Motoren in België op stal blijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijd zal het leren.

Een week of twee denk ik dat zal volstaan...


Hoe graag ik ook die groepsimmuniteit wil geloven die Rutten (?) ziet zitten, ik vrees ervoor.

Niet zozeer dat het niet gaat werken, maar vooral dat de capaciteit van de ziekenhuizen die piek niet gaat kunnen behandelen...

Uiteindelijk geloof ik ook wel dat 60-70% van heel de bevolking iets te maken gaat hebben met dat virus, dat op zich is volgens mij niet zozeer het probleem...
We mogen gewoon niet allemaal tegelijk ziek worden....
 
in princiepe heeft jullie RIVM gelijk.

alleen is geen enkele gezondheidszorg in geen enkel land in staat de piek van patienten die op die manier zal ontstaan op te vangen. daarom moet je het verspreiden vertragen zodat je zoveel mogelijk mensen kan behandelen.
 
** het maakt ook eigenlijk niet uit


Kom kom...

Er zijn idd veel Belgen die de oversteek hebben gemaakt vorig weekend... tegen de wil in van heel veel landgenoten...

Maar er zijn net zoveel Nederlanders die het nu ook nog altijd niet begrepen hebben...

De grenzen zijn nu idd zo goed als mogelijk afgesloten, maar dat houdt de hardnekkigen nog altijd niet tegen hoor... langs beide kanten trouwens.


Het hoeft daarom toch geen NL vs BE te worden hier he... het werkt in beide richtingen.. :')
 
En hoe zal dat verlopen als jullie na een week of drie volledige lockdown weer naar buiten kunnen. Dan hou je die piek toch? Maar zoals gezegd, ik weet er te weinig van om er wat zinnigs over te zeggen. Daarom vertrouw ik toch lichtelijk op de mensen die er meer verstand van hebben zoals de RIVM. Daarbuiten is nog helemaal niet bekend hoe zo'n percentage het nu al gehad heeft en er van genezen is.
 
Een correctie op ons boodschappen doen: Tot begin afgelopen week deed mijn vrouw dat idd. Ze heeft de laatste keer wat meer gekocht om minder vaak naar de supermarkt te moeten gaan. En de volgende keren zal ze gewoon in onze woonplaats onze boodschappen (moeten) gaan doen.

En met 2 man gaan fietsen, zie ik nog steeds geen bezwaar in.

En verder blijf ik thuis. Kan nog wat in de tuin werken, mijn motor poetsen, de auto wassen...

Belangrijk blijft dat de mensen zelf ook eens moeten nadenken bij hetgeen ze buitenshuis doen, zoals gisteren toen enkele Nederlandse stranden vol waren, de lange rijen bij de milieustraten, bij de bouwmarkten.
Dat kun je toch ook wel zelf bedenken dat het niet slim is om daar tussen te gaan.

Frans.
 
Kom kom...

Er zijn idd veel Belgen die de oversteek hebben gemaakt vorig weekend... tegen de wil in van heel veel landgenoten...

Maar er zijn net zoveel Nederlanders die het nu ook nog altijd niet begrepen hebben...

De grenzen zijn nu idd zo goed als mogelijk afgesloten, maar dat houdt de hardnekkigen nog altijd niet tegen hoor... langs beide kanten trouwens.


Het hoeft daarom toch geen NL vs BE te worden hier he... het werkt in beide richtingen.. :')


De blokken liggen over de weg nu , grenzen zijn hier nu 24/24 bewaakt ( jep, zelfs de kleintjes als d'r geen blokken liggen )

Je kan als .nl alleen nog de grens over met attest voor arbeid in Belgie , doorreis ( eindhoven ect ) word je terug gestuurd.

Andere kant op weer niet, aangezien NL nog niet in lockdown zit.



Och.. ze moesten naar de hollanders zelfs een nl-allert sturen om even te bedenken dat t niet zo goed plan
is om nu met z'n alle naar het strand te gaan ...
 
@
FransST


*O*
Een heel relaas en dan dood leuk zeggen dat je nog steeds met je vast fietsmaat gaat fietsen wat maakt jou dat dan.

nooit aan gedacht om ff lekker wat voor je zelf te gaan doen , maar goed het is je maat en die kan het virus niet hebben.8)7

Daar denken we beiden aan. We gaan zeker niet samen fietsen als een van ons of onze vrouwen ook maar iets denkt te hebben wat in de richting van het Coronavirus wijst. Van hem en zijn vrouw weet ik dat zij zich houden aan " BLIJF IN UW KOT " en niet onnodig buitenshuis gaan .

@Stefan666 : Ook ik heb me daar over verbaasd en ook een beetje kwaad over gemaakt, zie mijn opmerking over je verstand gebruiken in mijn vorige post.
Maar dat gezond verstand gebruiken is kennelijk voor veel mensen op dit moment moeilijk maar ook voor meerdere uitleg vatbaar, blijkt wel uit de diverse post op dit forum.

Frans.
 
het enige dat wij denken is "arme nederlanders".
zelfs de britten hebben ingezien dat "gewoon iedereen ziek laten worden om immuniteit op te bouwen" echt wel de verkeerde aanpak is. jullie hebben geen idee waar jullie volgende maand mee gaan zitten denk ik.

Ik denk dat men over een jaar of vijf met verbijstering terugkijkt op deze periode, waarin we hele economieen naar de klote hebben geholpen vanwege massahysterie en nauwelijks meer doden dan een normale, jaarlijks terugkerende, griepepidemie
 
Kwam vandaag ook weer een clubje tegen, stelletje ideoten. Ik werk thuis en de motor staat al een week stil in de schuur. Ik wil hem nog wel even afleveren bij de monteur voor een beurtje. Mja wat moet je. maar ik vind het niet gepast als mensen in het weekend lekker lol gaan maken.

Ik heb drukke plekken gemeden, wel een rondje hard gelopen met vrouw en kids, maar wel afstand gehouden, dat lukt je niet met een clubje van 10 man, zeker niet als je gezellig aan het toeren bent.
 
Pistolele halen bij bakker
Ff naar de kapper

België is niet in lockdown.
 
En hoe zal dat verlopen als jullie na een week of drie volledige lockdown weer naar buiten kunnen. Dan hou je die piek toch?

Wij zitten in een soort van lock down light...


Het enige wat ze hier willen bereiken is dat de piek niet hoger komt dan wat onze ziekenhuizen aankunnen...

Rekenen op groepsimmuniteit is allemaal leuke en aardig, moesten er ziekenhuisbedden en personeel voldoende zijn.
Kijk eens naar Italië....
 
Wat als.... ik nu eens boodschappen ga doen in de supermarkt, maar die supermarkt is wel 15km verderop?
 
Wat als.... ik nu eens boodschappen ga doen in de supermarkt, maar die supermarkt is wel 15km verderop?


In tijden van nood (om vooral zelf te doen waar we zin in hebben) is de mens tegenwoordig vooral bezig om de regels te omzeilen...


Dus als jij 5 winkels wil voorbijrijden om te gaan winkelen moet je dat vooral doen...
In Spanje gaan ze wandelen met parkieten en schapen.... daar staan ze al een stapje verder.





Of het moet zijn dat je echt afgelegen woont en effectief 15km moet doen om in een supermarkt te geraken... dan kan je niet anders natuurlijk. :)
 
In tijden van nood (om vooral zelf te doen waar we zin in hebben) is de mens tegenwoordig vooral bezig om de regels te omzeilen...


Dus als jij 5 winkels wil voorbijrijden om te gaan winkelen moet je dat vooral doen...
In Spanje gaan ze wandelen met parkieten en schapen.... daar staan ze al een stapje verder.

Of het moet zijn dat je echt afgelegen woont en effectief 15km moet doen om in een supermarkt te geraken... dan kan je niet anders natuurlijk. :)

Nu ik doe al mijn boodschappen in de AH (die ook letterlijk 15km hier vandaan is, gewoon omdat ik daar ook non-food kan aanschaffen met mijn maaltijdcheques. ik heb al niet veel budget om toiletpapier te kopen :')
Ze houden je letterlijk binnen in je kot met niets te doen behalve werken en te netflixen. (rant incoming)

Een voorbeeld: de Aveve, een winkel waar men zowel dierenvoeding als gewone voeding én non-food zoals leibanden voor honden en mandjes voor katten,... kan kopen, mag open blijven. MAAR(!) er mag enkel voeding verkocht worden. Hieronder verstaat men dus enkel hondenbrokken of worstenbroodjes.
Waarom mag deze winkel niet ook hun non-food aanbieden als ze toch al open zijn?

De regelgeving rond die quarataine/lockdown/self isolation/social distancing is blijkbaar niet genoeg doordacht.
 
Wij zitten in een soort van lock down light...


Het enige wat ze hier willen bereiken is dat de piek niet hoger komt dan wat onze ziekenhuizen aankunnen...

Rekenen op groepsimmuniteit is allemaal leuke en aardig, moesten er ziekenhuisbedden en personeel voldoende zijn.
Kijk eens naar Italië....
Dat doet België ook.
Tis precies wat je zegt. Er voor zorgen dat de piek niet boven max capaciteit ziekenhuis komt. That's it.

In nl kun je nog naar bouwmarkt. In be nog naar de kapper... En met 10 personen wielrennen ..
 
Nu ik doe al mijn boodschappen in de AH (die ook letterlijk 15km hier vandaan is, gewoon omdat ik daar ook non-food kan aanschaffen met mijn maaltijdcheques. ik heb al niet veel budget om toiletpapier te kopen :')
Ze houden je letterlijk binnen in je kot met niets te doen behalve werken en te netflixen. (rant incoming)

Een voorbeeld: de Aveve, een winkel waar men zowel dierenvoeding als gewone voeding én non-food zoals leibanden voor honden en mandjes voor katten,... kan kopen, mag open blijven. MAAR(!) er mag enkel voeding verkocht worden. Hieronder verstaat men dus enkel hondenbrokken of worstenbroodjes.
Waarom mag deze winkel niet ook hun non-food aanbieden als ze toch al open zijn?

De regelgeving rond die quarataine/lockdown/self isolation/social distancing is blijkbaar niet genoeg doordacht.
Das België.
Achterhaald of half. Je mag kiezen welke regel je wilt :)

België kan niet eens een normale regering vormen. Laat staan dat ze nationale administratie op orde kunnen krijgen.
 
Ik denk dat velen nog eens moeten opzoeken waarom die arts in Wuhan in december alarm sloeg over die vreemde "griep " in zijn ziekenhuis.
En wat die ziekte met die patiënten deed.
Als ik sommige reacties lees en zie wat mensen de laatste week en vooral de laatste dagen toch nog hebben gedaan, hebben heel wat mensen in zowel B als in NL dat kennelijk toen niet (goed?) gelezen of meegekregen. Of zijn ze dat ondertussen ( = al bijna 3 maanden geleden !!) vergeten.

Misschien zou dat nog eens goed onder de aandacht gebracht kunnen worden.

@ Martell : Kappers zijn toch op maandag gesloten ?? :?

Frans.
 
Gelukkig ben ik heel kort geleden zowel bij de kapper als de tandarts (controle) geweest.
Dat was net vóór de storm. Beiden zijn toch plekken waar je héél dichtbij je helper komt.
Zijn kappers en tandartsen nu nog wel aan het werk...........?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan