Motorrijles: Kletsen over lessen #9, 'Wacht je op het 8-je?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aaah komt goed Metro2005! Er zijn er al 3 voor je geslaagd! FF de schouder er onder zetten en dat gaat goedkomen :Y

Fijn om te horen dat het je bevalt! Het is gewoon ff voelen wat de motor wil en doet en wat jij moet doen om de motor te laten doen wat jij wilt :P


Ik had vandaag mijn rijles op de weg. En een stukkie snelweg gepakt... nou 120 lijkt veel harder te gaan dan 80 kan ik je zeggen! Is wel spannend de eerste keer naast de vrachtwagens ;p

Ik heb 4 maart AVB en mn instructeur zei vandaag dat AVD er redelijk snel achteraan kon! Ging heel erg goed. Alleen moet ik eerder gaan kijken op kruispunten, deed het soms wat te laat ;p als de auto al naast je staat dan kun je moeilijk nog gaan remmen zei die :p

Al met al een heerlijk dagje motor gereden! :]
 
Ik heb 6 maart me AVB gepland :)
En zaterdag krijg ik me motor al :)
Dus die moet nog even geduldig in de garage wachten haha.
 
Wat komt er in de garage? Zet er zaterdag ff een fotootje op anders!
Ben wel benieuwd namelijk!
 
Je hebt er al fotos van gezien haha.
De Yamaha FZR 400 RR van roy^^


4f6b657f799c67f8f6eb0824c8d1bdb3
:]
 
Laatst bewerkt:
YES 😃 geslaagd voor mijn theorie. Super blij!
Nu weer starten met motorrijden. Hoop zo dat het gaat lukken. De time out is goed geweest.

Gefeliciteerd die ook geslaagd zijn. Lekker voelt dat he.

*O* *O* Hartelijk gefeliciteerd!!!!

Mijn AVB staat ook gepland inmiddels, 11 maart is het zover HELLUPPP
 
Zo vandaag weer heeerlijk gereden zeg wat een weertje! Eerst lekker over de snelweg naar een oefenterrein voor AVB naast de snelweg (ik weet niet meer hoe het precies heette, lag bij Rijswijk in de buurt). Hier veel van de langzame oefeningen gedaan om even dat afschuinen op lage snelheid erin te slepen en dit is naar mijn idee aardig gelukt! Ook nog even geprobeerd om te stunten met de motor zelfs, maar niet vrijwillig. :+
Tijdens de halve draai kwam ik iets te breed uit en keek heel verstandig waar ik niet heen wilde; de pilon. Wat gebeurt er dan? Je raakt de pilon, niets ernstigs, gewoon doorrijden. Maar deze keer was dat anders; toen ik de pilon raakte schoot hij onder het wiel vandaan waardoor mijn stuur een overwachte beweging maakte en mijn rechter hand op het gas schoot dus ik lanceerde mezelf vrolijk rechtdoor de stoep op en het gras in! :+ Normaal gesproken zou ik boos zijn op mijzelf voor zo'n fout (met autorijlessen) maar met motorrijden heb ik hier totaal geen last van gelukkig. Ik stopte gewoon netjes en gecontroleerd op het gras en lachte me slap en mijn instructeur lachte als het kan nog harder. :+
En dan heel droog vragen; "Wat deed je fout?"

Al met al weer een ervaring rijker en toch nog lekker kunnen afschuinen vandaag! De langzame slalom ging een stuk beter (stuurde dit keer veel meer met mijn heupen) en de halve draai ook!

Achteraf nog heerlijk over de snelweg terug lekker mijn eigen rit gereden en het voelde weer super!

Kan niet wachten tot de volgende les! Hopelijk dit keer zonder circus acts! })
 
Haha herkenbaar!
Niet dat ik teveel gas gaf door uitschieten, maar wel stunten op de motor _O-

Tijdens de stopoefening meerdere malen een stoppie maken ;p

Dan weet je wel wat de motor aan kan iig!
 
Haha klopt Bobt! Ik was vooral blij om aan mijzelf te merken dat ik niet in paniek raakte maar gewoon dacht van "Oh, ik laat hem maar even rustig uitrollen en stop gewoon en stuur maar niet want dan lig ik" :+
 
Wauw. Als 50 jarige vandaag mijn eerste motorrijles gehad op een Suzuki Bandit 650.

xzfk.jpg


Kan lezen en schrijven met auto's en heb vroeger rond mijn 19e regelmatig illegaal motor gereden. Dacht dat ik die eerste les wel zo even zou doen. Viel me zwaar tegen. Kijken en verkeersinzicht is geen probleem. Maar wennen aan die motor wel. Pffff. Hoop dat het die 2e les al beter gaat.

Ik was zelf erg ontevreden maar die instructeur vond dat het super ging. Hou me daar mee even aan vast :)
 
Laatst bewerkt:
@marcedwin welkom en veel les plezier! Het is helemaal in: 50+ ers op de motor 😉

Na 6 weken weer gereden en het viel me niet af, zo op de motor. We gaan ons nu richten op de verplichte dingen. De rottige uitwijkoefening dus.....😕
 
grwg.jpg


Nu hopelijk snel slagen :p Word wel erg verleidelijk om toch te gaan rijden :P
Vandaag ook hele kleding ratteplan gehaald.
 
Gisteren weer les gehad en voornamelijk de snelle slalom geoefend en stapvoets rijden en pff met dat stapvoets rijden is het moeilijkste vooral om goed RECHTUIT te kijken haha want anders rij je zo met motor en al de verkeerde kant op. 1 keer keek ik naar de instructeur en reed zo recht op hem af dus keek snel de andere kant weer op, verder ging het wel steeds beter. Goed gas erop houden, koppeling goed slippend houden en achterrem is ook redelijk cruciaal heb ik wel gemerkt.

Snelle slalom moet ik echt nog wel een paar keer oefenen maar ging wel steeds beter, vooral constant gas houden was even lastig. Het genoeg afschuinen van de motor lukt wel steeds beter. op de terugweg nog wel een broekpoepmomentje, ik ging een bocht om en in de bocht ging het asfalt over in klinkers en op de een of andere manier raakte ik ook nog ergens een gat dus de hele motor deed een stap opzij en ik zie zo de struiken snel dichterbij komen, gelukkig keek ik snel genoeg naar waar ik heen wilde en trok ik hem weer de goede kant op maar pff wat voelde ik me dom op dat moment. Ik weet dat ik niet alles direct goed kan doen na slechts 5 lessen maar dat soort stommiteiten vergeef ik mezelf niet zo snel :( :P
 
Gefeliciteerd aan alle geslaagden!!! En heel veel succes morgen, Metro2005!

Ben zelf net terug van een weekje Parijs, vandaar even stil van mijn kant. Wat is het toch heerlijk om in Parijs te rijden, ik houd wel van die Franse mentaliteit. Alle gaatjes pikken die er zijn, maar ondertussen ook goed rekening houden met overige weggebruikers. Wat dat betreft zijn ze een stuk socialer dan de Nederlanders. Het verkeer lijkt misschien een stuk chaotischer, maar niemand die zich er druk om maakt (op de toeristen na) en dat maakt het juist wel relaxt. En wat een boel motoren! Persoonlijk vind ik het jammer dat er veel motorscooters tussen zijn maar snap het gemak wel. Mijn man en ik hebben op de laatste dag voor de grap het aantal Piaggio MP3's geteld en zonder te overdrijven hebben we er 95 (!!!) gezien! En dat was tussen 10:00 en 14:00... Ongelooflijk.

Dinsdag weer een les, nog 3x lessen in totaal, en daarna hopelijk een succesvol AVD!
 
Na even een motor stop gehad te hebben. Zaterdag begonnen met avd lessen. Meteen 2 en half uur op de motor gezeten. Man wat was het heerlijk om weer te rijden. Examen staat ook gepland 25 maart. Nu dus lekker veel rijden om goed gevoel te krijgen . Gelukkig van instructeur te horen gekregen dat het heel niet slecht ging voor de eerste keer.
 
Voor de mensen die inmiddels geslaagd zijn voor hun A1 rijbewijs

Maar helaas nog niet voor hun A1 motorfiets

Heb ik er 2 in de aanbieding

Beide motoren zijn bepaald niet de kleinste
Dus zeker geschikt voor lange mensen :-)

http://link.marktplaats.nl/775866513

Groetjes Hans
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Metro2005! *O* Ach, foutloos hoeft toch ook niet? Je hebt het! Daar gaat het om. Op naar de volgende stap!

Lena, leuk weer van je te lezen! Fijn dat de eerste AVD les goed verliep! Kan me voorstellen dat je het rijden hebt gemist!

Rider C, al een flink stuk op weg dus! Succes met het laatste stuk!
 
@suus81 Ja was echt veel te lang geleden.
Jij mag ook bijna avd doen ?
Gaat nu snel ineens. Top zeg.
Gaat inderdaad snel nu hoor! Maar ben er ook echt wel aan toe. Helemaal vanaf komende zaterdag, want dan heb ik een eigen motor naast huis staan... :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan