Motorrijder met gigantisch veel/vaak pech

jump2limits

MF veteraan
15 jul 2008
3.815
7
Zaandam
Hey allemaal,

Ik ben me de laatste tijd zo aan het frustreren dat ik maar eens een topic erover aanmaak.

Ik heb hier thuis staan:
2 fietsen
1 auto
1 motor

je zou zeggen: "4 vervoersmiddelen, die jongen komt altijd wel op zijn bestemming"
Helaas, niets is minder waar.

Het begon een maand of 2 geleden, toen de trapperstang van 1 van mijn fietsen afbrak. Hier heb je speciaal gereedschap voor nodig zover ik gehoord had, dus liet ik die fiets maar even in de schuur wachten.

nog 3 vervoersmiddelen over.

Afgelopen dinsdag leen ik mijn auto uit aan mijn vriendin. Zij kwam er mee vast te staan, in de file, in die gigantische hitte. De motor raakte oververhit, sloeg af en ze kreeg hem daarna niet meer aan. Ze belde mij op en eenmaal aangekomen bleek het een draadbreuk te zijn vanaf het contactslot naar de startmotor, dus gelukkig kon ik hem nog wel aanduwen. maar helaas sloeg de koelvin niet meer aan.
dus die koelvin maar direct aangesloten op de accu, gewacht tot de file opgelost was en toen rustig naar huis gereden. In het weekeind maar even kijken wat het probleem is.

nog 2 vervoersmiddelen over.

Donderdagavond ga ik op de fiets naar het sportveld.
Vlak voor het sportveld moest ik de brug naar beneden en linksaf. In de bocht voelde ik de achterband zwabberen. Ik zet mijn fiets even neer en kijk naar de band.
Ik zie nog net het laatste beetje lucht eruit lopen.
Eenmaal thuis aangekomen zet ik zwaar gefrustreerd deze fiets erbij in de schuur en realiseer mij dat ik alleen nog maar de motor heb als vervoersmiddel.

nog 1 vervoersmiddel over.

De volgende ochtend pak ik mijn motor om, de hooguit 5 km, naar mijn stage adres te rijden.
Ik rol de motor achteruit de voortuin uit en de stoep af. dit loopt een beetje af dus ik heb nog niks in de gaten. Eenmaal van de stoep af wil ik hem schuin achteruit draaien de straat op. Dit loopt een beetje omhoog ivm de putten bij de stoepranden.
Goh, wat voeld dat zwaar. Hij staat in de neutraal? Ja.
Ik kijk naar de banden: Achterband leeg!
Zeeeeer gefrustreerd de motor weer de voortuin ingerold en de bus moeten pakken...


je zou bijna zeggen dat het een verborgen camera actie is.
 
Laatst bewerkt:
gelukkig is dit allemaal nog wel te repareren dus het is minder pech hebben dan bijvoorbeeld een ongeluk krijgen met je vervoersmiddel.

De fiets met de lekke band heeft gistermiddag een nieuwe binnenband gekregen.

De koelvin van de auto bleek niet aan te sluiten om de thermostaat van de radiateur niet goed aangesloten zat. schoongemaakt en met een beetje vet aangesloten en hij deed het prima. Ook de draadbreuk naar de startmotor heb ik weer gesoldeerd en geïsoleerd.

De motor staat nu op een geleende achterbok. Ik ben nog op zoek naar de geschikte maat moersleutel/dop om de as van het achterwiel los te draaien. gelukkig gaat het om een klein gaatje in het midden van het loopvlak. prima te repareren.

En de eerste fiets, met de gebroken trapstang, die mag nog even wachten tot na pasen.

:W
 
Laatst bewerkt:
Misschien beter onderhoud aan je vervoersmiddelen? Nieuwe kopen? Maar dikke pech, dat wel ja...
 
Ik zou maar niet gaan lopen, straks krijg je nog pech met de benenwagen :P


(welke gigantische hitte trouwens?)
 
Misschien beter onderhoud aan je vervoersmiddelen? Nieuwe kopen? Maar dikke pech, dat wel ja...

kan je toch niks aan doen? :P

beter onderhoud beschermd je niet tegen lekke banden
misschien had alleen dat losse contactje van de auto voorkomen kunnen worden. maar dit betwijfel ik ook.
 
