Levens gevaarlijk met zoveel vermogen in de winter de weg op!
Zegt iemand die met zijn blackbird nog gaat rijden als het sneeuwt.....
Oftewel: Makkelijk te doen met een hornet, hoef je je niet druk om te maken
Hey Dennis,
koop een zijspannetje.
Rijden met gladheid op twee wielen is vragen om moeilijkheden.
Met een span ga je niet (zo snel) op je bek.
Helaas blijft het fileprobleem.
Hoe zou het zijn met zo'n MP3 ?
Rij ook gewoon lekker door hoor....met een blackbird...en voorheen ook een groot gedeelte winter gereden met een R1 2004.....een hornet moet dan zeker wel kunnen
Het komt niet zo vaak voor dat er op de snelweg plakken ijs liggen, gebeurt dat wel dan is vaak de rechterbaan slechter te bereiden en kun je eventueel links gaan rijden. Maar wat het beste helpt is proberen ontspannen te blijven. Ben tot nog toe niet 1 keer op mijn smoel gegaan tijdens dat soort weer omstandigheden. Je moet e.a. natuurlijk wel met beleid doen, maar op zich is het prima te doen. Het moment dat ik echt de weg niet op ga is er pas als de motor niet of heeeel slecht van z'n plek af komt. Maar op dat moment rijdt het ov ookal niet meerBedankt voor je antwoord.
Ik zie soms ijs alles op de weg liggen is dit niet levensgevaarlijk om met 100 over de snelweg te roffelen...?
Ik ben zo bang om op me smoel te gaan in die omstandigheden....
Als ik me box uitloop en het vriest is het zo glad dat ik zelf bijna op me bek ga lopend...
Het komt niet zo vaak voor dat er op de snelweg plakken ijs liggen, gebeurt dat wel dan is vaak de rechterbaan slechter te bereiden en kun je eventueel links gaan rijden. Maar wat het beste helpt is proberen ontspannen te blijven. Ben tot nog toe niet 1 keer op mijn smoel gegaan tijdens dat soort weer omstandigheden. Je moet e.a. natuurlijk wel met beleid doen, maar op zich is het prima te doen. Het moment dat ik echt de weg niet op ga is er pas als de motor niet of heeeel slecht van z'n plek af komt. Maar op dat moment rijdt het ov ookal niet meer
Ik nietNooit een tyfusklap gemaakt?
wel een bikkel hoor respect maar alles is veel beter met de motor he
hé voor die paar keer dat er wel sneeuw, ijzel of whatever aan de hand is kun je toch alsnog met de bus gaan.
maar als je via de snelweg van alkmaar / amsterdam gaat zou ik iig een motor met (halve) kuip nemen (dus geen naakte hornet).
en ik denk dat zo'n hornet vast ook wel 1 op 20 zal rijden.
JR
Voor je box wordt niet gestrooid, op de weg wel. Ik zou overigens iets met cardan nemen, een blauw-groene
Hee Dennis,
Doorrijden in de winter is goed te doen, op die 2 of 3 dagen na dat er een dik pak sneeuw OP de weg ligt wat ze met pekel niet weg gekregen hebben.
Wat Vester86 ook al zegt, zorgen voor goede kleding. Want na 30km door de vrieskou begint het al redelijk afzien te worden, en dan voornamelijk handen en voeten ja.
En inderdaad zorgen voor goede banden met veel profiel. Zelf doe ik mijn banden altijd voor de winter vernieuwen (zijn dan ook op).
Als je voor een Hornet kiest voor in de winter zou ik zelf voor een 600 gaan ipv een 900. Het zit allemaal wel in je rechterhand, maar een 900 heeft veel meer vermogen op het achterwiel dan een 600 en aan dat vermogen heb je niks bij slechte weersomstandigheden. Je schiet eerder onderuit bij het weg accelereren als de weg glad is als je je gas niet beheerst.
Zelf rij ik ook heel de winter door. De hoofdwegen zijn in het algemeen goed begaanbaar met gladheid en sneeuw. Waar je uit moet kijken zijn de woonwijkjes e.d. waar ze in het algemeen niet (zo goed) strooien.
Ik ben dan ook pas 1 keer onderuit gegaan, en dit was in een dergelijke woonwijk met ijzel op kleistenen. Hier wil je dan niet komen op 2 wieltjes
Een ouwe xt kan ookIk kan ook gewoon eens een pekelrosser nemen van een paar 100 euries en het eens uit proberen
Dat van 600 - 900 heb je denk ik wel gelijk in ja