Harvey Pijnappel
MF'er
- 10 jan 2022
- 61
- 54
Dat is niet het gevoel wat je hoort te krijgen als je les krijgt... Je hoort zelfvertrouwen te krijgen en goede en duidelijke uitleg, instructies en of voorbeelden!
Mijn instructeur had max 4 mensen tegelijk van ongeveer zelfde niveau, hij legde alles duidelijk uit en deed het voor op de motor, met moeilijkere oefeningen deed hij het zelfs stapsgewijs voor zodat we het beter konden zien en begrijpen wat hij deed en waar wij op moesten letten.
Ik begon als eerste met de halve draai, achtje draaien en langzame slalom. Eenmaal dat onder de knie ging ik verder met de snelle slalom en de 3 verschillende stops en daarna de uitwijk oefening, vertragings oefening, achteruit inparkeren en uit een parkeervak rijden. Voor de rest herhalen, herhalen en nog is herhalen.
Misschien moet je het er met de instructeur over hebben en aangeven wat je vind en voelt, als hij of zij er niks aan wilt doen of je weg wuift zal ik zeker op zoek gaan naar een andere rijschool waar je wel de tijd, aandacht en zelfvertrouwen krijgt die je verdiend!
Hopelijk krijg je zo weer plezier in het motorrijden.
Blijf vooral in jezelf geloven en laat je droom uitkomen!Veel succes!
96% is best laag na zoveel lessen..
Heb eigenlijk nooit gekeken naar de slagingspercentages voordat ik begon met lessen maar als ik al die lesuren hier zo af en toe lees dan ben ik toch oprecht benieuwd hoe de rijschool waar ik lesde een slagingspercentage weet te halen van zo'n 75% met een gemiddeld aantal lesuren van 15 voor AVB en AVD samen.
Zullen ze het toch op de één of andere manier goed aanpakken.
Bedoel je nou dat je bij rijscholen die je leren motorrijden meer uren lest? Ik heb daar mijn twijfels over. Zo weet ik toevallig van een rijschool hier in de buurt dat ze tijdens de AVD lessen alle veel voorkomende examenroutes oefenen om voorbereid te zijn op bijzondere situaties op die route. Dat kost veel tijd. De rijschool waar ik lesde maakte bewust de keus dat niet te doen. 'Je moet gewoon leren altijd voorbereid te zijn op bijzondere situaties, waar je ook rijdt., 'Je hoeft bijvoorbeeld niet te weten waar overal een stopbord staat, je moet gewoon leren dat je altijd goed op de borden moet letten en je moet weten dat je bij een stopbord moet stoppen' was hun gedachten.Het hoeft voor het examen idd niet allemaal perfect te zijn. Maar je hebt nu eenmaal rijscholen die je leren slagen voor het examen en je hebt rijscholen die je goed leren motorrijden
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit mega saai wordt. Je zou het bespreekbaar kunnen maken en zeggen dat je ook andere dingen wilt oefenen. Of je kan ervoor kiezen om je verder te oriënteren op een andere rijschool, want na 6x 2 uur stond mijn avb al gepland en had ik bijna alle oefeningen al onder de knie.. Als het zo door blijft gaan wordt het wel een dure grap namelijk.Het verhaal van blackpumpkin lijkt wel een beetje op mijn verhaal van paar weken terug. Ik heb inmiddels 6x 2 uur gehad en ben nog steeds met de precisiestop, noodstop en snelle slalom bezig. Ik heb nu om meer uitleg gevraagd, wat filmpjes op internet bekeken en de slalom gaat inmiddels wat beter. De stops gaan soms goed en soms niet. Na de laatste les vond ik het echt gigantisch saai worden, want we doen alleen maar hetzelfde. De stop oefenen, bochtje naar andere kant parkeerterrein, slalom, bochtje naar andere kant, stop, enzovoorts. Na een uur vallen mijn ogen echt dicht van de saaiheid. Ik merkte ook dat het tegen het einde van de les steeds slechter leek te gaan omdat ik er gewoon geen zin meer in had.
Het gekke is ook dat ik elke keer met een andere medeleerling les heb, en dat hij elke keer alleen maar die oefeningen doet; het lijkt dus wel alsof hij alleen maar die oefeningen oefent met iedereen de hele tijd!!
Wat ook vervelend is is dat er vaak een andere rijschool aan het oefenen is op hetzelfde parkeerterrein en dat je dan soms moet wachten tot leerlingen van de andere rijschool klaar zijn met hun oefeningen ...
Maar ik vind het verhaal van sGSXF dus wel interessant. Want jij bent blijkbaar met hele andere oefeningen begonnen. Ik vraag me dus af of het wel zo handig is met de stops en de snelle slalom te beginnen, want misschien zijn die wel te moeilijk in het begin. In elk geval krijg ik de indruk dat er bij andere rijscholen meer afwisseling is. Dat je dus vrij snel alle oefeningen krijgt en daarna vooral focust op de oefeningen die nog slecht gaan totdat je klaar bent voor je AVB.
Mijn rijschool heeft overigens wel een erg hoog slagingspercentage, 96% ofzo, zowel voor AVB als AVD.
Mijn rijschool waar ik leste had een eigen priveterrein dat was echt fantastisch, daar zocht ik ook echt specifiek op het scheelt je heel veel tijd omdat je dus niet naar een andere terrein hoefde te rijden en dan moest de instructeur daar dan nog alle oefeningen uit zetten.Het verhaal van blackpumpkin lijkt wel een beetje op mijn verhaal van paar weken terug. Ik heb inmiddels 6x 2 uur gehad en ben nog steeds met de precisiestop, noodstop en snelle slalom bezig. Ik heb nu om meer uitleg gevraagd, wat filmpjes op internet bekeken en de slalom gaat inmiddels wat beter. De stops gaan soms goed en soms niet. Na de laatste les vond ik het echt gigantisch saai worden, want we doen alleen maar hetzelfde. De stop oefenen, bochtje naar andere kant parkeerterrein, slalom, bochtje naar andere kant, stop, enzovoorts. Na een uur vallen mijn ogen echt dicht van de saaiheid. Ik merkte ook dat het tegen het einde van de les steeds slechter leek te gaan omdat ik er gewoon geen zin meer in had.
Het gekke is ook dat ik elke keer met een andere medeleerling les heb, en dat hij elke keer alleen maar die oefeningen doet; het lijkt dus wel alsof hij alleen maar die oefeningen oefent met iedereen de hele tijd!!
Wat ook vervelend is is dat er vaak een andere rijschool aan het oefenen is op hetzelfde parkeerterrein en dat je dan soms moet wachten tot leerlingen van de andere rijschool klaar zijn met hun oefeningen ...
Maar ik vind het verhaal van sGSXF dus wel interessant. Want jij bent blijkbaar met hele andere oefeningen begonnen. Ik vraag me dus af of het wel zo handig is met de stops en de snelle slalom te beginnen, want misschien zijn die wel te moeilijk in het begin. In elk geval krijg ik de indruk dat er bij andere rijscholen meer afwisseling is. Dat je dus vrij snel alle oefeningen krijgt en daarna vooral focust op de oefeningen die nog slecht gaan totdat je klaar bent voor je AVB.
Mijn rijschool heeft overigens wel een erg hoog slagingspercentage, 96% ofzo, zowel voor AVB als AVD.
Nee, dat niet.. Ik bedoel er alleen mee dat er rijscholen zijn die idd voor avb denken “je mag een aantal fouten maken dus niet alles hoeft perfect. En je hebt ook rijscholen die denken “ik leer jou motorrijden en onderdeel van het motorrijden is voertuigbeheersing, dus dat moet je allemaal kunnen”Bedoel je nou dat je bij rijscholen die je leren motorrijden meer uren lest?
Ooh excuses, ik dacht dus dat je het anders bedoeldeNee, dat niet.. Ik bedoel er alleen mee dat er rijscholen zijn die idd voor avb denken “je mag een aantal fouten maken dus niet alles hoeft perfect. En je hebt ook rijscholen die denken “ik leer jou motorrijden en onderdeel van het motorrijden is voertuigbeheersing, dus dat moet je allemaal kunnen”
in hoeveel uur iemand het dan allemaal kan dat ligt voornamelijk aan de leerling (bij een goede rijschool)
Het verhaal van blackpumpkin lijkt wel een beetje op mijn verhaal van paar weken terug. Ik heb inmiddels 6x 2 uur gehad en ben nog steeds met de precisiestop, noodstop en snelle slalom bezig.
Wat ook vervelend is is dat er vaak een andere rijschool aan het oefenen is op hetzelfde parkeerterrein en dat je dan soms moet wachten tot leerlingen van de andere rijschool klaar zijn met hun oefeningen ...
Het scheelt veel hoe druk het is, denk ik.Lekker hoor
Je zal merken dat hoe meer ervaring je krijgt je perceptie van “een klein rondje” steeds langer zal worden.
2,5 jaar geleden was dat voor mij 25km, nu is een klein rondje 80km “een vluggertje”
Neuh deze jaargetijden niet hoor. Ik rij alleen in de buitengebieden omdat ik voor m’n plezier onderweg benHet scheelt veel hoe druk het is, denk ik.
Ik merk vooral dat hoe klein het rondje ook is, 25 km of 80 km. Het is genieten om even een stukje te kunnen rijden. Ik vind het heerlijk de dag af te sluiten met een klein stukje rijden. Dan is m’n hoofd weer helemaal leeg, fris en fruitig.Lekker hoor
Je zal merken dat hoe meer ervaring je krijgt je perceptie van “een klein rondje” steeds langer zal worden.
2,5 jaar geleden was dat voor mij 25km, nu is een klein rondje 80km “een vluggertje”
Gefeliciteerd!Geslaagd voor mijn AVD
Er is een motormuisje (zoals mijn instructeur me noemde) bij!! Heerlijk rondje gehad tijdens het examen, de examinator had slechts 1 opmerking en dat was het. Nu lekker rijbewijs aanvragen en rustig oriënteren voor een motor
Geslaagd voor mijn AVD
Er is een motormuisje (zoals mijn instructeur me noemde) bij!! Heerlijk rondje gehad tijdens het examen, de examinator had slechts 1 opmerking en dat was het. Nu lekker rijbewijs aanvragen en rustig oriënteren voor een motor
Gefeliciteerd!Geslaagd voor mijn AVD
Er is een motormuisje (zoals mijn instructeur me noemde) bij!! Heerlijk rondje gehad tijdens het examen, de examinator had slechts 1 opmerking en dat was het. Nu lekker rijbewijs aanvragen en rustig oriënteren voor een motor
Onder de helm hoef je geen capuchon opGefeliciteerd!
Wat was de opmerking
Dat ik me bij het invoegen op de snelweg goed soepel door de drukte heen bewoog en de ruimte opzocht en dat ik dat bij het uitvoegen ook moest doen en niet achter de auto’s moest blijven hangenGefeliciteerd!
Wat was de opmerking
Itchy boots is er ook een keer geweestIk kwam deze video tegen met een item over de politie rijopleiding, waar toch wel wat bruikbare dingen in zitten...
Opgeleid worden tot motoragent in Dumpert Filmt Je Werkplek!
In deze aflevering lopen we mee met de rijopleiding tot motoragent van de politieacademie. We volgen Ingmar, Mark en hun drie kandidaten tijdens dit intensieve traject.www.dumpert.nl
Yessss!!!!! Gefeliciteerd!!Er is een motormuisje (zoals mijn instructeur me noemde) bij!! Heerlijk rondje gehad tijdens het examen, de examinator had slechts 1 opmerking en dat was het. Nu lekker rijbewijs aanvragen en rustig oriënteren voor een motor