1 wedstrijd sx op een baan in Europa, is nog totaal iets anders dan een sx baan en kampioenschap in de usa.
En dat de amerikanen het zo moeilijk hadden in de mxon heeft veel meer met de baan die extra voorzien was van veel zand, en de slechte weersomstandigheden.
Was de baan droog en in originele staat gelaten, had je een heel andere wedstrijd gezien.
Wat niet wil zeggen dat Herlings dan niet gewonnen had, het is een feit dat het mxgp niveau heel hoog is momenteel.
Donny SmithIn sommige dingen volg ik, in andere niet.
Die usa boys zijn zeker niet beter in modder of zand, absoluut niet. Enkele zijn absoluut top in supercross en zeer goed in mx, maar Herlings staat op mx gebieden mijlenver voor op hun, ben er overtuigd van dat hij zeker de skills heeft om het ook op sx vlak waar te maken,
Maar die dollars maken daar het verschil, daar zijn de bonussen vele malen hoger dan hier, ook de salarissen van de absolute top zijn heel hoog.
Hier is het maar een enkeling die massa s geld verdient, of tot top 5 die goed hunne kost verdienen.
Dus waar kom je op uit, ieder is goed op zijn gebied, en het geld maakt het grote verschil tussen usa en EU.
Dus waarom zou je ginder je leven wagen als je hier zoals een Herlings zeer goed je geld verdient en in je eigen omgeving kan blijven.
Ken nog geen enkele amerikaan die hier een lange carrière heeft gehad met verschillende wereldtitels. Een enkele titel ja zoals: Danny Laporte, Brad Lackey .
In sommige dingen volg ik, in andere niet.
Die usa boys zijn zeker niet beter in modder of zand, absoluut niet. Enkele zijn absoluut top in supercross en zeer goed in mx, maar Herlings staat op mx gebieden mijlenver voor op hun, ben er overtuigd van dat hij zeker de skills heeft om het ook op sx vlak waar te maken,
Maar die dollars maken daar het verschil, daar zijn de bonussen vele malen hoger dan hier, ook de salarissen van de absolute top zijn heel hoog.
Hier is het maar een enkeling die massa s geld verdient, of tot top 5 die goed hunne kost verdienen.
Dus waar kom je op uit, ieder is goed op zijn gebied, en het geld maakt het grote verschil tussen usa en EU.
Dus waarom zou je ginder je leven wagen als je hier zoals een Herlings zeer goed je geld verdient en in je eigen omgeving kan blijven.
Ken nog geen enkele amerikaan die hier een lange carrière heeft gehad met verschillende wereldtitels. Een enkele titel ja zoals: Danny Laporte, Brad Lackey .
Nah, voor alles is wat te zeggen. Over het algemeen zijn de korte wedstrijden van de SX veel spannender voor het publiek dan een doorsnee MX wedstrijd.
Voor het geld hoeft JH niet naar de USA. Ik zag gisteren een foto voorbij komen dat hij ff een nieuwe Lamborgini had gekocht. Hij is allang binnen.
Ik ben benieuwd of de USA boys uberhaubt volgend jaar aan de start staan van onze zand MXON. Ze weten nu al dat de top 5 hier moeilijk gaat worden. Zal wel een afgang zijn als ze afhaken maar ik zie het zo gebeuren...
Als ze een beetje ballen hebben staan ze over 2 weken op het strand naast ons aan de start DeanevoAl zenuwachtig?
Dat zal niet gebeuren haha.
Nee, vooralsnog weinig last van zenuwen, de vorige keer ook niet. Ik had ook een goeie voorbereiding moet ik zeggen, aan alles was gedacht. Ik zie het ook meer als een super OTR/dagje uit. Jij?
Coldenhoff staat trouwens ergens rond startnr 250 en een kennis van me staat ergens op nr 70.
Mijn voorbereiding is wat minder. Ik heb net een nieuwe motor maar die heft nog wat problemen met het starten en kvs lekkage. Beide wel redelijk cruciaal voor het uitrijden van de race... Hopelijk heb ik hem zaterdag terug zodat ik hem nog even goed kan testen.
Ik heb startnummer 460 dus sta ergens in het midden.
Jij volgt het AMA MX/SX al jaren zeg je? Dan zou je moeten weten dat Eli Tomac ook het afgelopen seizoen weer juist géén goede starter is en het overgrote deel van de manches vanuit midpack naar voren is moeten komen...Ik denk dan dat Tomac meer problemen heeft dan Herlings...alhoewel Tomac wel een goeie starters is en kan daar dan wel zijn voordeel uit kunnen halen.
Jij volgt het AMA MX/SX al jaren zeg je? Dan zou je moeten weten dat Eli Tomac ook het afgelopen seizoen weer juist géén goede starter is en het overgrote deel van de manches vanuit midpack naar voren is moeten komen...
De problemen aan mn motor zijn opgelost. Geen overdruk meer in het koelsysteem en het startprobleem is ook opgelost.
Nu de motor helemaal klaar maken en zaterdag een laatste keer trainen om alles te testen.
To do:
-handkappen monteren
-groter voortandwiel
-zandnetjes om de rads
-recovery tank voor KVS monteren
-Schoepenband erom
-olie + filters verversen
-Startnummers plakken
-koppelingsplaten vervangen
-Brillen klaar maken
-gereedschap en reserveonderdelen - vloeistoffen paken
-crosskleding + extra kleding klaar leggen
-competition 102 tanken
En ik ben vast nog wel wat vergeten.
Zou daar geen groter voortandwiel op zetten dan. Niet meer vooruit te branden als die een schoepenband rond moet gooien. Maar daar kom je vanzelf achter.4t 250f.