Motorvakantie-plannen 2015: jubileum-editie!

Routew des grandses alpes heb ik ook voor 2016 op de planning staan.
Dit jaar eerst een week met het koekblik de 10 hoogste alpentoppen trotseren.
Wellicht in augustus nog weekje die kant op.
 
Andere auto.
Trailer huren.
Zelf naar toe rijden. -> Lijkt het te gaan worden
DB autozug. -> Zeg me niets, vertel eens meer aub?

Wel handig, die meerdere huizen. Schoonmoeder in het ene huis, en....

Gelukkig geen rekening te houden met een schoonmoeder :+
Heb er eentje uitgezocht, maar die kon helaas geen kinderen krijgen...
 
Eind augustus samen met m'n meisje naar Corsica!! Haar idee:) doet ze goed!
Eens kijken waar op de boot stappen, Frankrijk of Italie. Plan is om in 2 dagen
dr naar toe te rijden +/- 6 dagen daar te verblijven in 2 hotels. Stukje toeren,
dagje naar t strand...ideaal! En vervolgens in 2 dagen terug. Allebei op eigen
motor dus bagage gaat prima mee kunnen.

Heeft ze het idee gekregen toen ze een filmpje op Facebook? Zo ja, doe ze de groeten! :W
 
Haha! Ik ken jou van verhalen......en filmpjes:). De groeten terug or. We zijn druk aan het orienteren.
 
Mooi! Dat is leuk! *D

We zien en spreken elkaar binnenkort wel. Mocht je nog vragen/tips hebben, dan hoor ik het wel. :]
 
Goedkope vliegticket kopen naar het zuiden van de USA, daar een goedkope motor kopen, voor $3000 dollar heb je heel wat, en met een hostelpas op zak (overnachting voor $17.00) gewoon zonder (of met plan)de states ($ 0,40 ltr benzine) rondrijden Mexico of Alaska in, ik vertrek voor einde februari, maar misschien eerder, zonder einddatum...
 
Goedkope vliegticket kopen naar het zuiden van de USA, daar een goedkope motor kopen, voor $3000 dollar heb je heel wat, en met een hostelpas op zak (overnachting voor $17.00) gewoon zonder (of met plan)de states ($ 0,40 ltr benzine) rondrijden Mexico of Alaska in, ik vertrek voor einde februari, maar misschien eerder, zonder einddatum...

Let je even op dat je voor Mexico een Carnet de Passages nodig bent?
(althans... zo te lezen in het lijstje landen).
(waren die niet ook circa 3.000 euro?)
 
Laatst bewerkt:
Goedkope vliegticket kopen naar het zuiden van de USA, daar een goedkope motor kopen, voor $3000 dollar heb je heel wat, en met een hostelpas op zak (overnachting voor $17.00) gewoon zonder (of met plan)de states ($ 0,40 ltr benzine) rondrijden Mexico of Alaska in, ik vertrek voor einde februari, maar misschien eerder, zonder einddatum...
When bringing a bike in to any of these countries - and for that matter ANY country - it is important to be clear from the start that "I'm just travelling through to X, and looking forward to seeing your country" with a big smile. Period. NO questions about for instance;

"What if I want to sell my bike here, what would be the procedure?"

Or

"I want to park my bike here for a year while I go home and work for a while, then come back, what do I need to do?"

Fatal - keep your mouth shut! Ask questions like that later, once you're in, or preferably beforehand, here on HU or ask one of the local Communities.

Paperwork

http://www.motor-forum.nl/forum/quote_message/26876335/6
 
Donderdagavond is het zover, route plan avond voor onze uitstap eind mei naar de Vogezen.

Het 1e motorvakantieplan wordt langzaam werkelijkheid.
 
@Adventuregirl, bedankt voor de tip, maar als ik Mexico in ga dan ga ik gewoon op een Amerikaanse motor, dus dan heb ik die (denk ik) niet nodig, althans ik heb Amerikanen er nog nooit over gehoord
@CMK,Thanks for the advice, i'm not bringing a Euro bike into the US, just getting one in the US and registered into my name (and insured) and maybe leave it there for future trips, or just sell it locally..
 
Klokkendief schreef op 11 november 2014 @

Mei 2015
Twee weken vrij: met autotrein naar Narbonne, daarna paar dagen door Pyreneëen en via de Franse Alpen (RdGA), stukje Zwitserland en tenslotte Duitsland weer naar de thuisbasis.
Tent gaat mee, in geval van regen of winterse kou: een hotelletje oid.

Update 1 februari:
Tijdens Kerstshow bij motordealer (Motorado, Leeuwarden) onderwerp aangekaart. Joop was bezig om motorreis naar Andalusië begin maart op poten te zetten. Motoren in krat met vrachtwagen richting zuiden, wij gaan met vliegtuig. Na twee weken dubben besloten om mee te gaan. Twee motormaten ondertussen ook enthousiast gekregen. Nu wil derde maat ook mee, maar reis zit al vol.

We slaan de Pyreneëen dit jaar dus over. Misschien volgend jaar......maar ja, heb net de site van de Wild Atlantic Way bekeken. Ook heeeeeeeeeeeeeel mooi.
Voor "Motorvakantie-plannen voor 2016" kan dit als eerste reactie al toegevoegd worden :)
 
Tips zijn uiteraard altijd welkom :)
En waarom Bayreuth?

Sorry - had ik ff gemist ;)
Bayreuth is een plaats die helemaal in het teken staat van de componist Wagner. Zoals zoveel steden ind Dld schitterende pleinen, gebouwen en parkjes, maar hier is het net nog ff mooier dan gemiddeld.
 
Heeft iemand hier enig idee of het in Denemarken goed te doen is een motor te huren? Mijn vader heeft geen motor en ik wil samen met hem twee dagen rondtoeren als we daar toch op vakantie zijn. Ik weet nog niet of ik zelf met de motor die kant op ga of met man en kinderen in de auto, maar hij zal er sowieso eentje moeten huren. Nu kan ik op google tot nu toe nog geen motorverhuur vinden in Denemarken. Ik zoek nog even verder, maar als hier iemand al ervaringen heeft, hoor ik dat graag!

Edit: tot nu toe eentje gevonden, Aagesen motorcykler, maar die hebben zoals ik het kan zien alleen een 125cc te huur... Drie anderen die 'getipt' worden in deense fora zijn inmiddels offline of failliet... -O-
 
Laatst bewerkt:
Hmm daar ken ik nou net niemand. Heb op Lolland een paar vrienden wonen. In Frederica Middelfart ken ik ook nog een motorrijder, ik vraag hem wel ff.

Ga als je in de buurt bent van Esbjerg dan naar Blåvand. Is een mooie streek daar en er ligt een groot militair oefenterrein. En in Vejers mag je met je voertuig op het strand.
Ik ben daar enkele keren op vakantie geweest.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed Hertog-Jan! Bedankt voor je tips. Ik hoor graag van je, mocht die vriend iets weten.
 
Super bedankt voor de moeite! Helaas inderdaad... Ik kreeg op internet ook al zo'n idee. Als er zelfs met Deense zoekwoorden geen goede hits komen... Gat in de markt voor die vriend van je? ;)

Aanhanger wordt lastig, aangezien er een caravan mee terug moet... En die is nèt niet groot genoeg om er een motor in te stallen ;).

Helaas... Gaat dit idee 'm niet worden.

Hee, Middelfart! Daar ben ik vorig jaar nog doorheen gekomen op de motor :Y
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk hè......
Moet je helemaal niet met een caravan gaan....

:]


Edit: En bedankt Suus81, dankzij jouw vraag heb ik een uitnodiging voor een treffen in Odense in augustus. Had Mads al een jaar of 2 niet meer gesproken. Dus altijd telefoonnummers bewaren :)
 
Laatst bewerkt:
I know... Zou dolgraag met de motor gaan. Maar ja, een tweeling van 4 neem je dan niet zo makkelijk mee. Komt nog wel! Heb het vorig jaar in mijn eentje gedaan (naar Malmö en weer terug, net 4 maanden mijn rijbewijs), en dat was wat mij betreft niet de laatste keer.

En graag gedaan hoor, haha! Leuk hoe dat soort dingen kunnen lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan