Motorscooter winterklaar maken ?

Zolang het niet harder vriest dan 5 graden en de wegen schoon zijn blijf ik gewoon de motor gebruiken. En als er is gestrooid dan na iedere rit even afspuiten.
 
Ja WD40 gebruik ik wel ja,en de gene die mijn motor kennen weten hoe netjes deze eruit ziet ;)
Spuit het overal op behalve remschijven en banden natuurlijk.
Ohja en me zadel,dat doe je maar 1 keer hahahaha !
 
Na alle topics over beschermen tegen winterse invloeden dan ook een andere vraag.

Wat kun je doen als je motor al een pekelwinter heeft meegemaakt; hoe krijg je die pekelaanslag weer weg en hoe weet je zeker dat je geen pekel opsluit achter de nieuw aan te brengen beschermlaag ?

Zolang het niet harder vriest dan 5 graden en de wegen schoon zijn blijf ik gewoon de motor gebruiken. En als er is gestrooid dan na iedere rit even afspuiten.
Bij vorst afspuiten; waar doe je dat, op de oprit ? Lijkt me geen goed idee...
 
Ik heb de vorig winter niet echt m'n best gedaan met afspoelen. Ik heb heel wat op vochtige en droge wegen vol pekel gereden. Maar ik kan er achteraf geen sporen van ontdekken. Ik ben oprecht benieuwd waar die pekel nou kwaad doet of aanslag veroorzaakt, want ik zie het nergens. Ik heb wel in de kleur gespoten velgen, maar ook chroomstalen vering, een grote glimmende uitlaat en voorvorkpoten van iets gemoffeld metaal aluminium. Het ziet er allemaal nog als nieuw uit.
 
Om de uitlaat zwart en roestvrij te houden wordt er meestal aangeraden om siliconenspray te gebruiken! Is dit een aanrader of is WD40 een beter alternatief?

Ga ook namelijk de winter doortuffen :]
 
Mensen vertel dan even wat voor motorscooter je rijd ;)

Een chinees of Honda/Yamaha is nogal een verschil he :P
 
Om de uitlaat zwart en roestvrij te houden wordt er meestal aangeraden om siliconenspray te gebruiken! Is dit een aanrader of is WD40 een beter alternatief?

Ga ook namelijk de winter doortuffen :]


Ik gebruikte voor de standaard uitlaat altijd afgedraaide motorolie,werkt perfect.
WD40 is voor de uitlaat schoon te maken wel prima,maar niet als bescherming.
Ik heb nu een RVS Leo vince en die hoef ik enkel VET VRIJ te houden,veel makkelijker ;)
Als je die in de olie zet word hij knal blauw.
Neem hem elke week even af met schone doek en ontvetter.
 
Bij de maandelijkse wasbeurt van mijn pcx spuit ik altijd de standaarduitlaat in met wd 40. Ik ga is de hint met de olie proberen, heb alleen schrik dat het een knoeiboeltje gaat worden :9


Ach tja hoe vettiger hoe prettiger _O-
 
Er zijn speciale produkten op de markt om de pekel te weren ,die spuit je er gewoon op ,dit zijn er twee van ,Scottoiler FS365 en ACF-50 ,wd 40 is alleen een vocht verdrijver :Y
 
Ik twijfel wel een klein beetje over winterbanden,ga het hele jaar door rijden en 1 keer op je smoel gaan is al genoeg met een scoot natuurlijk.

Maar steeds een band opnieuw plaatsen is niet goed voor je band,dus dan moet je een extra setje velgen met winterbanden nemen,en dan word het wel weer een erg duur grapje.

Mja....weet het nog niet
 
Ik twijfel wel een klein beetje over winterbanden,ga het hele jaar door rijden en 1 keer op je smoel gaan is al genoeg met een scoot natuurlijk.

Motorbanden zijn toch al zachter dan autobanden.
Het profiel van wintermotorbanden zal wel superieur zijn, maar zo ver (sneeuwval) wil ik het helemaal niet laten komen.
 
Laatst bewerkt:
Oke.
Nou heeft de city grip wel duidelijk meer groeven dan de originele band.

Geen idee waar ik een extra set velgen zou kunnen bestellen behalve de knetterdure dealer.

Weet iemand een webshop ??
 
mijn scoot is voor dagelijks gebruik om heen en weer naar het werk te gaan... paar km verderop... alleen als het echt heel glad is pak ik wel de bus. Moet alleen wel nog even een andere achterband erop zetten. Deze is vierkant. Gast waarvan ik hem kocht deze zomervakantie heeft wss alleen maar rechtdoor gereden en met regen voel je hem al een beetje glijden bij een rotonde.
 
Dan moet je niet langer wachten met het steeds slechtere weer in opkomst.
Valschade is vaak hoger dan nieuw achterbandje.
Zeker met een motorscooter CQ tupperwear ;)
 
Mensen vertel dan even wat voor motorscooter je rijd ;)

Een chinees of Honda/Yamaha is nogal een verschil he :P

Denk jij dat de Chinese uitlaten per definitie andere kwaliteit hebbne dan de Japanse? Hehe.... ik kan je zeggen uit ervaring...sommige uitlaten van de bekende A-merken roesten net zo hard weg als die van een Chinees....of harder....

_O-
 
Gebruik normaal motorolie voor het uitlaatje van mijn ux 150 roestvrij te houden , maar bedenk mij net of dat lijnolie niet beter is hiervoor . Vroeger gebruikte men dit voor smeedwerk te zwarten , en dit werd in gebrand met een brander. Kan me nog herinneren dat destijds bij de plaatselijke smid soms gigantische rookgordijnen hingen , en dan die penetrante stank . Hoeft men tegenwoordig niet meer te proberen , zou een milieu delict zijn . Maar die behandeling met lijnolie was wel duurzaam .
 
Zet er elke winter Heidenau snowtex bandjes onder. Heeft me al een paar keer gered van een schuiver.
Verder de Thermoscud er op en muffs voor warme (en droge!) handjes.
Voor poetsen en inspuiten enz ben ik te lui. Uitlaat heb ik niet dus dat scheelt ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan