"Motorrijder" slaat op de vlucht na aanrijding. >> KTM

te verwachten reacties he; omstanders kleurtje, dus daders kleurtje, dus deporteren?

die arme henk toch....
 
6a010536807f4d970b01347fb45cab970c-800wi

leipe-shit_design.png

coloured_people.jpg
 
Ey Mokum, lees eens: er staat een :+ achter. Dus neem het niet zo serieus. High tea, biologische thee, marokkaanse thee, bierthee, ik vind het allemaal best.

Oftewel: ik heb aan niemand een hekel tenzij je een eikel of een eikelin bent ik je een eikel of een eikelin vind. That's it.
 
Laatst bewerkt:
Feit blijft wel dat die lui naar het schijnt denken dat ze ermee weg kunnen komen, en dat ze vaak nog gelijk hebben ook. Ik denk dat dat te maken heeft met een mismatch tussen de Nederlandse cultuur en de cultuur die ze uit hun thuisland hebben meegenomen danwel hier zelf hebben gecreerd. Als we ze hier met een fluwelen handschoentje, een foei! en een werkstraf van een weekje bestraffen, dan doen ze het zo nog een keer. En als ze bij hun maatje achterop de scooter kunnen springen om nooit weer gezien te worden, doen ze het zo nog een keer.
 
Feit blijft wel dat die lui naar het schijnt denken dat ze ermee weg kunnen komen, en dat ze vaak nog gelijk hebben ook. Ik denk dat dat te maken heeft met een mismatch tussen de Nederlandse cultuur en de cultuur die ze uit hun thuisland hebben meegenomen danwel hier zelf hebben gecreerd. Als we ze hier met een fluwelen handschoentje, een foei! en een werkstraf van een weekje bestraffen, dan doen ze het zo nog een keer. En als ze bij hun maatje achterop de scooter kunnen springen om nooit weer gezien te worden, doen ze het zo nog een keer.
Ja klopt, in Nederland heerst er echt een 'praten maakt alles weer goed-cultuur'. Ouders gaan bijv. al in discussie met een kind van 2. Een simpel NEE kan tegenwoordig niet meer. Alles moet maar verklaard en uitgelegd worden. Soms goed, maar meestal compleet overbodig imo.

Het gedrag van die jongens heeft niet alleen met cultuur te maken, ik zie hier in Amsterdam genoeg jongens met Nederlandse roots die echt van het padje af gaan of al zijn. Feit is wel dat het bij jongeren met allochtone achtergrond het meer voorkomt. We hebben hier ontzettend veel vrijheid en dat is moeilijk te matchen als je uit een cultuur komt waar er niet zoveel mag.
Desalniettenim is het fokking irritant dat dit soort (zie nieuwsartikel) dingen gebeuren.
 
waar woon jij ? doe es eerlijk. let jij niet meer op tegenwoordig ? volg je iets niet ?

pikkers op KTM's en dan bij vriendje achterop de scooter ? die jongen heet geen Henk, geloof mij.


Ligt voor de hand idd, maar geef M00 gelijk, "het zijn geen Nederlanders...." Omdat ze een andere huidskleur hebben

pffffff, echt heeeeel simpel hoor. :Z
 
Anyway, het achterlaten van het die vrouw... Echt een kansloze actie, mocht idd leien dat ie een boom had gepakt... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan