Motorvakantie-plannen 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Mei naar Blanes met mijn vriendinneke. Met de Thundercat, dus dat wordt leuk.. :+

Via Parijs - Milau en terug via Carcassonne :Y

Milau: stoppen voor en na het viaduct, is erg mooi. Het viaduct zelf krijg je weinig van mee, vanwege harde dwarswinden hebben ze windschermen geplaatst waardoor het uitizicht een stuk minder is dan eerst (helaas zelf pas nadat de schermen stonden over het viaduct gegaan)

Carcassonne: als je van middeleeuwse gefortificeerde dorpjes houdt zou ik hier een dag voor uittrekken. Erg gaaf en zeer de moeite!
 
Plan is om een goedkope vlucht naar Budapest te nemen, daar een motor te huren en de omgeving te verkennen. We zijn er echter nog nooit geweest en de vraag is dan ook of je rond Budapest een paar dagen kan vermaken.

Je kent het wel leuke stuurwegen, een beetje bergen, dat is wat we zoeken geen lange saaie stukken. Tussen de 400 km tot 600 km hoeft geen probleem te zijn. We zijn wel wat gewend.

Iemand tips?
 
Milau: stoppen voor en na het viaduct, is erg mooi. Het viaduct zelf krijg je weinig van mee, vanwege harde dwarswinden hebben ze windschermen geplaatst waardoor het uitizicht een stuk minder is dan eerst (helaas zelf pas nadat de schermen stonden over het viaduct gegaan)

Carcassonne: als je van middeleeuwse gefortificeerde dorpjes houdt zou ik hier een dag voor uittrekken. Erg gaaf en zeer de moeite!


Klopt van Milau, ik heb mijn vriendin een paar jaar terug in Blanes ontmoet en toen ben ik ook via de brug daar gereden :P

Carcassonne wilde ik altijd al een keer heen, dus leg de route gewoon via de Pyreneeen en dan door naar dat stadje :Y
 
In mei een weekend naar de Morvan met 3 anderen.
Dag 1 heen: 700 km, waarvan +\- 80 % binnendoor :]
Dag 2 route door de Morvan
Dag 3 terug: 700 km, waarvan +\- 70% binnendoor

Nu al bezig met de voorpret en het uitzoeken van de mooiste wegen .... *O*
 
Rondje Balkan , mooi sturen, veel ruig terrein, veel afgelegen weggetjes/paadjes , lekker eten en drinken bij de locals en nauwelijks toeristen te zien in het binnenland.
full
 
Iemand tips voor logeren rond de Dolomieten?

Routes voor motorrijders Hotel Pordoi Italië Dolomieten Arabba super hotel we mochten van de kaart kiezen wat we wilden,eentje uit voorgerecht eentje uit hoofgeredcht eentje uit het nagerecht,mooie omgeving aan de pordoi pas.......geweldig..........echt een aanrader.



Plannen 2014 :

Geveld in 2011 door nekoperatie kon de Schotland vakantie toen niet doorgaan,
in 2012 hebben we toen door 11 landen in Europa gereisd, mede omdat ik met kou nog veel last heb.

Maar nu anno 2013 en ik binnen nu en drie weken een longoperatie ga krijgen omdat er zeer waarschijnlijk long kanker in zit ,zowel rechts al links zitten afwijkingen, en pas tijdens de operatie met weefseldiagnose kan men zeker zeggen wat het is.

Het eerste wat ik dacht, nou ben ik nog niet met de motor in SCHOTLAND geweest.....

Dus ben me nu weer lekker aan het voorbereiden, is een leuke afleiding tijdens het wachten op de operatie.....
er willen alleen steeds meer mensen met ons mee op motorvakantie hahahaha
Maar nu wordt het steeds moeilijker om op de bonnefooi te gaan...jammer
Maar van de andere kant, moet ik vanwege zenuwziekte die men ook dit jaar hebben ontdekt het toch wat rustiger aan gaan doen, dus ga ik op 3 a 4 strategische plekken in Schotland B&B of hotels of bungalowpark reserveren bedoeling is ongeveer 12 dagen in Schotland te zijn,en dan 2 dagen boot dus zeg maar max 14 dagen weg te zijn... :]
Heb er zin in............. :] *O* *O* :]
In 2015 hoop ik weer keertje alleen met mijn manneke motorvakantie te doen..
 
Wohoo hoor een hoop leuke verhalen en plannen.... dat van Scheurneusje niet meegeteld natuurlijk, sterke!

Ik hoop zelf mijn nieuwste aanwinst een Honda cb 900 F2 Bol dor klaar te hebben en dan mogelijk, via duitsland, oostenrijk, italie naar het gardermeer te gaan en dan vervolgens richting spanje naar Monaco om vervolgens weer via zwitserland, frankrijk, luxumburg en belgie weer in Brabant uit te komen.

Maar eerst de motor maar eens goed uittesten als hij klaar is, hij moet namelijk wel geschikt zijn voor het grote km werk :)
 
@ Scheurneusje:
Beterschap met alles!

En wat Schotland betreft: ik ben er een week geweest, was helemaal super.
Als je vooral de highlands en de oostkant wil zien, kun je het makkelijkst een centraal gelegen hotelletje pakken. We zaten toen met 13 man in Lundiview in Invergarry, was super. Moet de motor wel buiten slapen, maar ja, als die niet tegen regen kan moet je maar niet een HD meenemen naar Schotland, toch?

Nogmaals, beterschap!
 
@ Scheurneusje:
Beterschap met alles!

En wat Schotland betreft: ik ben er een week geweest, was helemaal super.
Als je vooral de highlands en de oostkant wil zien, kun je het makkelijkst een centraal gelegen hotelletje pakken. We zaten toen met 13 man in Lundiview in Invergarry, was super. Moet de motor wel buiten slapen, maar ja, als die niet tegen regen kan moet je maar niet een HD meenemen naar Schotland, toch?

Nogmaals, beterschap!


thanks welke periode ben jij er geweest??
en tegen water kan hij wel, wij rijden ook door Europa vaak helaas in de regen hahahaha..

;)


en CAJE
met je Honda zal al helemaal geen probleem zijn,
ik heb een Honda hornet 900 f gehad,super om mee te sturen...............

Maar voor het gevoel en emotie kan natuurlijk niks tegen mijn zelfverbouwde Harley sportster op,mijne tractor we rijden overal doorheen,gravel,grote stenen,zandpaden,modder......whatever zolang ik maar kan rijden.........(en nat gras vind ik dan ook weer ietsje minder hihih) :} :]
 
Laatst bewerkt:
Eind augustus tot half september gaan we een pelgrimsroute volgen naar Santiago Di Compostela. Ik heb hem zelf al helemaal uitgewerkt. Gaat ook nog ff over de Picos de Europa.
Terugweg gaat via klein stukje Portugal-Spanje- Andorra-Frankrijk (via gedeelte van Grand Alpes) dan door Zwitserland en Duitsland naar huis.
Qua kilometers is het buffelen maar de omgeving zal het belonen.
De bedoeling is om zo min mogelijk via snelwegen te gaan.
 
Eind augustus tot half september gaan we een pelgrimsroute volgen naar Santiago Di Compostela. Ik heb hem zelf al helemaal uitgewerkt. Gaat ook nog ff over de Picos de Europa.
Terugweg gaat via klein stukje Portugal-Spanje- Andorra-Frankrijk (via gedeelte van Grand Alpes) dan door Zwitserland en Duitsland naar huis.
Qua kilometers is het buffelen maar de omgeving zal het belonen.
De bedoeling is om zo min mogelijk via snelwegen te gaan.

Mooie route en mooie omgeving. Altijd leuk om een echt doel te hebben, maar waarschijnlijk zal ook jij bij thuiskomst zeggen dat de reis belangrijker was dan de bestemming.

Neem wel goede regenkleding mee, want Noord-Spanje is nogal vochtig :)
 
Ben nog bezig met mijn rijbewijs, maar heb nu al het voornemen om in voorjaar/zomer 2014 naar Zuid-Zweden te rijden naar een vriendin van mij. Ben er nog niet achter of het te optimistisch is om te denken dat ik tegen die tijd al zo'n reis aankan (ivm weinig km-ervaring) en ook de motor om het op te ondernemen ontbreekt nog, maar de voorpret is al leuk genoeg!
Ben al op zoek naar leuke/mooie routes die kant op, wil het hele stuk rijden zonder tussendoor de veerpont te nemen en mijn doel is er 3 dagen over te doen (moet vlak boven Malmö zijn). Wellicht zijn er hier mensen met goede tips? (Ben zelf wellicht wat naïef aangelegd, dus ook goed onderbouwde kritiek is welkom ;))
 
Ben al op zoek naar leuke/mooie routes die kant op, wil het hele stuk rijden zonder tussendoor de veerpont te nemen en mijn doel is er 3 dagen over te doen (moet vlak boven Malmö zijn). Wellicht zijn er hier mensen met goede tips? (Ben zelf wellicht wat naïef aangelegd, dus ook goed onderbouwde kritiek is welkom ;))

Het is een flinke rit, maar je komt niet echt moeilijke wegen tegen dus dat moet prima te doen zijn als je er maar de tijd voor neemt. Drie dagen is krap als je zoveel mogelijk binnendoor wilt rijden. Gooi je er flinke stukken snelweg in, dan is het prima in die tijd te doen.

Echte routes heb ik niet voor je, ik kijk bij vakanties altijd ter plekke op de kaart en zoek gewoon leuke routes. Aangezien je grotendeels door Denemarken rijdt is het wel een aanrader voor een groot stuk de Margueriteroute te volgen. Dat is een toeristische route die door heel het land loopt en overal is aangegeven met bruine bordjes met een margriet erop. Kwestie van op de kaart kijken waar een stuk van die route loopt die jouw kant op gaat en gewoon volgen.

Als ik vanuit Den Haag richting Scandinavie ga vind ik het altijd leuk tot Zwolle de snelweg te nemen en vanaf daar dwars door Drenthe richting Noord-Duitsland. Je kunt de Elbe dan oversteken met de veerpont Wischhafen-Glückstadt en dan richting Denemarken zoveel mogelijk de westkust van Duitsland volgend. Dan de bruggen over en je zit in Malmo. Probeer op alle Deense eilanden dan eigenlijk een soort rondrit te maken waarbij je bijvoorbeeld de kust volgt
 
Bedankt voor de tips Mike! Ik had inderdaad bedacht om het af te wisselen, snelweg en binnendoor. Ik wil de hele rit alleen doen, dus veel langer dan 3 dagen wil ik ook niet onderweg zijn. Voordeel is dat mijn ouders in Drenthe wonen, dus ik wil vanaf daar vertrekken. Scheelt weer heel wat km's in NL. Ik ga eens even op zoek naar die Margueriteroute, klinkt goed!

Iemand nog tips qua motor? Ik begrijp dat het heel persoonlijk is, die keuze, maar ik zit zelf te denken aan een toermotor/naked. Zit er qua comfort nog veel verschil in gewicht/zwaarte? Ik bedoel, als ik bijv. zou twijfelen tussen een 600 of 900 Diversion (om maar eens wat te noemen) zou dat nog verschil maken in comfort bij zo'n rit? (Het staat er een beetje vaag, maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel...)
 
Ons plan voor 2014 is Spanje. Het precieze waar, wanneer, accommodaties is allemaal nog niet bekent, moeten we ons nog in gaan verdiepen.
Het lijkt me in juli, augustus wel bloedheet maar goed, afgelopen jaren was het in Zuid-Frankrijk, Oostenrijk, Italie ook wel heel erg warm dus waarom zou dat in Spanje niet kunnen? Ga je in voor- of najaar dan is het 's avonds al weer kouder en vroeger donker.
 
Mooie route en mooie omgeving. Altijd leuk om een echt doel te hebben, maar waarschijnlijk zal ook jij bij thuiskomst zeggen dat de reis belangrijker was dan de bestemming.

Neem wel goede regenkleding mee, want Noord-Spanje is nogal vochtig :)

*D De reis zal zeker belangrijker worden, we gaan gewoon genieten van al het moois wat we tegen zullen komen.

En bedankt voor de tip van de regenkleding maar had er al het e.e.a. over gelezen.
 
Iemand nog tips qua motor? Ik begrijp dat het heel persoonlijk is, die keuze, maar ik zit zelf te denken aan een toermotor/naked. Zit er qua comfort nog veel verschil in gewicht/zwaarte? Ik bedoel, als ik bijv. zou twijfelen tussen een 600 of 900 Diversion (om maar eens wat te noemen) zou dat nog verschil maken in comfort bij zo'n rit? (Het staat er een beetje vaag, maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel...)

Een naked bike is prima voor zo'n trip. Als je veel snelweg rijdt zou iets van een ruitje wel prettig zijn, maar verder maakt het niet zoveel uit. Bagage kun je prima kwijt in een bagagerol achter op de buddy, plus een tanktas voor spullen die je onderweg nodig hebt en bij je wilt houden en om wat tegengewicht te bieden.

Bv. een 600 of 900 Diversion, dat hangt vooral van je postuur af. Verder is specifiek bij die modellen een interessant verschil dat de 600 een ketting heeft en de 900 een cardan. Bij de 900 hoef je dus niet onderweg de ketting te smeren. Maar dat is ook slechts een kwestie van een spuitbus meenemen en klaar is kees.
 
Een naked bike is prima voor zo'n trip. Als je veel snelweg rijdt zou iets van een ruitje wel prettig zijn, maar verder maakt het niet zoveel uit. Bagage kun je prima kwijt in een bagagerol achter op de buddy, plus een tanktas voor spullen die je onderweg nodig hebt en bij je wilt houden en om wat tegengewicht te bieden.

Bv. een 600 of 900 Diversion, dat hangt vooral van je postuur af. Verder is specifiek bij die modellen een interessant verschil dat de 600 een ketting heeft en de 900 een cardan. Bij de 900 hoef je dus niet onderweg de ketting te smeren. Maar dat is ook slechts een kwestie van een spuitbus meenemen en klaar is kees.
Hoe moet ik dat zien? Beetje het idee van als je zelf 100kg weegt je beter een zwaardere kunt nemen en als je zelf 50kg weegt beter een lichtere? Of is dat te simpel gedacht?
Moet er zelf wellicht ook bij stilstaan dat ik bij een eventuele val (of als ik door onervarenheid de motor gewoon laat omvallen) wel het liefst zelf de motor overeind wil kunnen zetten, dus te zwaar is dan ook niet zo handig natuurlijk... (Voor de beeldvorming: ben met mijn 1,78 en 80kg geen klein smal poppetje ;) , kan wel wat tillen, maar boven de 200kg wordt wellicht wat lastig?)
 
Ons plan voor 2014 is Spanje. Het precieze waar, wanneer, accommodaties is allemaal nog niet bekent, moeten we ons nog in gaan verdiepen.
Het lijkt me in juli, augustus wel bloedheet maar goed, afgelopen jaren was het in Zuid-Frankrijk, Oostenrijk, Italie ook wel heel erg warm dus waarom zou dat in Spanje niet kunnen? Ga je in voor- of najaar dan is het 's avonds al weer kouder en vroeger donker.
Dat merk je idd al goed, al is eind augustus nog wel te doen. Vroege voorjaar moet je ook altijd maar afwachten qua weer. Voordeel van het voorjaar is wel dat er nog geen toeristenmoeheid is opgetreden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan