Motorsportman van het jaar verkiezing

TurboTeunis

MF veteraan
Donateur
26 mei 2001
4.000
17
Lunteren
Zoals ieder jaar organiseerd de moto73 de motor en motorsportman van het jaar verkiezing.
Deze verkiezing houdt in dat je drie motoren en drie motorsporters moet opgeven en de meest gekozen motor/rijder wint.
Maar opdat veel motorrijders niet automatisch motorsportfan zijn wordt Jurgen van den Goorbergh ieder jaar als motorsportman van het jaar gekozen. :Z (Nu al 6 jaar achtereen geloof ik)
Puur omdat hij de bekenste motorsporter in Nederland is wordt hij het vaakst genoemd.
Dit ten koste van bijv. Daniël Willemsen die nu al voor de 3e maal wereldkampioen zijspancross is geworden.
Natuurlijk is Jurgen Nederlands beste wegracer,maar ik vind dat Daniël Willemsen nu ook wel een keertje de titel verdient. :}

Dus bij deze wil ik iedereen adviseren om op Daniël Willemsen te stemmen en Jurgen dit jaar eens een keer niet op je lijstje te zetten.

Voor degene die geen drie motorsporters kunnen bedenken: |(
Daniël Willemsen(zijspancross), Barry Veneman, Ronald ter Braake, Arno Visscher, Joey Lintens(wegrace),Marc de Reuver, Erik Eggens(motorcross), Eric Verhoef(dakar) enz, enz.
Je kunt hier stemmen.
Onder de stemmers wordt overgens een Suzuki Bandit verloot. (bij de verloting maakt het niet uit op welke motor je gestemt hebt)

Zie hier de lijst met nummer van de motoren waarop je kunt stemmen.

LIJST
Ik hoop dat het te lezen is :X
 
Laatst bewerkt:
Post anders ook jullie keuzes in dit topic.
Ik ben benieuwd wie of wat jullie favourieten zijn. :)

Mijn lijstje:

Rijder:
1. Daniël Willemsen. omdat: Wereldkampioen.
2. Barry Veneman. omdat: Hoort in het WK ipv. NK.
3. Ronald Ter Braake.omdat: aanstormend talent,kampioen SV-cup.

Motor:
1. Suzuki GSX-R1000 omdat: Veel PK's,weinig KG's = goed!
2. Suzuki DRZ-400SM omdat: veel fun voor weinig.
3. Kawasaki ZX-6R omdat: Beste ss600.
 
1: Willemsen
2: Goorbergh
3: Veneman

1: MT01 (waanzinnig ding! :9~ )
2: VTR sp2 (ik wil hebben....)
3: RSV 1000 factory (zie 2)

Overigens vind ik de prijs in verhouding tot vorig jaar een beetje.....eh....karig.
Een Banditje is toch iets anders dan de motor van het jaar als prijs.....Sanoma vindt het zeker te duur....
 
Ik zet Willemsen ook op één!!! Hij verdiend het echt een keer op verkozen te worden tot motorsportman van het jaar. Alhoewel ik zijspancross geen f*** aan vindt.
Ik heb zo'n bruin vermoeden dat meer mensen dat dit jaar denken.
(Jurgen wil ook helemaal niet op een Suzuki zitten wanneer de foto's van de prijsvraagwinnaard bekend worden gemaakt).

Eigenlijk moeten we dan oook allemaal stemmmen op de Bandit 650 en draaien we het om. De winnaar is al bekend maar we stemmen wel allemaal nog even. Net als in alle dictatoriaal bestuurde landen.
 
Overigens vind ik de prijs in verhouding tot vorig jaar een beetje.....eh....karig.
Een Banditje is toch iets anders dan de motor van het jaar als prijs.....Sanoma vindt het zeker te duur....

Verleden jaar was de hoofdprijs een vakantiereis ofzo?
Het is idd. jammer dat ze de motor van het jaar niet meer verloten, maar toch leuk als je een Bandit wint, hoef je toch weinig voor te doen.
Alleen even op Daniël Willemsen te stemmen. :X O-)
 
Ik ben het helemaal met je eens Teunis, maar ik ben toch bang dat Jurgen het wel weer zal worden. Hele volksstammen die mee doen aan die verkiezingen interesseert motorsport geen ene fuck (lang niet iedereen die een motor heeft is ook een motorsportfan)en die stemmen gewoon op iemand van wie ze wel eens gehoord hebben.
 
Ik ben het helemaal met je eens Teunis, maar ik ben toch bang dat Jurgen het wel weer zal worden. Hele volksstammen die mee doen aan die verkiezingen interesseert motorsport geen ene fuck (lang niet iedereen die een motor heeft is ook een motorsportfan)en die stemmen gewoon op iemand van wie ze wel eens gehoord hebben.
Tsa, een beetje "mission impossible" is het wel, maar we kunnen het in iedergeval proberen.
 
Ik ben het helemaal met je eens Teunis, maar ik ben toch bang dat Jurgen het wel weer zal worden. Hele volksstammen die mee doen aan die verkiezingen interesseert motorsport geen ene fuck (lang niet iedereen die een motor heeft is ook een motorsportfan)en die stemmen gewoon op iemand van wie ze wel eens gehoord hebben.
....eh.....Wil Hartog?
 
1: Willemsen: al 3 x wereldkampioen, ken hem niet eens, maar superprestatie!
2: Veneman: internationale belofte
3: ter Brake: zie 2, maar iets later

1: MT01: revolutie in motorland
2: MGS01: echte sportGuzzi
3: SP 2: prachtige V twin
8-)
 
Ik ben al enkele jaren geleden gestopt met deze verkiezing, omdat hij imo niet de werkelijkheid weergeeft. Alle stemmen worden op een hoopje gegooid, zonder rekening te houden met de ranking op het stembiljet. Er wordt dus geen verschil gemaakt tussen 1e, 2e en 3e plaats.

Om dit met een voorbeeld te illustreren:
coureur a heeft 1000x 1e keus 2e en 3e keus = 0
coureur b heeft 1001x 2e keus 1e en 3e keus = 0
coureur c heeft 1002x 3e keus 1e en 2e keus = 0
De eindstand is dan:
1: coureur c
2: coureur b
3: coureur a

Het feit dat iemand vaker genoemd is weegt dus zwaarder dan de positie waarop de stemmer hem had gezet. En daarmee doe je imo de verkiezing zwaar tekort.

Wil je dus dat Daniel Willemsen de verkiezing wint, dan zul je om te beginnen JvdG niet in je lijstje mee moeten nemen. Anders heeft het totaal geen zin en zal JvdG alsnog winnen.


Hier stond dus onzin. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al enkele jaren geleden gestopt met deze verkiezing, omdat hij imo niet de werkelijkheid weergeeft. Alle stemmen worden op een hoopje gegooid, zonder rekening te houden met de ranking op het stembiljet. Er wordt dus geen verschil gemaakt tussen 1e, 2e en 3e plaats.

Om dit met een voorbeeld te illustreren:
coureur a heeft 1000x 1e keus 2e en 3e keus = 0
coureur b heeft 1001x 2e keus 1e en 3e keus = 0
coureur c heeft 1002x 3e keus 1e en 2e keus = 0
De eindstand is dan:
1: coureur c
2: coureur b
3: coureur a

Het feit dat iemand vaker genoemd is weegt dus zwaarder dan de positie waarop de stemmer hem had gezet. En daarmee doe je imo de verkiezing zwaar tekort.

Wil je dus dat Daniel Willemsen de verkiezing wint, dan zul je om te beginnen JvdG niet in je lijstje mee moeten nemen. Anders heeft het totaal geen zin en zal JvdG alsnog winnen.

H'm is dat zo?, mooie naaistreek dan. :(
Ik dacht altijd de eerst genoemde coureur 3pnt kreeg de 2e 2pnt en de 3e 1pnt.
 
Volgens Ed niet dus.
Ik heb het nagekeken en bij de motoren is het wel zo, maar over de motorsportman kan ik niks vinden. B|
Is dat zo? Ik had het er een tijd geleden over met een redacteur van M73 dat hun motor(sportman) van het jaar verkiezing om die reden niet eerlijk was. Of ik ben (destijds al) abuis geweest (en de redactie van M73 met mij), of ze hebben het aangepast.
 

Ja, ik heb een oude moto73 uit 2000 gevonden en daar stond de uitslag van dat jaar in.
Op de 1e plaats stond toen de Honda SP-1 en die had:
608 1ekeus 283 2ekeus 161 3ekeus 1052 totaal = 2551 punten

En de motorsportman van dat jaar was (hoe verassend)JvdG met:
3002 1ekeus 329 2ekeus en 88 3ekeus 3419 totaal = 9752 punten (bijna 3,5 keer zoveel als de nr2!)

Dus dan klopt de puntentelling van 3pnt voor 1ekeus 2 voor 2ekeus en 1 voor 3ekeus dus wel. :)
(Of ze moeten het na die tijd hebben veranderd)
 
Waarschuwing:
Zondag 23 Januari is de laatste dag dat je (op Daniël Willemsen) kan stemmen.

Doe mee en win deze Suzuki Bandit 8-)


2005-bandit-ssty_yhj.jpg
 
Yes! Het is 'm gegund!

Motor van het jaar is de MT-01




Maarre.....wie heeft die Soes gewonnen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan