Ken dat. Dop netjes op het blok gelegd trechter erin en olie bijvullen. Ff laten staan om te laten zakken en daarna controleren. Oh jee er wordt gebeld. Of ik snel naar mijn werk wil komen. Op de motor gesprongen en op naar Schiphol (20 min rijden).
Halverwege haal ik een net gewassen glimmende golf in. Kijk in me spiegel en zie hem slingerend naar de vluchtstrook vluchten (het zal wel...). Kijk nog eens in mijn spiegel en zie een dikke rookwolk achter me. Ik kijk tussen me benen door naar beneden en zie de olie er sproeiend uit gutsen. glup.....
Zag nog geen lampje branden en was bijna bij schiphol. Ben daar naar de Fina gereden om erachter te komen dat m\'n broek en rechterlaars helemaal onder de olie zat. Snel al het papier gepakt wat in die bakken hangt bij een pomp en achter de benzinepomp alles schoon gemaakt (nou ja schoon..) Aldaar kwam ik erachter dat de dop nog netjes op het blok lag en dat ik op dat moment precies voor een kantoor van de Marachausche (???) (of te wel politie met grote pistolen) stond. Niemand wat gezien... wegwezen maar.
Heb nog ruim een maand met een stinkende oliebroek rondgereden.
Wat benzine betreft ben ik een keer tijdens het tanken per ongeluk op de slang gaan staan waardoor het tankpistool uit mijn handen schoot. Hele cockpit onder de benzine. Glimt wel lekker dat spul.