Jij wou zeggen dat Mahindra de hele winter niks heeft gedaan, en komend seizoen met de zelfde motor aan de start zullen verschijnen?
Nee hoor, maar ik vermoed wel dat de Honda's en KTM's beter ontwikkeld zullen zijn aan het begin van het seizoen dan de Mahindra's.

Maar ik heb het graag fout. Erg graag zelfs. ;)
 
Het zijn behoorlijk wat Nederlanders die meedoen internationaal in verschillende kampioenschappen.

Qua successen is het moeilijk te zeggen waar we veel van kunnen verwachten. Persoonlijk denk ik dat het voor Deroue lastig wordt om met 'minderwaardig materiaal' in de punten te rijden, maar Schouten verwacht ik wel met enige regelmaat in de top 15. Het hangt er vanaf hoe goed de Honda en KTM ontwikkeld zijn deze winter en hoeveel achterstand Mahindra heeft opgelopen..

Voor de echte successen in de racerij zullen we naar de echte jeugd moeten kijken, en dan vooral naar Bendsneijder, Schotman (punten) en van Schoonhoven in de European Junior Cup. Herlings in de cross is bijna zeker, als hem niets geks overkomt. :)

Belooft hoe dan ook een prachtig jaar te worden met zoveel landgenoten in zoveel internationale competities. *D

Ik was gewoon ff iets te enthousiast :Y

Maar mooi is het zeker om in de diverse kampioenschappen wat Nederlands talent te kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik was gewoon ff iets te enthousiast :Y

Maar mooi is het zeker om in de diverse kampioenschappen wat Nederlands talent te kunnen zien.
En dan zijn er nog steeds mensen waarvan volgens mij nog niet bekend is wat die volgend jaar gaan doen, maar die volgens mij wel internationaal gaan racen:

- Wayne Tessels
- Kervin Bos
- Arie Vos (hij gaat World Endurance rijden, maar ik weet niet welk team en is daarnaast op zoek naar een ''nieuwe uitdaging'', maar wat hij precies gaat doen weet ik nog niet).
 
Laatst bewerkt:
En dan zijn er nog steeds mensen waarvan volgens mij nog niet bekend is wat die volgend jaar gaan doen, maar die volgens mij wel internationaal gaan racen:

- Wayne Tessels
- Kervin Bos
- Arie Vos (hij gaat World Endurance rijden, maar ik weet niet welk team en is daarnaast op zoek naar een ''nieuwe uitdaging'', maar wat hij precies gaat doen weet ik nog niet).

Kervin zou "2e week januari" met zijn plannen komen. Dus dat weten we op korte termijn.

Van Wayne Tessels heb ik alleen een filmpje gezien van een Suzuki GSX-R600 in een garage die ze aan het proef draaien waren, maar concrete plannen nog niet.
 
Kervin zou "2e week januari" met zijn plannen komen. Dus dat weten we op korte termijn.

Van Wayne Tessels heb ik alleen een filmpje gezien van een Suzuki GSX-R600 in een garage die ze aan het proef draaien waren, maar concrete plannen nog niet.
kervin werkt in ieder geval niet meer werkzaam bij van der heyden maar bij ten kate dus ik vermoed dat hij uit gaat komen met een honda maar in welke klasse?
 
kervin werkt in ieder geval niet meer werkzaam bij van der heyden maar bij ten kate dus ik vermoed dat hij uit gaat komen met een honda maar in welke klasse?
Ik hoop internationaal, deed het echt niet onverdienstelijk vorig jaar in de BSB races waarin hij uitkwam. Of het financieel haalbaar is, is een tweede.

Staan op Facebook enkele mooie foto's van de G&S Kawasaki die o.a. voor Kevin van Leuven wordt geprepareerd. 8-)
 
Terugdenkend aan afgelopen seizoen en Nederlandse prestaties, ben ik trouwens ook benieuwd of het zijspanteam van Kees Kentrop komend seizoen weer zal deelnamen aan het wereldkampioenschap en of Jamie van Sikkelerus supermoto zal blijven rijden of (internationaal, EJC?) zijn opwachting zal gaan maken in de wegracerij.
 
Terugdenkend aan afgelopen seizoen en Nederlandse prestaties, ben ik trouwens ook benieuwd of het zijspanteam van Kees Kentrop komend seizoen weer zal deelnamen aan het wereldkampioenschap en of Jamie van Sikkelerus supermoto zal blijven rijden of (internationaal, EJC?) zijn opwachting zal gaan maken in de wegracerij.
devon vermeulen blijft internationaal supermoto rijden dus dat is er eigenlijk ook een voor het lijstje

maar wat sikkelerus gaat doen :?
 
Goed nieuws: Bo Bendsneijder gaat naast de RBRC ook in het Spaance CEV Moto3 kampioenschap meedoen, uitkomende voor het Dutch Racing Team. Dit voormalige team van Bryan Schouten heeft heel wat ervaring. Wordt een mooie combinatie denk ik!
 
Goed nieuws: Bo Bendsneijder gaat naast de RBRC ook in het Spaance CEV Moto3 kampioenschap meedoen, uitkomende voor het Dutch Racing Team. Dit voormalige team van Bryan Schouten heeft heel wat ervaring. Wordt een mooie combinatie denk ik!
En Michael van der Mark ;)
 
En Michael van der Mark ;)
Je hebt helemaal gelijk inderdaad, was ik vergeten! :}

Michael_van_der_Mark_by_gjrfoto.jpg


Michael_van_der_Mark_II_by_gjrfoto.jpg


Deze foto's maakte ik van van der Mark tijdens de TT van 2009 geloof ik. Helemaal vergeten dat hij ook voor dat team reed. Wat dat betreft heeft het Dutch Racing Team wel echt een neusje voor talent. :}
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net dat Rob Hartog niet zeker is mee te kunnen aan een volledig seizoen Acceleration 2014, maar wildcards hoopt te kunnen rijden in Zolder, Assen en de Nurburgring. Zou gaaf zijn. En dan zet ik hem erbij in de lijst! :)

Eerste jaar dat ik iets dergelijks bijhoud, maar vind dat er over de volledige breedte toch behoorlijk wat Nederlanders meedoen in de verschillende klassen! En dat in een land waar de sport zo klein is..
 
Laatst bewerkt:
http://www.ryanvandelagemaat.com/kalender

Niet helemaal zeker of dat dit de kalender voor 2014 is of nog van 2013, maar volgens mij reed Ryan van de Lagemaat in 2013 in de Spaanse pre-moto3 klasse en deed het daar helemaal niet slecht. Dus dan zou Thundersport GB de 2014 kalender moeten zijn?

Gaaf. Is een prestigieus kampioenschap met doorstroommogelijkheden naar de Engelse Moto3 toe en niet onbelangrijk: wordt op tv uitgezonden. Ik neem aan dat hij Aprilia Superteens gaat rijden als klasse.
 
Laatst bewerkt:
http://www.ryanvandelagemaat.com/kalender

Niet helemaal zeker of dat dit de kalender voor 2014 is of nog van 2013, maar volgens mij reed Ryan van de Lagemaat in 2013 in de Spaanse pre-moto3 klasse en deed het daar helemaal niet slecht. Dus dan zou Thundersport GB de 2014 kalender moeten zijn?

Gaaf. Is een prestigieus kampioenschap met doorstroommogelijkheden naar de Engelse Moto3 toe en niet onbelangrijk: wordt op tv uitgezonden. Ik neem aan dat hij Aprilia Superteens gaat rijden als klasse.
"Friday 8th march" bestaat niet in 2014. Dus ik denk dat dit de 2013 kalender geweest is.
 
"Friday 8th march" bestaat niet in 2014. Dus ik denk dat dit de 2013 kalender geweest is.
Je hebt gelijk, dit was 2013 dan. Maar hij heeft in 2013 volgens mij niet meegedaan aan dit kampioenschap dus moet die website behoorlijk achterlopen. Nog maar afwachten dan wat hij doen gaat.
 
Racesport.nl, de snelste motorsportwebsite van Nederland

Volgens dit teambericht zullen Kees Kentrop en Danny de Haas in 2014 enkele zijspanraces in het BSB rijden. Of ze een heel seizoen doen, of alleen de races in Assen tijdens het BSB weekend of meer dan één weekend is me niet duidelijk maar het zou mooi zijn voor de Nederlandse zijspansport als ze meer dan één BSB weekend rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan