Motozoom gesloten / failliet

voor mij is het al jaren een gezellige wnkel waar ik altijd heel prettig geholpen ben ...altijd een feest om naar toe te gaan
de website gebruikte ik nooit ; in woon in utrecht dus gezellig even langs om spullen te kopen of te bestellen ....
als het inderdaad stopt zal ik ze missen
 
Ja, die gaat komen hoor je dan.
Die heb ik ook vaker gehoord in Amsterdam. Of "hé, dat is gek, volgens mij zouden we die moeten hebben. <zoekerdezoek in computer> Nee, inderdaad, die zat in het assortiment maar die wordt niet meer geleverd."

Bij mij heeft Biker Outfit de plek van MotoZoom ingenomen als prettige winkel.
:^ Maar ze moeten daar wel stoppen met ín de winkel roken :)

Ergens wil ik zeggen dat het een gemis is, maar als dat zo zou zijn dan zouden ze nu niet gesloten zijn.
Goed punt, eigenlijk!
 
Je vertelt het verhaal hoe je een bedrijf de afgrond in helpt!
Je bedoelt hoe een bedrijf zichzelf de afgrond in helpt toch? (P.S. Beetje hard uitgedrukt dan, dat wil ik je niet in de mond leggen... Lees liever 'de verbinding met de klant verliest tot op het punt van omvallen'.) Want je kunt het voortbestaan van een winkel toch niet de verantwoordelijkheid van de consument maken?
 
Uiteraard is het niet altijd zo zwart-wit als dat het op eerste gezicht lijkt. Er spelen ongetwijfeld veel factoren in deze beslissing. Apeldoorn zou verhuisd en verbouwd worden, die was uiteindelijk enkele jaren in 'verbouwing'. Een breder assortiment is niet altijd gewenst voor een winkel omdat het meer lasten met zich mee brengt. Ik weet bijvoorbeeld dat de winkelvoorraad in het Louis-tijdperk deels niet ingekocht was totaan de verkoop, de helmen waren eigendom van de fabrikant totdat ze het verkochten is mij in Amsterdam aan de kassa verteld. Einde seizoen en niet verkocht, allemaal lekker retour Duitsland. Niet elke fabrikant wil dit mogelijk aanbieden omdat het erg risicovol is. Daarnaast weet ik niet hoe het met marges zit maar het kan best dat die te krap waren, zeker met de concurrentie van de online wereld.

Ten opzichte van andere markten detailhandel is in de motorwereld naar mijn mening de fysieke winkel nog niet helemaal ten dode opgeschreven (sterker nog, Biker Outfit wil graag uitbreiden maar die rumite is niet beschikbaar) omdat hier de maat en pasvorm nóg belangrijker is. Bij een grote kledingketen bestel je een hele doos vol verschillende maten en kleuren, waarvan 90% daarna gratis retour kan. Een motorjas is al één doos op zich. Net even iets lastiger. Maar je bent wel grotendeels uitgewezen op een goed seizoen, en daarna veel rust.

Ik ben benieuwd hoe andere motorzaken gaan ontwikkelen (groeien danwel krimpen).
 
Valse hoop als je het mij vraagt..
Degenen waar ze mee in zee hadden willen gaan zitten nu te wachten op een telefoontje van de curator dat ze de zooi voor een geringe prijs door kunnen zetten, gaan ze niet doen want over een maand of 2 kopen ze het voor een habbekrats.

Trouwens, ik moest een beetje lachen om de mensen die nu ineens in paniek zijn omdat zi in/om utrecht nu geen spulletjes meer zouden kunnen kopen.. is het daar echt zo triest gesteld ?? Ik woon zelf in het noordoosten maar het "stikt"hier van de motorzaken ( Ten Kate, Gebben, TT, Bakker, Langenberg, anbergen, jager etc allemaal op max 30 minuten rijden )
 
Ja dat is het nieuws maar ze zijn nog niet ingeschreven dus is er misschien nog hoop.....
Wanneer een bedrijf zijn/haar faillissement aankondigt is mijn hoop al weg, dit betekend dat het bedrijf geen vermogen(geld) heeft om zijn klanten tevreden te houden. Dus de mensen die hun spullen gekocht hebben de afgelopen dagen zijn hun geld gewoon kwijt.

Wel hebben zulke bedrijven vaak een verzekering die dit dekt. Maar betwijfel of motozoom dat ook had..
 
Valse hoop als je het mij vraagt..
Degenen waar ze mee in zee hadden willen gaan zitten nu te wachten op een telefoontje van de curator dat ze de zooi voor een geringe prijs door kunnen zetten, gaan ze niet doen want over een maand of 2 kopen ze het voor een habbekrats.

Trouwens, ik moest een beetje lachen om de mensen die nu ineens in paniek zijn omdat zi in/om utrecht nu geen spulletjes meer zouden kunnen kopen.. is het daar echt zo triest gesteld ?? Ik woon zelf in het noordoosten maar het "stikt"hier van de motorzaken ( Ten Kate, Gebben, TT, Bakker, Langenberg, anbergen, jager etc allemaal op max 30 minuten rijden )
Prijs per meter speelt daarin een rol, en dan kiest men liever voor occassions dan kleding.
 
@ZXRH88

Tot mijn verbazing is het hier in Ærsfoort dikker bezaaid dan in Utreg! :D

Nu is dat nog wel redelijk in de buurt, maar toch net irritant ver weg vanuit Utrecht.
 
Wanneer een bedrijf zijn/haar faillissement aankondigt is mijn hoop al weg, dit betekend dat het bedrijf geen vermogen(geld) heeft om zijn klanten tevreden te houden. Dus de mensen die hun spullen gekocht hebben de afgelopen dagen zijn hun geld gewoon kwijt.

Wel hebben zulke bedrijven vaak een verzekering die dit dekt. Maar betwijfel of motozoom dat ook had..
Het is andersom: het bedrijf heeft geen geld meer om zijn schuldeisers (leveranciers en personeel) te betalen en daarmee tevreden te houden.
Klanten zijn mensen die juist geld komen brengen, in ruil voor spullen. Als ze vooruit betaald hebben zijn ze ook schuldeisers.
 
Het is andersom: het bedrijf heeft geen geld meer om zijn schuldeisers (leveranciers en personeel) te betalen en daarmee tevreden te houden.
Klanten zijn mensen die juist geld komen brengen, in ruil voor spullen. Als ze vooruit betaald hebben zijn ze ook schuldeisers.
Precies
 
Maar het gaat erom als motozoom schuldeisers heeft worden deze als laatste betaald, dus eerst komt het personeel, hypotheek, belasting etc etc.. Dus je hebt gewoon veel geluk nodig om je geld terug te krijgen.
 
Maar het gaat erom als motozoom schuldeisers heeft worden deze als laatste betaald, dus eerst komt het personeel, hypotheek, belasting etc etc.. Dus je hebt gewoon veel geluk nodig om je geld terug te krijgen.
Personeel zal door uwv betaald worden, incl uitbetaling van alle tegoeden o.a. verlofdagen en achterstallig loon.

Maar wat ik vreemd vind in deze zaak is dat motozoom meteen gesloten is en alle activiteiten stil liggen.
Ik dacht dat een curator deze beslissing moest maken.
Dus aanvraag faillissement, curator komt langs en deze besluit wat er gaat gebeuren en of het faillissement rechtsgeldig is.
De curator kan meen ik ook beslissen of de zaak gewoon door draait totdat er een overnamekandidaat zich aanmeldt.
 
Personeel zal door uwv betaald worden, incl uitbetaling van alle tegoeden o.a. verlofdagen en achterstallig loon.

Maar wat ik vreemd vind in deze zaak is dat motozoom meteen gesloten is en alle activiteiten stil liggen.
Ik dacht dat een curator deze beslissing moest maken.
Dus aanvraag faillissement, curator komt langs en deze besluit wat er gaat gebeuren en of het faillissement rechtsgeldig is.
De curator kan meen ik ook beslissen of de zaak gewoon door draait totdat er een overnamekandidaat zich aanmeldt.

Als dit eenmaal zover is gekomen en motozoom had al een curator, kan het een complete en versnelde faillissement worden, helemaal als alle activa de schulden niet kunnen dekken. Dan gaat het abrupt snel

Normaal gaat dit in overleg met de rechter/curator etc etc en wordt dit netjes afgesloten. Maar wanneer er gewoon teveel schulden zijn kan het compleet fataal worden
 

Modbreak:

Niet nodig om "persoonlijke" gegevens te plaatsen...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan