Motorkleding. Wat moet ik kopen?

Ik zou je aanraden eens naar Merino wol onderkleding te gaan kijken. Is een natuurlijk product, anti bacterieel en reguleert de temperatuur ontzettend goed.

Bijkomstig voordeel van dat het anti bacterieel is, is dat het niet gaat ruiken. Je kunt zo'n ondershirt gerust een week aan doen, zonder dat het begint te stinken. Zelf haal ik het eens in de twee / drie dagen door het water heen en hang het uit en nooit ergens last van.

Het is overigens wel wat duurder dan gewone onderkleding, maar het is echt het geld waard.
 
Laatst bewerkt:
Gaan we vandaag naar kijken. Ze heeft een paar jaar geleden ook al eens iets van Merinowol gehad. Terugkijkend blijkt dat inderdaad goed tegen de luchtjes te zijn.
 
Weten jullie zeker dat je qua onderkleding geen winst meer kan behalen? Bij een goede sportkledingzaak hebben ze wellicht meer (verstand van) vocht regulerende kleding dan bij motorkledingzaken.
Ik heb uit mijn wielren-tijd nog veel kleding die extra koude-bescherming biedt.
Die kleding is heel dun, drijft het vocht weg en biedt veel comfort.
Toch als je het fris/ koud hebt ga je niet erg veel zweten. Op de motor in toer-modus heb je eigenlijk geen inspanning. Meer bewegen dan bedienen van de versnellingspook doe je niet.

Ik zie net in Lidl/ Aldi topic:
http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=32831
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een paar van die Lidl dingen. Bevallen me duidelijk minder goed dan de duurdere merken.
 
Het ergste was wel dat de kou ook op je blaas werkt. Moet je 2x (of soms zelfs 3x) naar buiten. Da's echt niet fijn!! :X
(bij eerste aandrang wel gelijk naar buiten, anders slaap je helemaal niet meer)
Neem voortaan een lege wasverzachterfles mee de tent in en je hoeft er echt niet meer uit. Zorg wel dat een eventuele fles sinas in een heel ander soort fles zit.
 
Wij houden sowieso niet van kamperen. Een lekker warm hotel past beter bij ons.
Gelijk heb je, ik vrees wel dat je een dikke portomonee mee moet nemen. Eten is er ook duur en over een simpel wit wijntje maar te zwijgen, in 2010 kostte een 0,7 fles al 50,- euro. Een vriendin betaalde dat gelukkig.....Tijdens de wereld kampioenschappen voetbal kwamen we in een café om naar ned-spanje te kijken. Een halve literbier kistte toen 9,50 euro...-O-
 
Ik neem aan dat Lady X met die drankprijzen over Noorwegen spreekt. Ooit eens in Zweden geweest, en toen met zulke prijzen waren de biertjes ineens niet lekker meer. Daarom mss in Rusland nog пиво (pivo) en daarna in Noorwegen dan maar effe zonder alcool. Zo erg is dat ook niet. (hoewel?) Voor een lekker wijntje of biertje kan ik beter mijn bestemming wijzigen naar Z.Europa. Volgend jaar mss dan maar weer......(?)
 
Wij hebben de reis bij Horizon geboekt. Dat betekent dat het ontbijt en avondeten al bij de prijs in zitten. Het drinken en middageten is voor eigen kosten. Alcohol drinken doe ik niet en mijn vrouw vrijwel niet (gezien de prijzen waarschijnlijk in Noorwegen ook niet).
 
Horizon is prima, maar mij toch een beetje te prijzig.
Daarbij is ook het avontuur wat ik zal gaan missen. Wel heb je 's avonds een gespreid bedje!!
Ik heb net topic "Wrong way up" gelezen. Die onverwachte dingen maken het juist leuk!
Dat soort avonturen spreekt mij toch meer aan. Mss moet je daar wel het goede type voor zijn.

Ook in mijn jonge jaren vreemde trucks uitgespookt in de vakantie, die ik nu wrs niet meer zou doen.
Dat zijn meestal net de dingen die je jaren later nog in herinnering hebt.
Mss heb ik toch nog een paar wilde haren over voor avonturen.................
 
Laatst bewerkt:
Ieder zijn ding uiteraard. Ik heb buiten de vakanties om al meer dan genoeg stress, etc. Ik vind het mede daarom juist lekker om in een gespreid bedje terecht te komen.

Horizon is inderdaad niet de goedkoopste. Als je het terug rekent naar een prijs per dag, blijken de verschillende aanbieders toch dicht bij elkaar te zitten. Daarnaast zit Horizon de meeste dagen in Noorwegen.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of uw vrouw wat overmatig gewicht heeft, maar,
Ik heb dikke vrouwen meegemaakt, die hebben het helemaal niet gauw koud. Als de man dan aankomt van "jij moet deze thermokleding aan en kleed je maar goed aan" ja dan wil dat wel zweten als ze goedgelovig is in haar man. Als ze dan nog een beetje rij-angst heeft komt het zweten goed.
Als ik zelf met niet al teveel vet gewoon met mijn C&A trui in een gevoerde textiel motorjas stap dan heb ik het net niet heet in de maand maart. Als je geloofd in al die thermoprut dan sta je dan wel te zweten.
 
Geloof me, ik probeer haar echt niet te veel aan te laten trekken maar maar ze zweet liever dan dat het koud heeft. En koud heeft ze het snel (zelfs in de zomer) en ze kan slecht zelf weer warm worden.

Als ze in de zomer buiten loopt en het zonnetje verdwijnt achter de wolken, heeft ze direct kippenvel.
 
Ik heb overigens een leren pak met stretch op bekende knelplaatsen in elleboog en oksel van elastisch textiel en daar lucht het meteen ook bij het rijden.
Bij alles geldt wel dat een beetje wind nodig is. Met een tshirt in de zomer stilstaan zweet iedereen zonder wind. Dus ook met een motorpak aan is het logisch dat je transpireert. Als je dan gaat rijden is het de bedoeling dat je een beetje doorlucht.
De locals in frankrijk zie je bij 30 graden ook niet in een motorpak.(helaas).
Ik kom ook uit de fietswereld en daarvandaan weet ik dat niemand dezelfde kleding aanheeft bij dezelfde temperaturen. Er is een richtlijn, maar iedereen ervaart temperatuur en bijbehorend gevoel anders.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben de reis bij Horizon geboekt. Dat betekent dat het ontbijt en avondeten al bij de prijs in zitten. Het drinken en middageten is voor eigen kosten. Alcohol drinken doe ik niet en mijn vrouw vrijwel niet (gezien de prijzen waarschijnlijk in Noorwegen ook niet).

Als wij naar scandinavie gaan veelal met de boot vanuit Kiel
eten we voor we de boot opgaan bij een Aziaat tegenover motorkledingzaak Louis voor 12 € (goed eten)
dat deden we ook in Zweden bij de Thai (vaker bij een groot tankstation) rond 12.00 uur komen de werklui eten (ook de stropdassen) en rijst lust iedereen wel, aardappeltjes hebben ze ook wel ;) geen stampot :+
en dat voor 14€ :? all you can eat
bordje kopen en laden :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan