KoffieJunk
MF veteraan
- 4 nov 2003
- 3.420
- 0
Heb het ook geprobeerd met de tankdop open, dus volgens mij heb ik dat daarmee uitgesloten.tank ontluchting misschien verstopt?
Goede vraag. Ik bedacht me tijdens het posten al dat ik nog iets toe moest voegen maar kwam er zo snel niet op, dat was het dus.In het techniekforum staat het meer op zijn plek maar zullen we ook eens beginnen met de vraag om wat voor een motorfiets het eigenlijk gaat?
Er komt bijna geen rook uit (krijg hem niet in de toerente rijk afgesteld?
95 getankt ipv 98?
Wat voor kleur rook komt er uit je uitlaat?
Het lijkt alsof de motor wel loopt op de stationairsproeiers, maar niet op de hoofdsproeiers.
Die zouden verstopt kunnen zijn.
Motor heeft afgelopen weken vooral stil gestaan, maar in februari en maart toch regelmatig nog mee gereden.motor weer wakker geschut na de winter?
Is het dan niet vreemd dat hij lijkt te stikken? Ik bedoel, beetje gas erbij en hij reageert eerst goed, maar loopt dan steeds moeizamer. Het beeld dat ik bij verstopte sproeiers heb is dat er gewoon geen peut in de cilinders komt, of te weinig zodat hij geen vermogen kan leveren maar wel blijft lopen.Het lijkt alsof de motor wel loopt op de stationairsproeiers, maar niet op de hoofdsproeiers.
Die zouden verstopt kunnen zijn.
Daar heb ik geen beeld bij, is dat makkelijk te controleren/verhelpen? (mijn sleutel ervaring is dat ik vanmorgen groen als gras maar eens begonnen ben mijn motor te slopen door de tank eraf te halen (en volgens mij is het me gelukt alles weer op de juiste plek terug te zetten. )of de vlotterkamers lopen op een of andere manier niet vol[genoeg]
Is het dan niet vreemd dat hij stationair juist wel goed loopt?zoals je het omschrijft klinkt het alsof je stationair sproeiers verstopt zitten. Kan zijn dat er 1 of meer carburateurs dit probleem hebben. Open maken en schoon maken, doorblazen of doorprikken.
klopt, daarom even de pomp omzeilen.Is het dan niet vreemd dat hij stationair juist wel goed loopt?
En als het een probleem is van een carburateur, zou hij dan niet gewoon op een pot door blijven lopen? (dat doet hij ook als een bobine stuk is, uit ervaring weet ik dat en dat het dan slecht rijdt met erg weinig vermogen)
Uit beide carbs (zijn dat de vlotterbakken?) kwam een aardig straaltje bij het aftappen. Hoe hij op de choke reageert heb ik niet uitgebreid onderzocht. Wel even geprobeerd en volgens mij reageerde hij vergelijkbaar met gas geven. Dus een beetje choke verhoogt het toerental, te veel laat het afslaan.klopt, daarom even de pomp omzeilen.
Al is het alleen maar om even uit te sluiten dat er wel genoeg benzine in de carb`s komt.
Maar ik las dat je de vlotterbakken al een keer hebt afgetapt.
Kwam daar nog veel benzine uit?
Hoe reageert hij op de choke?
Loopt hij dan wel op in z`n toeren of smoort hij dan ook dicht?
De motor heeft een week of 5 stil gestaan. Toen ik ermee ging rijden heb ik zonder dat me iets opviel nog ca 100km/h gereden. Ineens begon hij een beetje te haperen en voor het verkeerslicht sloeg hij af. Daarna niet meer in de toeren kunnen krijgen.is er nog iets met de motor gebeurt tussen de laatste keer dat je hebt gereden en de storing?
Klinkt mij een beetje als valse lucht of vacuumslangen van de carbs die los zijn of lekken, waardoor de gasschuiven niet liften.... of misschien plakken de gasschuiven wel. Heeft ie wel toeren gemaakt? Lijkt me wel anders kom je niet 4km verder...