Na het seizoen verkopen, lagere prijs?

Is de tijd van het jaar van invloed op de prijs?

  • Ja, best veel

    Stemmen: 13 65,0%
  • Ja, een beetje

    Stemmen: 1 5,0%
  • Weet ik niet

    Stemmen: 1 5,0%
  • Nee

    Stemmen: 5 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20

Bananenschiller

Die hard MF'er
22 aug 2002
565
0
Arnhem
Ik zit te overwegen mijn mito te verkopen, maar in de zomer vind ik het rijden nog wel leuk :) Dus ik zat te denken om em rond september/oktober weg te doen, maar raak je het ding dan nog wel kwijt? Of maakt het weinig uit qua prijs wanneer je em verkoopt?

EDIT: Ff een poll gemaakt voor mensen die te lui zijn om te replyen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik merk er nooit wat van dat ik nu meer kan vangen voor een motor dan in de winter....altijd even duur....
 
Precies, ik had mijn vorige motor in November 2001 gekocht voor 8200,- (gulden) en 'm dit jaar April verkocht voor € 4000,- ... Ehm, of is dat een verkeerd voorbeeld :? :+

Maareh zonder gein dat moet helemaal niets uitmaken.
Kan natuurlijk wel zo zijn dat er veel minder animo voor is tegen de winter en dat je 'm uiteindelijk toch pas begin volgend jaar kunt verkopen. Dat had ik toen ik afgelopen maand mijn snowboard te koop zette ... net na het wintersport seizoen was er natuurlijk helemaal geen animo ... of is dat weer een slecht voorbeeld :? Motoren met snowboards vergelijken :? :+
 
Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar wel es met mensen over gehad.

En je kan het 2 kanten oplullen:

1) Na de zomer gaan weer minder mensen motorrijden -> minder geinteresseerde --> lagere prijs voor je motor

2) Voor/in de zomer zijn er meer mensen die een nieuwe/ andere motor willen --> meer aanbod --> lagere prijs voor je motor.

Dus of het nou veel uit maakt??
 
Het maakt dus wel degelijk wat uit... Althans, dat is mijn ervaring. Het is hetzelfde met boten. Die zijn in de winter ook goedkoper dan in het voorjaar/zomer. Maar het zal geen duizenden euro's schelen en ook geen vele honderden...
 
Zou jij zelf in het najaar een fiets kopen, zodat je er het eerste halfjaar weinig op zal rijden wegens slecht weer? Het beste kun je zo'n ding te koop zetten na het eerste zomerse weekend van het jaar, dan hebben veel niet-bezitters jeuk omdat ze niet hebben kunnen rijden en willen ze ook!

Gezien het weer is nu ook nog goed, maar wacht dus niet tot het mooie weer over is.
 
Op 13 september 2001 gekocht voor NLG 17.900 ( = EUR 8.123 ) en op 13 mei 2003 ingeruild voor EUR 8.480 .....

Drie conclusies:
In mei is een motor meer waard dan in september ...
Hoe ouder hij is, des te meer hij waard wordt ...
Dertien is geen ongeluksgetal ...

:X
 
In de winter is er minder animo om te kopen
Aanbod blijft dus staan
En prijs blijft een spel van vraag en aanbod,afgezien van redelijke marktwaarde.
Maar in de winter zie je de biedingen op Marktplaats lager liggen dan in de zomer
 
Op 13 september 2001 gekocht voor NLG 17.900 ( = EUR 8.123 ) en op 13 mei 2003 ingeruild voor EUR 8.480 .....

Drie conclusies:
In mei is een motor meer waard dan in september ...
Hoe ouder hij is, des te meer hij waard wordt ...
Dertien is geen ongeluksgetal ...

:X
Je hebt gewoon geluk gehad dat die fucking euro alles duurder gemaakt heeft. Wat je nu gekocht hebt had je waarschijnlijk voor de euro geodkoper kunnen kopen
 
of je nu verkoopt in het najaar of in het voorjaar, de prijs gaat normaal gezien hetzelfde blijven, enkel ga je in het voorjaar meer kandidaat kopers hebben...
 
De prijs hangt natuurlijk van jezelf af, er zijn mensen die hun motor verkopen na de zomer en een maand later hun prijs al verlagen om hem toch maar kwijt te raken, na het motorseizoen ligt de motorverkoop bijna stil, handelaars wachten dan tot november om op pad te gaan, en particulieren zoals ik, wachten tot december, bij mij scheelde het 2100euro op een bedrag van 3000, jup ik heb 900euro betaald omdat het winter was en die kerel hem weg wilde. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan