Als het weer zo blijft als het op dit moment is dan duurt het niet zo lang. Wat me trouwens opviel is dat het boek op zeer mooi glad papier is gedrukt.
 
Als het weer zo blijft als het op dit moment is dan duurt het niet zo lang. Wat me trouwens opviel is dat het boek op zeer mooi glad papier is gedrukt.

En daardoor loeizwaar (tov andere boeken hier besproken dan ;) ) Durfde het zelfs niet mee te nemen op vliegvakantie omdat ik dacht anders boven het max gewicht voor de handbagage te komen.... :P
Maar het is alleen letterlijk 'zware kost'. Leest best makkelijk weg!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het boek ondertussen gelezen en ik heb er maar één woord voor: SCHITTEREND!

Het is een behoorlijke dikke pil om te lezen maar als je er eenmaal aan begonnen bent dan leest het heerlijk weg. Het boek heeft geen hoofdstukken, dus als je begint te lezen dan blijf je eigenlijk lezen totdat je ogen dicht vallen. Tenminste dat is mijn ervaring.

Op hun website zag ik dat de eerste druk (500 exemplaren) zo goed als uitverkocht was en dat er nu al een tweede druk is.

Vandaag kreeg ik (voor mijn verjaardag) een nieuw boek (60 jaar MotoGP) dus daar ga ik nu aan beginnen.

full
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weken er weer een paar boeken bij gekocht, te weten:

Karel Hubert - The Arai Story (Over de historie van de bekende Arai helmen.)
Karel Hubert - Effe Wachten (De laatste uit een reeks motorhumor)
Karel Hubert - Uit het zadel (100 verzamelde motorcollums)
Erwin tragatsch - Encyclopedia of motorcycles (560 pagina's info over vrijwel alle motorfietsmerken die er zijn of er zijn geweest tot 2000.)


[img=100,80,1]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LMHOQUMF.jpg[/img]

[img=100,80,1]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NFMOQQDX.jpg[/img]

[img=100,80,1]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D4OQXNUL.jpg[/img]

[img=100,80,1]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YLIOLMKY.jpg[/img]
 
Hier is veel te halen! Het kan zijn dat ik erover heen lees maar ik mis Helge Pedersen.
En dat is toch niet de eerste de beste. In I981 begint het voor deze motorjournalist met het aanschaffen BMW R80G/S, het archetype, het oermodel! Vervolgens gaat hij 10 jaar op dat ding rijden en doet achteraf verslag, Titel: '10 years on 2 wheels.'

Helaas niet meer te koop!

Verder, geen reisverslag maar wel een interessante kijk op de motorcultuur, in het engels van Steven E. Alford en Suzanne Ferris, 'Motorcycle'.

Object series ISBN-13:978 1 86189 345 1 en ISBN-10: 1 86189 345 0

:W
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weken er weer een paar boeken bij gekocht, te weten:

Karel Hubert - The Arai Story (Over de historie van de bekende Arai helmen.)
Karel Hubert - Effe Wachten (De laatste uit een reeks motorhumor)
Karel Hubert - Uit het zadel (100 verzamelde motorcollums)
Erwin tragatsch - Encyclopedia of motorcycles (560 pagina's info over vrijwel alle motorfietsmerken die er zijn of er zijn geweest tot 2000.)


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Karel Hubert ken ik nog wel, van Circus Hubert in de Moto73. Leuke columns had hij altijd :Y
 
Hier is veel te halen! Het kan zijn dat ik erover heen lees maar ik mis Helge Pedersen.
En dat is toch niet de eerste de beste. In I981 begint het voor deze motorjournalist met het aanschaffen BMW R80G/S, het archetype, het oermodel! Vervolgens gaat hij 10 jaar op dat ding rijden en doet achteraf verslag, Titel: '10 years on 2 wheels.'

Helaas niet meer te koop!

Verder, geen reisverslag maar wel een interessante kijk op de motorcultuur, in het engels van Steven E. Alford en Suzanne Ferris, 'Motorcycle'.

Object series ISBN-13:978 1 86189 345 1 en ISBN-10: 1 86189 345 0

:W

Het boek van Helge Pedersen is nog wel te koop (2e hands) maar sjeezus wat een prijzen! Zie Amazon bijvoorbeeld! 125 dollar..... :N
 
Karel Hubert ken ik nog wel, van Circus Hubert in de Moto73. Leuke columns had hij altijd :Y
Ha bochtenkoning, ook weer van de partij? Het aarden beest al uit?