Het begon een maand of 2 geleden, toen de trapperstang van 1 van mijn fietsen afbrak. Hier heb je speciaal gereedschap voor nodig zover ik gehoord had, dus liet ik die fiets maar even in de schuur wachten.
Wat jij nodig hebt is een cranktrekker, en kost ongeveer een tientje bij de fietsenwinkel.
En een nieuwe binnen- en buitenband halen + monteren moet ook ruim lukken in een uurtje. Lijkt me zo opgelost. Lekke motorbanden zijn wat dat betreft veel lastiger...

Ik heb 1 mountainbike en 1 motor, en herken je probleem... als ik 1 van de 2 uit elkaar haal, zit ik zonder! Vorige week mijn fiets gerepareerd (derrailleur was afgebroken): nieuwe derrailleurs, nieuwe remblokken, etc. Vandaag na 50 (!) meter brak mijn achteras (en het is al de 2e, waarom maken ze die dingen toch hol?!)...
Hetzelfde voor mijn motor: ik kan niet even rustig de tijd nemen om remklauwen uit elkaar te halen, omdat ik dan zonder vervoer zit.
 
Ik zou maar niet gaan lopen, straks krijg je nog pech met de benenwagen :P


(welke gigantische hitte trouwens?)

dinsdagmiddag, 24 graden.

vind ik heet voor deze tijd van het jaar.
zeker wanneer je in je leren motorbroek een auto aan het duwen bent.

ik zat bij het schrijven dit topic trouwens nog te twijfelen of ik er ook bij zou vermelden dat ik al sinds het begin van de week last van mn knie heb. Dit heb ik maar achterwege gelaten :)
 
Laatst bewerkt:
pechvogel.jpg
 
ach kan gebeuren. ik heb vroeger in 1 weekend ook mijn vervoersmiddels stuk gemaakt.
vrijdagmiddag lekkeband met de fiets, vrijdag avond beetje stoer doen met mijn ouwe kut auto en breek ik mn koppelingsplaat in 3 stukken. zondagavond braken de zuigerveren van mijn aprilia rs 125.

dan ben je heel blij maar niet heus
 
Heb je nu dit berichtje geplaatst op het fietsforum en op een auto forum????
 
Heb je nu dit berichtje geplaatst op het fietsforum en op een auto forum????

nee joh!

dan zouden ze me helemaal bashen omdat ik zei dat mn motor het ergste probleem was.

dus ik heb niet exact hetzelfde bericht geplaatst!



(ff serieus, natuurlijk niet?)
 
Haha geweldig hoe alles zo achter elkaar kapot gaat.
Weet je zeker dat je geen ruzie heb gehad met iemand en die gelijk alles gesaboteerd geeft. _O-
 
sterkte, maar je bent niet de enige ;(
hoewel ik bij mijn fiets alleen de band hoef op te pompen, dan kan ik er net mee op en neer naar de kroeg...
 
ik zou maar even uitkijken met je vriendin 'rijden' deze week. Straks breekt er bij haar ook nog wat... :P
haha rofl, brilliant,
maar OT, al die lekke banden klinken idd als een hoop pech, dat heeft iedereen wel, meer vervoersmiddelen is meer kans op brokken, gebeurd iedereen, niks aan te doen, of bad karma maybe?
 
Herkenbaar. Ik had eens met iemand afgesproken met iemand die mooie nieuwe voetsteuntjes voor mijn GSXR had. Voordat ik vertrok stond ik nog te twijfelen of ik nog even mijn mail zou checken. Maar nee "wees toch niet zo'n mail-gek" en ik stap op de motor.
Onderweg zit ik wat te suffen en ik zie te laat een flitspaal en ik rem mezelf zo onderuit. Hele linkerkant geschaafd. Dus ik bel die persoon op waar ik naar op weg was, zegt ie "ik heb je nog gemaild, ik kan niet want er is iets tussengekomen."
Gloeiende gloeiende.....Vrij pissig maar ja, ik ga binnenkort een paar daagjes naar Frankrijk, kan ik even de gedachten verzetten. Ik zou op zaterdag vertrekken, knalt op vrijdagmorgen de koppakking van de auto uit elkaar.
Gloeiende gloeiende.....Na ja, liever op 20 km van thuis dan ergens op de autoroute.
Maar ja, ik wil nog steeds op vakantie maar heb zowel de auto als motor stuk. Dus ik neem het oude Peugeotje 205 van mijn moeder mee en bel haar op en spreek de legendarische woorden "ik ga met een Franse auto naar Frankrijk, wat kan er fout gaan?!" En wat denk je?

Niks aan de hand.

;)
 
Ik had zo ook wel eens 4 motorfietsen waarvan geen enkele het deed, 2 in revisie en 1 vernield en 1 pech..
 
Terug
Bovenaan Onderaan