 1000 sp1.

Het is allemaal heel simpel. Zorg dat je het onderhoud voor elkaar hebt en een goede set banden eronder (mpr2ct-road attack-bt012 oid) en het gaat allemaal van een leien dakje....

Een cardan is natuurlijk perfect. Geen gelul met ketting vetten, opspannen e.d...... Helaas kom je dan ook (meestal) in de categorie ouwe lullen bmw's ( tenminste als je max 2500 wil uitgeven) gooi je daar wat bij dan is een R1100S een leuke optie!
 
Handig, maar vind je niet op een sportfiets (geen betaalbare in ieder geval)


begrijp ik, heb wel research gedaan.... (maar als die cardan heul veul kosten besparend is, zou ik daaraan kunnen denken.) dat doe ik echter niet, omdat imho alleen lelijke motoren een cardan hebben.
 
zelf rij ik nu anderhalve maand een FZR600, mijn 1e motor dus kan hem alleen vergelijken met mijn lesmotor (Honda CBF500). Ik lees hier dat sommige mensen zeggen dat hij wat sportiever rijd dan de CBR600 en daarom minder handig is voor WW verkeer. Mijn ervaring is dat je er zonder meer sportief op kan rijden, maar ook zeker wel rustig door het verkeer kan cruisen. In het begin is beetje wennen aan het sport stuurtje dat je lesmotor zeer wss niet had maar nu rij ik erop alsof het een fiets is. tot 6000/7000 toeren rij je gewoon lekker rustig of een beetje door, daarboven blaas je hem flink, maar dat hoeft dus niet per se.

succes met je keuze
groets
 
begrijp ik, heb wel research gedaan.... (maar als die cardan heul veul kosten besparend is, zou ik daaraan kunnen denken.) dat doe ik echter niet, omdat imho alleen lelijke motoren een cardan hebben.

Het ontgaat me echter wel even waarom je er dan wel naar vraagt :?
 
Als je nog een cardan zoekt ik heb er 1 te koop staan. Ik vind deze niet lelijk :-)
IMG_5198%20%28Medium%29.JPG
alleen misschien iets boven het budget (rond de 3000 euries) Ik heb zelf veel woon en werkverkeer gereden met cbr 600F(180 km per dag en ben toen over gegaan op cardan, omdat je als je veel door regen rijdt veel je ketting moet smeren en het een aardige duit kost aan nieuwe kettingen enzo. O ja en de zithouding werd me te vermoeiend. Nu kost het me alleen elke keer niuwe banden en ik hoef niet meer met die smeertroep aan de gang. Als het een regenweek was smeerde ik elke dag wel :-(
 
Terug
Bovenaan Onderaan