Het boekje "uit het zadel" is een verzameling collums uit Moto 73. Ik heb al die Moto 73 nog wel, maar uit een boekje is het makkelijker lezen dan al die losse bladen. Dat geeft zo'n zooi in de kamer. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben ook het aarden beest aan het lezen, gewoon geweldig!
je vraagt je soms af waarom met een 350cc Enfield...... als je dan leest over het kurk in de koppeling..... dat doe je ook niet met een moderne motor.
 
Ben ook het aarden beest aan het lezen, gewoon geweldig!
je vraagt je soms af waarom met een 350cc Enfield...... als je dan leest over het kurk in de koppeling..... dat doe je ook niet met een moderne motor.
En bij elk restaurant een paar flessen achterover gooien om kurk te bemachtigen. Blijkt later dat het niet nodig is. Eén setje kurk was genoeg _O-

Wel een mooi excuus trouwens om je lekker vol te laten gooien :+
 
Over een aantal weken staat er een verslag in Motoplus (Nr:24- 17 December) over Thecla en Benno Graas met hun aarden beest.
 
Laatst bewerkt:
Heb het boek vandaag gekocht. Tevens het boek "Waar de weg ophoudt" van Harald Lamers besteld.

Het is hier trouwens erg rustig in dit topic. Is zeker geen lees weer, iedereen zal wel op de motor zitten nu. :+

ga ik ook bestellen :Y , weer een Afrika avontuur :)
 
Ben ook het aarden beest aan het lezen, gewoon geweldig!
je vraagt je soms af waarom met een 350cc Enfield...... als je dan leest over het kurk in de koppeling..... dat doe je ook niet met een moderne motor.


Gaaf ja ! mensen komen gewoon uit de wijk hier, verbaasde me suf toen ik daar achter kwam....
 
ik kwam in engeland een brit tegen die op zijn bmw gs meerdere lange wereldreizen had gemaakt en daar boeken over geschreven had. maar ik weet zijn naam niet meer...

iemand die weet waar ik het over heb (nee niet charley boorman :+)
 
Het boek "Meisjes, moslims en motoren" heb ik ondertussen uit, maar het boek "Waar de weg ophoudt" heb ik nog niet binnen, stond helaas in backorder.

Heb jij hem al wel binnen?
Beide boeken net vandaag besteld, ben nu het boek van P Simmens aan het lezen "op jacht naar Che". Ik laat het wel weten als ik wat binnen heb, volgens Bol is de levertijd van beide boeken 1 a 2 werkdagen.
 
Naar aanleiding van het artikel in Motoplus, "het aarden beest" gelezen. In één woord geweldig!
Gelijk de smaak van het lezen te pakken dus via Bol Motorisch gestoord, Lois onderweg en Jupiters reizen besteld.

Motorisch gestoord was leuk, Lois vond ik niet zo en jupiters reizen ga ik nu in beginnen.

Ik wil meer ;)
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van het artikel in Motoplus, "het aarden beest" gelezen. In één woord geweldig!
Gelijk de smaak van het lezen te pakken dus via Bol Motorisch gestoord, Lois onderweg en Jupiters reizen besteld.

Motorisch gestoord was leuk, Lois vond ik niet zo en jupiters reizen ga ik nu in beginnen.

Ik wil meer ;)

Gratis tip:

Probeer het boek van Kris Nijs eens te vinden. Als "Het aarden beest" je beviel dan bevalt "Ik, De pan en de wereld" je ook wel. ;)

Boek van Kris Nijs is niet meer nieuw te koop, maar met goed zoeken moet het lukken.
 
Laatst bewerkt:
Boekhandel belde vanmiddag om te zeggen dat mijn boek binnen is, dus zojuist opgehaald!

MMM lag zaterdag op de mat en het andere boek is nog in backorder, als jij hem hebt dan zal die van mij ook wel snel komen. Geen haast want heb nog twee boeken te lezen en zo snel gaat dat bij mij ook niet.
 
Niet een waargebeurd motorreisverhaal, maar een schitterende, hilarische, maar ook gruwelijke "road story" van John Irving: Setting Free the Bears (de Beren Los), waarin een 700cc Royal Enfield "the beast" een belangrijke rol speelt.

Na het lezen van Setting Free the Bears heb ik geen boek van John Irving meer gemist.
 
Terug
Bovenaan Onderaan