Motozoom gesloten / failliet

Als BOL slecht gaat en de AH-holding ziet er geen gat meer in, dan laten ze BOL zo het faillissement in gaan.
Daar hebben ze in verleden wel van geleerd. In zo'n geval gaat AH geen geld storten in een bodemloze put.
Alle bedrijvigheid was toen onder 1 paraplu. Maw 1 slechte tak kon meerdere goede takken meetrekken in de ellende.
Toendertijd hebben ze veel bedrijven opgesplitst in meerdere BV's die alle zelf de eigen broek moesten ophouden.
Vanuit de holding wordt alles aangestuurd. Zit er een zwakke broeder bij die niet meer levensvatbaar is, dan laten ze die net zo makkelijk ploffen.
Alleen als de holding als geheel in negatief daglicht komt, of er is toch een sprankje hoop op herstel dan wordt zo'n zwakke BV wel gered.



Lees of kijk "ENRON: the smartest guys in the room" maar over hoe je eea kunt "streamlinen"....
 
Ik baal er wel van. Ze zaten lekker in de buurt en werd in Utrecht altijd goed geholpen. Welke zaak moet ik nu heen om motorspulletjes te kopen?
 
Ik vind het wel enigzins dubieus dat ze de zaak tijdens een black friday kortingsweek laten klappen. Het zal niet een ontwikkeling zijn die ‘ineens’ aan komt zetten, correcter zou zijn geweest om een week van tevoren aan te kondigen dat het faillisements proces over een week begint, en dat bestellingen in die week de laatsten zullen zijn die worden behandeld.
(Er zullen wellicht juridische haken en ogen aanzitten, waardoor dat niet kan, waarmee de schuld wellicht aan de juridische kant zit. Maar daar heb ik niet genoeg kennis van zaken van.)

Mijn inziens is het omgekeerde waar en is de avond voorafgaand aan Black Friday de meest nette wijze geweest om de deuren te sluiten. In de praktijk zullen veel mensen hun aankopen uitgesteld hebben tot Black Friday, en is hiermee schade voor potentiele kopers uitgebleven.
 
Mijn inziens is het omgekeerde waar en is de avond voorafgaand aan Black Friday de meest nette wijze geweest om de deuren te sluiten. In de praktijk zullen veel mensen hun aankopen uitgesteld hebben tot Black Friday, en is hiermee schade voor potentiele kopers uitgebleven.

Als ik het goed begrepen heb kregen mensen met een adblocker geen popup en konden ze daarna in de webwinkel nog steeds gewoon een bestelling doen. Als dit echt waar is vind ik dit toch wel heel erg mis.
 
Ik baal er wel van. Ze zaten lekker in de buurt en werd in Utrecht altijd goed geholpen. Welke zaak moet ik nu heen om motorspulletjes te kopen?

Restyle Barneveld is wel redelijk dichtbij, nette winkel.

Anders is er in Utrecht en omstreken vast nog wel andere aanbieders;)
 
Klanten en werknemers zijn het haasje.

Ik zou voorstander van een systeem zijn dat de gedupeerden het privé bezit vd eigenaren zouden kunnen opeisen, en krijgen!

Eigenaren stelen van klanten, dus terugstelen...eerlijk toch n eenvoudig: KISS (keep it Simple suckers)

Dat kan ook bij een eenmanszaak of vof.
Waarom gelijk een eigenaar betichten van diefstal als het niet lukt met zijn bedrijf? Denk eerlijk gezegd dat de meeste ondernemers die een dergelijk traject ingaan er slapeloze nachten over hebben.
 
Dat kan ook bij een eenmanszaak of vof.
Waarom gelijk een eigenaar betichten van diefstal als het niet lukt met zijn bedrijf? Denk eerlijk gezegd dat de meeste ondernemers die een dergelijk traject ingaan er slapeloze nachten over hebben.

Als ik geld overmaak en geen goederen voor terugkrijg dan is het diefstal/oplichting.....simpel.
 
Dat kan ook bij een eenmanszaak of vof.
Waarom gelijk een eigenaar betichten van diefstal als het niet lukt met zijn bedrijf? Denk eerlijk gezegd dat de meeste ondernemers die een dergelijk traject ingaan er slapeloze nachten over hebben.
Alleen gaat het in dit geval om BV.s,ze zijn dus niet persoonlijk het haasje voor grote bedragen.
 
Als je er zo over denkt moet je aangifte van diefstal/oplichting doen.
Dan kom je achterin de rij zoals eerder is aangegeven.....kortom, weinig zin voor kleine bedragen.

Heb tot op heden in mijn hele leven een paar jaar geleden een aangifte ook gedaan, aangifte was ontvangen en mijn overgemaakt 220 euro nooit meer teruggezien.
 
Laatst bewerkt:
Dan kom je achterin de rij zoals eerder is aangegeven.....kortom, weinig zin voor kleine bedragen.
Nee, dat is als je je geld terug vraagt bij de curator.

Jij beschuldigd iemand van diefstal/oplichting.
Diefstal/oplichting is naar mijn weten strafbaar dus kan je aangifte doen.
Ben wel benieuwd of een rechter je gelijk gaat geven?
 
Dat is wel 1 van de laatste firma,s waar je zorgen om zou moeten hebben,deel van het machtige AH concern ,als
die failliet gaan is Nederland ook failliet. 🤪

Alleen is bol.com inmiddels een verzamelplaats geworden van heel veel toeleveranciers. En je gaat de overeenkomst aan met die toeleverancier en niet met bol.com. Voor alle geschillen verwijst bol.com je dan ook naar die toeleverancier. Als die failliet gaat heb je alsnog een probleem.

Ik koop bij bol.com dan ook alleen nog dingen die door hen zelf worden geleverd.
 
Op het bedrijf waar ik werk
Was zo’n gevalletje, meneer de aannemer gaat de fles op
Laat andere bedrijven met openstaande rekeningen zitten, hier met 10.000 €
Gaat maandag doodleuk verder als “ bouwbegeleider” en komt doodleuk een offerte vragen :?
Ik heb dan zoiets van “sla ‘m neer en trek al z’n tanden” :(
 
Bij Bol kun je alles betalen als t geleverd is .ook de toeleveranciers
 
Nee, dat is als je je geld terug vraagt bij de curator.

Jij beschuldigd iemand van diefstal/oplichting.
Diefstal/oplichting is naar mijn weten strafbaar dus kan je aangifte doen.
Ben wel benieuwd of een rechter je gelijk gaat geven?
Geen idee of ik gelijk krijg.
 
Op het bedrijf waar ik werk
Was zo’n gevalletje, meneer de aannemer gaat de fles op
Laat andere bedrijven met openstaande rekeningen zitten, hier met 10.000 €
Gaat maandag doodleuk verder als “ bouwbegeleider” en komt doodleuk een offerte vragen :?
Ik heb dan zoiets van “sla ‘m neer en trek al z’n tanden” :(
En toen? Had jij of je baas de ballen om de offerte te weigeren, of betaling vooruit te vragen, of zelfs de "bouwbegeleider" al dan niet vriendelijk eerst om betaling van de openstaande schuld te vragen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan