Haha, i stand corrected. Op deze manier is het inderdaad makkelijker om bij die kant te beginnen.Oké!! Check dit, dat pinnetje, wordt niet ingedrukt, gaat geheel langs het zijstandaard heen! Dus blijft continue uit..
Mijn voorstel was om te starten bij de koppeling. Uiteraard een monteur in een werkplaats niet, dan wil je meteen naar de bron.
Schakelaar bij stuur even los is minder technisch dan schakelaar bij jiffy doormeten of bypassen.
Deze trek ik net onder mijn tank vandaan, dat is de zijstandaard schakelaar ... zat los, of hij ooit vast zat.. daar ga ik nu achterkomen, ik haal even m’n dashboard eruit .. dan kan ik eronder kijken.. kabeltje bij koppeling eruit gehad, dan valt hij idd uit bij het loslaten van de koppeling
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat de kabels zijn gaan smelten doordat ik er eerder deze week mee bezig ben geweest
- Als eerst heb ik het kabeltje bij mijn koppeling eruit gehaald.. stukje gereden.. valt de motor helemaal uit bij loslaten koppeling (incl beetje gas uiteraard)Nu snap ik het niet meer.
Probeer, als je een storing zoekt, 1 ding tegelijk te doen. Dus niet tegelijk bij je koppeling en je standaard gaan prutsen.
Eerst het ene uitsluiten, en dan pas naar het volgende gaan.
- Als eerst heb ik het kabeltje bij mijn koppeling eruit gehaald.. stukje gereden.. valt de motor helemaal uit bij loslaten koppeling (incl beetje gas uiteraard)
- kabeltje terug erin gedaan.. verder gaan kijken, gezien dat het pinnetje het zijstandaard niet raakt.. + dat het kabeltje van de zijstandaard die onder mijn tank verdwijnt, niet aangesloten zit! Wellicht was dit al wel zo.. dat weet ik nu niet..
- volgende stap.. pinnetje proberen ingedrukt te houden ? Heeft geen nut als het kabeltje nergens aangesloten zit denk ik?
OORZAAK GEVONDEN!
Oké, ik heb tijdens een vorige reparatie deze heel even los gehad en terug gestopt.. blijkbaar niet goed.. deze is dus doorgelust, stekkertje heeft niet aangesloten gezeten, en hij rijd weer!!
Na drie keer oefenen weet je wel ongeveer waar die afslaat. Dus dan kun je precies tot dat punt komen en (met slippende koppeling) prima van je plek komen.Ik begrijp het.
Maar ik denk niet dat die schakelaar de oorzaak is.
Want de motor slaat namelijk af op het moment dat je de koppeling op laat komen, dat betekent dat de koppeling schakelaar zijn werk doet.
Ik denk dat het moment dat de koppeling aangrijpt, en het moment dat de schakelaar bedient wordt, heel dicht bij elkaar liggen, vandaar het vreemde verhaal van de ts.
Ook dat ziet er brak uit. Het is zo wachten tot het binnenkort weer problematisch is.OORZAAK GEVONDEN!
Oké, ik heb tijdens een vorige reparatie deze heel even los gehad en terug gestopt.. blijkbaar niet goed.. deze is dus doorgelust, stekkertje heeft niet aangesloten gezeten, en hij rijd weer!!
voor de duidelijkheid, dit is dus hoogstwaarschijnlijk de zijstandaard schakelaar draad..
Dat denk ik ook, als je het nou goed wil doen sluit je die schakelaar weer netjes aan, en zorg je dat deze weer door de standaard ingedrukt wordt.
Maar mooi dat het opgelost is, goed gedaan.
Zo’n meter aanschaffen kan inderdaad geen kwaad, heb hem nu al vaak zat nodig gehad... en ik heb zo’n ding dus nog niet!Zat dus, ondanks de wat verwarde informatie toch op het goede spoor. Maar het probleem zat niet BIJ de schakelaar, maar ergens halverwege. Moeilijk zoeken daar. Maar gebruik eens een universeel meter, maakt je stroom "zichtbaar".
Tja......
Sowieso bijzonder topic, als je de uitkomst vergelijkt met de eerste 6 posts.een filmpje had vanin het begin alles duidelijk gemaakt
Weet jij zijn leeftijd dan?Heeft de jonge man al sorry gezegd trouwens, dat hij ons ervaren oude lui zo heel onterecht ging uitfoeteren, nadat hij werd gewezen op de onduidelijkheden in zijn verhaal?
Ik gok de helft van de mijne.Weet jij zijn leeftijd dan?
Daar zit inderdaad een klepje overheen! nee dat grijze blokje met die moeren er doorheen achter de kabel (verder irrelevant).
Maar ik heb de eerste keer überhaupt de zekeringen lopen zoeken, toen ben ik daar met die kabels ook bezig geweest en ik denk dat ze mede
daardoor wat zijn bewogen en sluiting zijn gaan maken. Zekering van het lichtcircuit was de aanleiding van de eerste reparatie, deze was toen doorgebrand!
Na dit verholpen te hebben kon ik weer rijden. Volgende dag wilde ik de motor starten, deed niks meer! na lang zoeken bleek dus de zekering in de relais door te zijn en trof ik die kabel breuk aan na het vervangen van de zekering en de motor weer startte, ik zag hier een klein beetje rook vandaan komen. Deze heb ik dus ruim opnieuw getaped en werd daarna rondom de gerepareerde plek niet meer warm. Ik dacht YES rijden!! NOT...