Motorscooter winterklaar maken ?

@Nutty: uit ervaring weet ik dat het 2x per jaar je banden wisselen op de velg niet best is voor je band. Inderdaad dus een 2e wielenset aanschaffen is het devies.
 
Ik ben 43 maar ik ken uit mijn jeugd toch nog wel 2 smeden bij ons in het durp hoewel die niet meer 100% actief waren kon je daar nog wel terecht
 
Even wat spulletjes opvoeren dan:

universele (regen)mofjes €14,99: Louis.de
luxe mofjes met verwarming €128,-: Motozoom.nl
goedkope handvatverwarming €39,95: Motozoom.nl (Louis.de is goedkoper though...)

En nog anti-regen/kou spul @Louis.de

En de handvatverwarming @Louis.de, even kijken of je motor het aankan. Mijn 125cc-tje nét, heeft een 7Ah accu (als het goed is).

De regenmofjes ga ik bestellen, zijn niet duur in ieder geval
 
Geen webshop, gewoon een slopertje vinden op marktplaats/ebay/etc óf de maten van je wielen opzoeken en aan de hand daarvan opzoek naar een passend setje velgen. Dat lijkt mij dé manier.

Heb gisteren ook maar meteen bij Louis.de de universele regenmofjes en Saito Hot Grips besteld. Ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Winterklaar maken? Wat een onzin, gewoon rijden. Het is een gebruiksvoorwerp, geeft hightech-apparaat wat bij het geringste stuk gaat...
 
Ik heb ooit een motorfiets gekocht die 1 winter onbeschermd had doorgereden.... Onder het plastic zaten er pokken in het aluminium en wat kon roesten was verroest.

Als je een beetje hart hebt voor mekaniek, dan is dat geen prettig zicht...
 
Laatst bewerkt:
Winterklaar maken? Wat een onzin, gewoon rijden. Het is een gebruiksvoorwerp, geeft hightech-apparaat wat bij het geringste stuk gaat...
Dat is dus gewoon oliedom... :+
Met een "gebruiksvoorwerp" doe je langer (en krijg je bij een eventuele latere inruil meer terug) als je deze een beetje fatsoenlijk onderhoud. En waarom laten verroesten als je met weinig inspanning en moeite je "gebruiksvoorwerp" hiertegen kan beschermen.
 
Ik rijd gewoon door met m'n SH300.
Vorige week zelf vaseline spray gemaakt door een pot vaseline (action 1,25) op te lossen in 0,75L wasbenzine. (vaseline blijkt erg goed tegen roest en zout, alleen lastig op te brengen)

Voordeel? -> je doet dit in een verfspuit die je op de compressor aansluit.
Binnen 5 minuten heb je de scooter ingespoten tot in de kleinste hoekjes.
(wel even op zijn kant leggen voor de onderkant)

Wel even de remmen ontvetten en spiegels ed, en natuurlijk de banden/uitlaat niet inspuiten.
In het voorjaar er weer afspuiten met de hogedruk spuit.

Klaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan