Betere motor bekende,
Ik heb sinds november een motor en ik gebruik me zx-6r 636 om naar me werk te komen.
Dat houd in dat ik afgelopen 2 maanden ook moest rijden met temperaturen onder de 5 tot -5.
Ik heb een zx-6r 636 uit 2002.
Probleem:
Nu is er als het kouder is dan 5grade dat me motor uitvalt zodra ik de kopelling inknijp. Hij kan ook slecht snelheid vasthouden. En als ik wil inhalen en me gas even 2cm extra opendraai zakt de motor eerst helemaal in voor hij zijn vermogen weer oppakt.
Vooral als het mistig is heeft hij er last van.
Boven de 5 graden rijd hij perfect en heb ik nergens last van.
De DEALER kan niks vinden en die zegt:
"wegens de milieu overwegingen word de benzine steeds slechter. En omdat ik geen cabs. verwarming heb dat de cab. bevriest. Omdat de motor de verbrandingslucht van voor de motor haalt en dus steen koud is. Nu moet ik "V-power"(of iets dergelijks) tanken en een mengsel bijvoegen in de winter"
Mijn theorieën waren:
*Brandstoftank be- en ontlucht slecht. (maar dan zou hij er altijd last van moeten hebben)
*Choke langer gebruiken (Maar de shok is alleen om te starten en het werkt ook niet hem langer aan te laten)(rijd ook niet lekker)
*vervuilde filters (moet ook boven de 5 grade last van hebben lijkt me)
Dus conclusie is dat ik denk dat me DEALER gelijk heeft en dat het een bevroren cab is.
Wat denken jullie ervan? Staan meer topic's met dit soort klachten alleen daar gaat het steeds over de choke en het afstelen van de motor. Dus vroeg me af of dat dit misschien ook het probleem is bij de rest.
Kost samengevat:
Probleem:
Onder de 5 graden en bij mis is het erger.
Motor valt uit bij het inknijpen van de koppelling.
Dealer zegt:
Bevroren cab...
DEALERS OPLOSSING:
Cab verwarmen door een gloeilampje er in te bouwen
V-pouwer (of iets dergelijks) tanken
Ik heb sinds november een motor en ik gebruik me zx-6r 636 om naar me werk te komen.
Dat houd in dat ik afgelopen 2 maanden ook moest rijden met temperaturen onder de 5 tot -5.
Ik heb een zx-6r 636 uit 2002.
Probleem:
Nu is er als het kouder is dan 5grade dat me motor uitvalt zodra ik de kopelling inknijp. Hij kan ook slecht snelheid vasthouden. En als ik wil inhalen en me gas even 2cm extra opendraai zakt de motor eerst helemaal in voor hij zijn vermogen weer oppakt.
Vooral als het mistig is heeft hij er last van.
Boven de 5 graden rijd hij perfect en heb ik nergens last van.
De DEALER kan niks vinden en die zegt:
"wegens de milieu overwegingen word de benzine steeds slechter. En omdat ik geen cabs. verwarming heb dat de cab. bevriest. Omdat de motor de verbrandingslucht van voor de motor haalt en dus steen koud is. Nu moet ik "V-power"(of iets dergelijks) tanken en een mengsel bijvoegen in de winter"
Mijn theorieën waren:
*Brandstoftank be- en ontlucht slecht. (maar dan zou hij er altijd last van moeten hebben)
*Choke langer gebruiken (Maar de shok is alleen om te starten en het werkt ook niet hem langer aan te laten)(rijd ook niet lekker)
*vervuilde filters (moet ook boven de 5 grade last van hebben lijkt me)
Dus conclusie is dat ik denk dat me DEALER gelijk heeft en dat het een bevroren cab is.
Wat denken jullie ervan? Staan meer topic's met dit soort klachten alleen daar gaat het steeds over de choke en het afstelen van de motor. Dus vroeg me af of dat dit misschien ook het probleem is bij de rest.
Kost samengevat:
Probleem:
Onder de 5 graden en bij mis is het erger.
Motor valt uit bij het inknijpen van de koppelling.
Dealer zegt:
Bevroren cab...
DEALERS OPLOSSING:
Cab verwarmen door een gloeilampje er in te bouwen
V-pouwer (of iets dergelijks) tanken
Laatst bewerkt: