Motorgroeten in de UK?

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Ben net een paar dagen in Engeland geweest (met de auto ;( )
maar door het links rijden vraag ik me af; hoe groeten motorrijders elkaar in Engeland eigenlijk? Linkerhand lijkt niet echt handig maar elke keer rechts het gas loslaten ook niet...

en ga me nou niet vertellen dat op engelse motoren het gas links zit... :+
 
Laatst bewerkt:
Soort van 'alaaf' gebaar met links?

:+


(Kwenie, hier groeten de meesten niet. Als ze het wel doen is het middels een flitsje met groot-licht (passing-light) of door even de vingers op te tillen zonder het handvat los te laten)
 
Domme vragen bestaan niet, ben ook al eens in Engeland geweest, maar heb er eigenlijk niet op gelet
 
full
 
Laatst bewerkt:
De engelse motorrijders groeten door middel van rijstrook wisselen. Als er een motor tegemoet komt gaat hij bij passeren op jouw rijstrook rijden, en jij op de zijne! Probeer het maar eens als je de volgende keer in engeland rijd.
 
De engelse motorrijders groeten door middel van rijstrook wisselen. Als er een motor tegemoet komt gaat hij bij passeren op jouw rijstrook rijden, en jij op de zijne! Probeer het maar eens als je de volgende keer in engeland rijd.
_O-
 
Ik vind het eigenlijk best een goede vraag. Ik ga over twee weken met de motor naar Engeland, en ik zal er eens op letten.
 
Ze maken een omgedraaid Peace-teken, dus met de handpalm naar binnen.

Beetje zoals Blair hier voor doet:
SNN2402B_209677a.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan