Nieuw: De Garmin Zumo590, opvolger van de zumo 660

Onroute kaart en voice instructies is een enigzins tegenstrijdigheid. Als ik al met de onroutekaart rij, dan liefst zonder stembegeleiding, zeker in bv belgië te vaak rare of geen goede steminstructeis gehad. Beter ff kijken op het scherm.

Okay, ik ben dus niet de enige met deze ervaring. Weet iemand of dit in de toekomst nog opgelost wordt ???
 
Ik heb de probeerversie een week op de 590 gehad, ik kon er niet aan wennen en heb hem er weer afgetrapt. Ook Basecamp kon er niet mee overweg (of ik niet :) )
 
Hoi Oma...


Er is nieuwe firmware voor de Zumo 590

firmware2.70.jpg
 
Laatst bewerkt:
Software update: 2.10 Met als het goed is een oplossing voor het kwijtraken van het GPS-signaal in de bergen
 
Gistermiddag bij iemand de gpx-files die ik thuis had gemaakt via Basecamp op zijn nieuwe 590 gezet, ik had de files niet herberekend en direct in de Zumo gezet, dit omdat hij dezelfde kaart heeft die ik op mij pc heb staan. Het vreemde is dat toen ik inzoomde op de 590 een andere route kreeg.
Ik dacht altijd als ik de files niet herbereken in Basecamp en herberekenen uitzet in de Zumo dat de route zo blijft zoals deze gemaakt is. Het is toch nog goed gekomen want de files heb ik toch maar laten herberekenen in Basecamp en toen zag ik dat hij er een zooitje van maakte. Via bewerken-opties heb ik het toch nog goed gekregen. Maargoed, blijf het raar vinden...heeft dit te maken dat ik een NT kaart heb en hij een NTU kaart?
 
heeft dit te maken dat ik een NT kaart heb en hij een NTU kaart?

Yep. Dat wordt door het toestel gezien als andere kaart. Qua dekking zijn ze wel gelijk, maar de 'vectoren' staan toch net wat anders.

Kijk even bij je instellingen, en dan toesteloverdracht. Vermoedelijk heb je daar een vinkje staan bij 'pas de route aan aan de kaart. Advies: haal dat vinkje weg (!).

Vervolgens verwacht ik dat je geen last zult hebben van het NT/NTU effect.
 
Yep. Dat wordt door het toestel gezien als andere kaart. Qua dekking zijn ze wel gelijk, maar de 'vectoren' staan toch net wat anders.

Kijk even bij je instellingen, en dan toesteloverdracht. Vermoedelijk heb je daar een vinkje staan bij 'pas de route aan aan de kaart. Advies: haal dat vinkje weg (!).

Vervolgens verwacht ik dat je geen last zult hebben van het NT/NTU effect.

Klopt, stond inderdaad aan! nu niet meer :}
 
Zo ik heb ook een 590! Maar het scherm draait niet verticaal. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan