Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

motor op aanhangwagen

Misschien is het al langsgekomen, maar toch even.

Maak de binnenpoten van je voorvork even goed schoon voor je deze met sjorbanden ver naar binnen trekt. Schijnt dat je voorvork keerringen anders makkelijk beschadigd raken. Het laatste stukje is vaak veel vuiler en soms wat ruw daardoor.
 
Laatst bewerkt:
En de "schoonmaak beweging" doe je rondom de poot, niet in de lengte richting.
 
Ik zie veel voorbij komen maar niemand met wielharnassen? Is daar een reden voor?
Ik vind ze pretting in gebruik.
Niet aam het stuur bevestigen lees ik meermaals maar zelf maak ik gebruik van stuurharnas, trek hem niet ver in de veren . ben van menig dat er met hard remmen bijna net zoveel druk op komt (helemaal met passagier)als iets in de veren trekken.

Heb bij de witte smid aanhangers een "vliegtuigstoelrails" gekocht en deze tussen de rijgoten geplaats, ideaal systeem!

 
Laatst bewerkt:

Precies, een ander moet het beter doen. Het zijn altijd anderen die het nèt niet goed genoeg doen, in plaats van nèt wel goed genoeg...


 
Eerder genoemd, vork bijna volledig in de vering trekken met de banden voor (daarom wil je waarschijnlijk idd van de kroonplaat naar de aanhanger "binnendoor" onder de kuip).
Er is me toen verteld dat als dat goed gedaan is het voldoende zou moeten zijn voor een gewone trip.

Ik heb toen met twee extra banden wel de frame ook vast gemaakt naar achteren, en ermee veilig 4000 km gereden (4x 1000)

Gouden tip? Na een beetje rijden (ik deed meestal na een half uur ofzo) weer stoppen en alle banden nog een keer trekken. De speling wat erin zou komen door het rijden kan je dan op dat moment nog eruit halen.