Motorrijles: Kletsen over lessen #9, 'Wacht je op het 8-je?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de tips voor het theorie examen, ik ga inderdaad goed onderuit bij strikvragen omdat ik het over-analyseer en daar heb je niet genoeg tijd voor. Vaak achteraf als je er over nadenkt kan je al snel het goede antwoord wel geven.

Getuige mijn uitslag papiertje: niet meer dan 2 fout per onderdeel. Bij de 1e poging was het zelfs helemaal verspreid, niet 1 in dezelfde categorie.

Valt me wel ontzettend op dat het A theorie-examen chaotisch en onsamenhangend is, bij B heb je het nog in onderdelen, bij A is het gewoon shuffle :o
Probeer deze site even het kost iets van 12,95 euro voor 10 examen de vragen zijn bijna exact met echte examen dus dan leer je gelijk die rottige vragen.
 
994472_852374858113647_2797880757981892187_n.jpg

Theorie is binnen *O* *O* *O* afgelopen Dinsdag in Alkmaar gehaald :)
Maandag nog gezakt in Haarlem :( maarja maandag avond en dinsdag ochtend nog extra geoefend :)
jeej :)
 
Ongeveer een half uurtje geleden geslaagd voor mijn AVD!! Ben officieel een biker nu ;)

Ik lees al een tijdje mee maar ben nooit zo spraakzaam. Ik ben geen snelle leerling moet ik in alle eerlijkheid zeggen. Ik heb er 38 uur over gedaan. Best veel naar mijn mening. Wel mijn avb en avd in 1 keer. Theorie ook.

Gelest bij P&M Schipper te Wognum. Aanrader voor iedereen die in de buurt van Hoorn woont!

Groetjes

TG

*Back to reading from the shadows*

Lv --> Gefeliciteerd wat een fenomenale score man!

Gefeliciteerd *D

Wanneer ga ik je zien rijden? :]
 
afgelopen maandag geslaagd voor theorie :D
nu nog maar avb en avd na me vakantie :D

Theorie: 18 augustus: Geslaagd.
AVB: 16 september: NNB
AVD: 24 september: NNB
 
afgelopen maandag geslaagd voor theorie :D
nu nog maar avb en avd na me vakantie :D

Theorie: 18 augustus: Geslaagd.
AVB: 16 september: NNB
AVD: 24 september: NNB

Jeetje, doe je een spoedcursus? Ikzelf les maar eens in de twee weken dus mijn examens liggen extreem ver uit elkaar :+
 
Laatst bewerkt:
Jeetje, doe je een spoedcursus? Ikzelf les maar eens in de twee weken dus mijn examens liggen extreem ver uit elkaar :+
ik was 3 jaar geleden begonnen, mar kreeg door een aanrijding tijdens een les een rug blessure en werd door de doctor aangeraden om effe een tijdje niet te gaan motorrijden (onder andere) en dat tijdje werd 2 en een half jaar :P dus wil lekker snel alles op pakken en klaar zijn.
 
Hier een ook heel erg blij! Vandaag AVB gehaald!
Heb lang getwijfeld of ik het moest doen, zie de discussie daarover in dit topic: Hoe zal ik hiermee om moeten gaan?

Maar heb maandag na terugkomst met mijn rijinstructeur gebeld, gezegd: "we gaan het gewoon doen, ondanks wat er met mijn neef gebeurd is". Gisteravond na 4 weken niet op de motor gezeten te hebben weer gereden, en vanochtend voorafgaand aan het examen nog een uur. Examen was voorbij voor ik er erg in had.

Nu zaterdag weer de weg op en dan gaan we kijken wanneer we AVD kunnen doen.
 
Gefeliciteerd geslaagden! :)

@Arnoud79: Ik vind het mooi om te zien dat je het motorrijden weer hebt opgepakt. :) Ik had je verhaal toen al gelezen en zag dat je rijinstructeur al het beste advies heeft gegeven die je toen kon krijgen dus had ik maar niet gereageerd. Maar nu, veel succes met halen van AVD *D
(die moet ik trouwens ook nog halen hopelijk voor november nog als het kan B|)
 
Doe je goed je moet het wel doen als je er weer klaar voor bent en dat ben je dan is er niets aan de hand gewoon lekker rijden.

En gefeliciteerd!
 
Gefeliciteerd geslaagden! :)

@Arnoud79: Ik vind het mooi om te zien dat je het motorrijden weer hebt opgepakt. :) Ik had je verhaal toen al gelezen en zag dat je rijinstructeur al het beste advies heeft gegeven die je toen kon krijgen dus had ik maar niet gereageerd. Maar nu, veel succes met halen van AVD *D
(die moet ik trouwens ook nog halen hopelijk voor november nog als het kan B|)


Dankjewel! Behalve blij voel ik mij ook erg opgelucht. Maar goed, het is ook een mentaal proces wat je dan door moet. De reacties van de collega-MF'ers hebben hier ook zeker positief aan bijgedragen! Ik krijg zo ook het plezier langzaam maar zeker weer terug, en dat is toch ook wel erg belangrijk :)

Jij ook veel succes met AVD! Gaat wel goedkomen toch?
 
Vandaag mijn eerste rijles gehad, afgezien van de intake les. Beetje rond gereden en schakelen ging eigenlijk prima. Enige waar ik tegenaan liep was alle handelingen voltooien voordat je een bocht in rijdt. D.w.z. koppeling inknijpen, terugschakelen, koppeling op laten komen en weer gas bijgeven. Als commentaar krijg ik dan ook de opmerking om het wat rustiger aan te pakken.

A.s. dinsdag mijn theorie halen. :)
 
Hier een ook heel erg blij! Vandaag AVB gehaald!
Heb lang getwijfeld of ik het moest doen, zie de discussie daarover in dit topic: Hoe zal ik hiermee om moeten gaan?

Maar heb maandag na terugkomst met mijn rijinstructeur gebeld, gezegd: "we gaan het gewoon doen, ondanks wat er met mijn neef gebeurd is". Gisteravond na 4 weken niet op de motor gezeten te hebben weer gereden, en vanochtend voorafgaand aan het examen nog een uur. Examen was voorbij voor ik er erg in had.

Nu zaterdag weer de weg op en dan gaan we kijken wanneer we AVD kunnen doen.

gefeliciteerd arnoud en ik ben blij dat je toch door gaat met lessen ik weet het is een leermomentje maar je vizie wordt er ruimer op, ook ik heb er wat van geleerd wat er met je neef is gebeurt omdat ik er met mijn instructeur er over heb gehad en hij liet mij gelijkwaardige situatie zien bij zijn regio waarin hij les geeft en ja daar gaan je nekharen even van overeind staan omdat een klein inzichtfoutje zo gemaakt is.
 
Voor degenen die merken dat ze met gespitste oren op instructies wachten tijdens t rijlessen:

Ik kreeg na 3!!! examens telkens de opmerking "je rijdt onzeker".
Mijn instructeur heeft toen eens grofweg een route aangegeven door bepaalde dorpen, wijken van de stad en herkenningspunten. Verder geen instructies. Dat werkte prima, en mijn instructeur heeft dat ook aan de examinator gezegd. Tijdens mijn examen heb ik alleen in mijn oortje gehoord "ga nu ook eens dwars door winkelcentrum xxx". Dat heb ik dus gedaan op mijn manier en met mijn route.

De examinator zag de 4e keer dat ik "gewoon zelfverzekerd en zelfstandig" aan het rijden was en gaf me zonder enige opmerking een handtekening. Het werkte dus!

Ik heb persoonlijk ook altijd een hekel aan GSM navigatie zonder kaart in beeld! (Rijbewijs B en C heb ik al, dus ben gewend aan zelfstandig te rijden.)

Op het examen moet je laten zien dat je onder alle omstandigheden veilig door het verkeer komt, niet dat je een route rijdt die de examinator voorschotelt!.

Misschien is er iemand die met dit trucje gered is? Voor mijn instructeur en mij was dit het ei van columbus!
 
Ik wist niet dat dat een optie was, om vooraf een grove indicatie van de route te krijgen.
Goed om te lezen dat het blijkbaar mogelijk is, en dat het voor je werkte!

Ik had de "mazzel" dat vanaf het CBR punt waar ik afreed (Haarlem) de route-opties voor het examen vrij beperkt zijn. Met lessen hebben we eigenlijk alle mogelijke snelwegen, op/afritten en dorpjes in de buurt gepakt. Als ik na een les thuis kwam nam ik de meest belangrijke punten nog een keer door op Google Earth/Streetview.

Daardoor wist ik tijdens mijn examen precies waar we heen gingen en wat ik kon verwachten als ik een instructie kreeg....ik hoefde daar niet over na te denken. 8-)

Ok, de examinator pakte uiteindelijk een route met een paar stukken die ik niet kende (Spaarnwoude) en bleek uiteindelijk zelf de weg ook kwijt geraakt te zijn, hahaha! :P
Al met een al een fijne rit gehad, vandaag m'n rijbewijs opgehaald, yahooo!
*O*

Iedereen hier succes, keep it cool!
 
Tof dat de examinator mee wou werken aan deze manier van rijden en gefeliciteerd met het behalen van je laatste examen... snel rijbewijs aanvragen, het wordt volgende week weer mooi weer ;)
 
Vandaag naar ANWB rijschool (nota bene) geweest om te vragen of ik als 19 jarige al mag lessen voor A2 of dat ik pas op mn 20e mag beginnen met lessen.

Het antwoord was dat ik A2 pas vanaf 21 jaar mag halen en daarvoor zelfs eerst 3 jaar A1 moest hebben gehad. Nog geprobeert haar te verbeteren, maar zij zou het wel beter weten want 'ze gaf al 10 jaar motorrijles'.

Helemaal de weg kwijt... :') _O-
 
Maar dat zou wel moeten eigenlijk. Het idee van "can do will do", ik denk daar altijd aan. Zou aardig zijn als sommigen van jullie dat 's aan je instructeur zouden voorleggen, waarom dat geen standaard onderdeel van de les is.

Daar denk ik al aan als ik met de auto rijd , laat staan met de motor,of snorscooter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan