Ik wil het liefst benzine blijven rijden alleen bij de huidige belastingen wordt het economisch interessant om naar lpg te gaan kijken.
Is dus de schuld van de overheid.
LPG lijkt natuurlijk wel interessant om goedkoper te kunnen rijden.
Toch zie ik nog wel een paar probleempjes...……………….
1. Zoals genoemd de onhandige vorm van de tank voor op een motor.
Naast standaard tankvorm bestaat ook nog een reserve-wiel-vorm. (voor auto)
2. Tank(s) met toebehoren wegen nogal wat, en zo lijkt mij, moeten hoog worden op/ ingebouwd. Niet fijn voor de wegligging!
3. Auto's hadden voorheen veel problemen met verbrande klepzittingen/ kleppen. Hoe is dat voor een motorfiets?
Is LPG geschikt om het motorblok zonder schade 10.000rpm te laten draaien?
4. Wrs alleen mini-tank in te bouwen. Maw een heel kleine actie-radius. Dat betekent HEEL vaak tanken.
Mss interessant voor ww-verkeer. Voor vakantie lijkt me minder geschikt. (dan heb je alle plek ook nodig voor bagage!)
5. Vermogensverlies met LPG van ca 10%. Als je genoeg vermogen hebt, dan hoeft dat niet erg te zijn.
Ik rijd al meer dan 40 jaar met een oude Jaguar op LPG, met een motor die eigenlijk voor loodhoudende benzine is bedoeld en het enige is dat je vaker kleppen moet stellen. Als je er andere zetels in laat zetten heb je dat niet meer. LPG is veel schoner dan benzine en daar hoor ik niemand over.
Dus 2 tanks maken op maat? Hoeveel jaar/km moet je daar niet voor rijden tegen dat je die investering terug hebt?
Een F800GS heeft trouwens de tank onder het zadel zitten.
Ik doelde meer op een fabrikant die daar op in zou zetten, dan zelf laten maken.
Wat zou het verbruik zijn van een F800GS op lpg? Gewoonlijk rijdt ie 1:20 als je normaal rijdt.
LPG is veel schoner dan benzine en daar hoor ik niemand over.
Ook veel bemande pompen mochten geen LPG meer aanbieden want "er staat een bewoond huis te dicht bij".Ik zou er wel voor zorgen dat je ook op benzine kunt blijven rijden want lpg tanken wordt steeds lastiger.
Er verschijnen meer en meer onbemande tankstations en die mogen geen lpg verkopen.
Sluitingstijden van bemande pompstations wordt steeds vroeger.
Rij al 35 jaar met diverse lpg koekblikken en loop daar steeds vaker tegen aan.
Nog maar 10% van het wagenpark rijdt op lpg dus is het economisch ook niet meer interessant voor pomphouders
Ik reed zeker een jaar of 15 op lpg met Mn goldwing 1500 met zijspan, en geen centje pijn gehad, soms geen lpg dan verder op benzine, ik had de installatie zelf niet ingebouwd.
Geeft wel leuke reacties aan de pomp, soms werd het tankstation gewoon compleet stil gezet, want een motor die lpg gaat tanken !!
Ik zou er wel voor zorgen dat je ook op benzine kunt blijven rijden want lpg tanken wordt steeds lastiger.
Er verschijnen meer en meer onbemande tankstations en die mogen geen lpg verkopen.
Sluitingstijden van bemande pompstations wordt steeds vroeger.
Rij al 35 jaar met diverse lpg koekblikken en loop daar steeds vaker tegen aan.
Nog maar 10% van het wagenpark rijdt op lpg dus is het economisch ook niet meer interessant voor pomphouders
Dit was idd het eerste waar ik ook aan moest denken.Ik zou er wel voor zorgen dat je ook op benzine kunt blijven rijden want lpg tanken wordt steeds lastiger.
Er verschijnen meer en meer onbemande tankstations en die mogen geen lpg verkopen.
Sluitingstijden van bemande pompstations wordt steeds vroeger.
Rij al 35 jaar met diverse lpg koekblikken en loop daar steeds vaker tegen aan.
Nog maar 10% van het wagenpark rijdt op lpg dus is het economisch ook niet meer interessant voor pomphouders
Dit was idd het eerste waar ik ook aan moest denken.
Je actieradius wordt kleiner zoals al eerder gemeld, maar als je zonder benzine komt te staan kan je nog wel ff een jerrycan halen, met LPG wordt dat een stuk lastiger als je hele benzine installatie eruit is.
Is alleen in nl....in buitenland al heel normaal
En Total is over het algemeen vrij goedkoop met z'n LPG. Hier in de buurt(aan de snelweg) €61.9 tegenover ruim 70 cent bij de eerstvolgende pompLangs de snelweg er zijn er nog genoeg en is LPG zelfs goedkoper dan langs de normale weg in tegenstelling tot benzine / diesel.
Met name TOTAL verkoopt vrijwel altijd LPG.
Ik zou er wel voor zorgen dat je ook op benzine kunt blijven rijden want lpg tanken wordt steeds lastiger.
Er verschijnen meer en meer onbemande tankstations en die mogen geen lpg verkopen.
Sluitingstijden van bemande pompstations wordt steeds vroeger.
Rij al 35 jaar met diverse lpg koekblikken en loop daar steeds vaker tegen aan.
Nog maar 10% van het wagenpark rijdt op lpg dus is het economisch ook niet meer interessant voor pomphouders
Met benzine heb ik dat dus, zo veel mogelijk km's maken op 1 tankDat is meteen ook de enige reden om benzine te blijven houden.
Maar als je je motor alleen voor woon werk gebruikt heb je dat natuurlijk niet vaak aan de hand. Ligt een beetje aan hoe je er zelf mee om gaat. Sommige mensen willen de laatste druppel uit de tank op rijden, ikzelf zit altijd aan de veilige kant. Bij een kwart ga ik al een tankstation opzoeken.
Het mooiste zou zijn als je op de plek van de benzinetank een lpg tank kwijt zou kunnen. Maar die heb je niet in die vorm.
En dan ergens weggewerkt een benzinetankje van 2 of 3 liter.
Ik ga er eens op lettenLpg is beschikbaar in onbemande tankstations in België.