Motorvakantie-plannen 2015: jubileum-editie!

Hoi Jack, dat is precies wat ik zoek. Is er een webwinkel die meer vandeze routeboeken aanbied?
"Met de motor door de Alpen" is te koop bij bol.com en ik neem aan bij diverse andere webwinkels als je even zoekt.
Uit dezelfde serie heb ik "Met de motor door Frankrijk" (uitverkocht bij bol.com). Dit zijn trouwens geen GPS-routes, er zijn wel routebeschrijvingen in PDF beschikbaar.

Een ander leuk routeboekje dat ik heb is "Bikers' Britain" van Simon Weir, ook geen GPS-routes trouwens.
Tom Boudewijns heeft diverse boekjes met routes geschreven (Motor Toertochten), voornamelijk in Nederland en een beetje Belgie en Duitsland.

"Heel Belgie met de motor" van Andre Paquay, 12 routes die je door heel Belgie voeren. Hiervan zijn wel GPS (en Tripy) routes beschikbaar.

Kortom: er is genoeg.
 
Laatst bewerkt:
full

Begin juni met de tent, samen met mijn broer, op familiebezoek in croatie.
Alles met de motor. Yamaha diversion 1999 en een Yamaha xj900, 1997 of zoiets.
Route downloaden kan hier
 
[afbeelding]
Begin juni met de tent, samen met mijn broer, op familiebezoek in croatie.
Alles met de motor. Yamaha diversion 1999 en een Yamaha xj900, 1997 of zoiets.
Route downloaden kan hier

volgens mij stoort je computer of drijft hij?
zou lekker slovenie en kroatie meepakken als je toch al aan het sturen bent :Y
 
Laatst bewerkt:
"Met de motor door de Alpen" is te koop bij bol.com en ik neem aan bij diverse andere webwinkels als je even zoekt.
Uit dezelfde serie heb ik "Met de motor door Frankrijk" (uitverkocht bij bol.com). Dit zijn trouwens geen GPS-routes, er zijn wel routebeschrijvingen in PDF beschikbaar.

Die van Frankrijk verkopen ze nog bij de ANWB: http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/reisgids-met-de-motor-door-frankrijk-michelin.html

Ik heb ze ook beiden. Er staan best leuke routes in, ook met wat achtergrondinformatie over de streek, bezienswaardigheden langs of vlak langs de route, eettentjes en tips voor overnachtingen. Het zijn alleen geen rondritten volgens mij, dus allemaal routes van A naar B.
 
Misschien niet super spannend maar heb hier wel erg veel zin in om samen met mijn vrouw dit ritje Engeland te doen. Later het jaar staat zuid Duitsland nog op de planning.

Gr Gert
full
 
volgens mij stoort je computer of drijft hij?
zou lekker slovenie en kroatie meepakken als je toch al aan het sturen bent :Y

Volgens mij pak ik de ferry Ancona - Split :)
Probeer deze reis zoveel mogelijk zonder tol en vignetten te maken.
 
Laatst bewerkt:
Misschien niet super spannend maar heb hier wel erg veel zin in om samen met mijn vrouw dit ritje Engeland te doen. Later het jaar staat zuid Duitsland nog op de planning.

Gr Gert[afbeelding]
Mooi...zo 40 jr geleden....toen ik jong was met een race fiets zonder berg versnelling heb een deel gezien. Vanaf Plymouth, Cornwall....St.Yves etc. Erg mooi. Een keer wil ik over doen, maar met de motor :]
 
Volgens mij pak ik de ferry Ancona - Split :)
Probeer deze reis zoveel mogelijk zonder tol en vignetten te maken.
Alles met de motor. dat is dus niet met de boot :+
slovenie en kroatie zelf vereisen geen vignet buiten de snelwegen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Aan deze kant ook al druk de "M&M RoadTrip 2015" aan het plannen......
Duitsland:Sauerland, Harz, Saksen, Bayerische Wald, Oostenrijk: Alpen/Tirol, Italië:Alpen, Zwitserland:Alpen, Frankrijk: Vogezen, Belgie: Ardennen, Nederland.
Ritje van inmiddels zo'n 4100 Km's.
Tot nu toe, uitgesplitst per dag (12):




MenMs-motortrip-2015_9.jpg





Passen:
Gerlospass 1628m
Brennerpass 1374m
Jaufenpass/Pass0 Giovo 2094m
Timmelsjoch 2474m
Reschenpass 1504m
Stilfserjoch/Stelviopass 2757m
Umbrailpass 2503m
Ofenpass 2149m
Albulapass 2312m
Tiefencastel 859m
Oberalppass 2045m
Hospental 1493m
St. Gotthardpass 2108m
Nufenenpass 2478m

Ben je in de wintermaanden toch lekker met de motorfiets bezig :) Voorpret :)
 
Laatst bewerkt:
Alles met de motor. dat is dus niet met de boot :+
slovenie en kroatie zelf vereisen geen vignet buiten de snelwegen. :Y

Slovenie en croatie kan ik onderhand blind rijden. Ga in Croatie alleen op familiebezoek.
De rest van de tijd besteed ik aan Toscane en passen in de Dolomieten :)
 
Ben ook maar weer aan het plannen,gezien het vorig jaar een regel rechte ramp was,hoop ik dat het deze zomer wel gaat lukken allemaal.
Het plan is weer het zelfde als vorig jaar:richting zuid frankrijk(lunas) via wat motor campings(nog nooit meegemaakt)
nederland-vielsalm-epinal-Saint-Rémy-de-Blot-lunas-crest-epinal-nederland.

greetzzz
 
Eind augustus samen met m'n meisje naar Corsica!! Haar idee:) doet ze goed!
Eens kijken waar op de boot stappen, Frankrijk of Italie. Plan is om in 2 dagen
dr naar toe te rijden +/- 6 dagen daar te verblijven in 2 hotels. Stukje toeren,
dagje naar t strand...ideaal! En vervolgens in 2 dagen terug. Allebei op eigen
motor dus bagage gaat prima mee kunnen.
 
Eind augustus samen met m'n meisje naar Corsica!! Haar idee:) doet ze goed!
Eens kijken waar op de boot stappen, Frankrijk of Italie. Plan is om in 2 dagen
dr naar toe te rijden +/- 6 dagen daar te verblijven in 2 hotels. Stukje toeren,
dagje naar t strand...ideaal! En vervolgens in 2 dagen terug. Allebei op eigen
motor dus bagage gaat prima mee kunnen.

Livorno opstappen terug naar Nice

Veerboten Livorno Bastia - Vergelijk tijden en prijzen
 
Aan deze kant ook al druk de "M&M RoadTrip 2015" aan het plannen......
Duitsland:Sauerland, Harz, Saksen, Bayerische Wald, Oostenrijk: Alpen/Tirol, Italië:Alpen, Zwitserland:Alpen, Frankrijk: Vogezen, Belgie: Ardennen, Nederland.
Ritje van inmiddels zo'n 4100 Km's.
Tot nu toe, uitgesplitst per dag (12):




[afbeelding]






Passen:
Gerlospass 1628m
Brennerpass 1374m
Jaufenpass/Pass0 Giovo 2094m
Timmelsjoch 2474m
Reschenpass 1504m
Stilfserjoch/Stelviopass 2757m
Umbrailpass 2503m
Ofenpass 2149m
Albulapass 2312m
Tiefencastel 859m
Oberalppass 2045m
Hospental 1493m
St. Gotthardpass 2108m
Nufenenpass 2478m

Ben je in de wintermaanden toch lekker met de motorfiets bezig :) Voorpret :)




Als je er zo vlak bij bent moet je even Bayreuth aandoen.
 
Laatst bewerkt:
@CMK: dank je wel! We gaan t bekijken, altijd leuk als er mensen met tips komen.

Heen en terug via Nice (prima bevallen). wel ff van te voren reserveren. Ter plaatse boeken is een drama.

Corsica altijd (in het voorjaar) doen, wij zijn er nu drie keer geweest maar het blijft een fantastisch motoreiland !!!!

Rob
 
Corsica lijkt me ook mooi..............maar we hebben maar 9 dagen en mijn gezondheid is niet zo goed meer dat we veel km per dag kunnen maken.....heb via booking.com 3 nachten in Wales geboekt en drie nachten Lake district,maar toch twijfel ik nog,links rijden ,met de ferry naar hull ,het weer....
Ik slik chemopil en mag daarom niet in de zon,of zoveel mogelijk vermijden,omdat ik te dunne huid heb door medicatie,maar toch houd ik wel van iets warmere omgeving,helppppp ik weet het niet meer,hebben al paar keer rondje Europa gedaan ,en wilde nu keer land waar we nog niet zijn geweest,pyreneeen lijken me ook heel mooi,maar de trein gaat niet meer naar narbonne en de trein naar livorno kost maar liefst 1400 euro retour met 2 motors...pfff das veel te duur,dan is de boot van Rotterdam naar hull maar een schijntje voor 500 retour ongeveer met 2 motors,(zie nu prijs van 402 voor 2 personen met 1 motor namelijk...
Noorwegen is ook te kort en is best duur...........heb ook al zitten denken om dan maar aanhanger te huren en in 1 ruk naar Pyreneeën en dan daar 7 nachten...maar wat zou je kwijt zijn aan tol door Frankrijk heen?...................pfff keuzes maken blijf ik moeilijk vinden.....als we nu geld zat hadden en snipperdagen zat hihihihih



na lang beraad stellen we deze vakantie uit..............eerst dingen aan huis en volgend jaar langer op motorvakantie 8 dagen is te kort... :]
 
Laatst bewerkt:
Voor mij zal het waarschijnlijk wel de Route des Grandes Alpes worden. Toch eens even speuren naar overnachtingsadressen, routes, enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan