Nieuw: Garmin zumo 350LM

2e1g.jpg
 
een ander vraagje, ik heb regelmatig het probleem dat als ik de zumo 350 aan de laptop koppel dat hij hem niet herkend, hoe kan dit en hoe kan ik dit het beste oplossen?
 
Vraagje ....

Heb van de week de 350 een aantal malen moeten gebruiken in de auto voor simpele A naar B navigatie , nou geeft hij de ene keer wel en de andere keer geen flits info aan ??

Weet iemand hoe dit nou zit .....
 
Vraagje ....

Heb van de week de 350 een aantal malen moeten gebruiken in de auto voor simpele A naar B navigatie , nou geeft hij de ene keer wel en de andere keer geen flits info aan ??
Zelfde weg met trajectcontrolle 1 keer wel en 1 keer niet , beetje vreemd lijkt me

Weet iemand hoe dit nou zit .....
 
als je te hard rijd krijg je geluid, als je niet te hard rijd zie je alleen wat op beeld en geen geluid.

als je te hard rijd krijg je geluid, als je niet te hard rijd zie je alleen wat op beeld en geen geluid.

:]
 
Laatst bewerkt:
Heb van de week de 350 een aantal malen moeten gebruiken in de auto voor simpele A naar B navigatie , nou geeft hij de ene keer wel en de andere keer geen flits info aan ??

Dat heb ik nog niet gemerkt. Wat ik wel heb gemerkt is dat die info niet zozeer is gekoppeld aan de weg waar je op rijdt, maar hoe dicht je er bij bent. Ik reed gisteren op een weg vlak langs de A50. Mijn Garmin gaf dat ook correct aan. Toch kreeg ik opeens een waarschuwing voor de trajectcontrole op de A50.

Wellicht dat in jouw geval dat gevarenpunt (want dat is de flitswaarschuwing) juist iets verder van de snelweg staat en dat het heel afhankelijk is van de rijstrook waar je op rijdt.
 
als je te hard rijd krijg je geluid, als je niet te hard rijd zie je alleen wat op beeld en geen geluid.

:]
Bij traject controll rijd ik de snelheid die geld op de A 4 .... op dag 1 staat het in beeld en op dag 2 staat er niets in beeld ..... klopt niets van dus
Hij geeft het aan als de contolle start , en stopt met aangeven als je er weer voorbij bent......
 
Dat heb ik nog niet gemerkt. Wat ik wel heb gemerkt is dat die info niet zozeer is gekoppeld aan de weg waar je op rijdt, maar hoe dicht je er bij bent. Ik reed gisteren op een weg vlak langs de A50. Mijn Garmin gaf dat ook correct aan. Toch kreeg ik opeens een waarschuwing voor de trajectcontrole op de A50.

Wellicht dat in jouw geval dat gevarenpunt (want dat is de flitswaarschuwing) juist iets verder van de snelweg staat en dat het heel afhankelijk is van de rijstrook waar je op rijdt.
Ik denk zelf niet dat de gps zo nauwkeurig is dat hij weet op welke strook je rijd , zou bij traject controlle ook niets uit moeten maken want boven iedere rijstrook hangt tenslotte een camera....

Op de A 1 gaf hij eenmaal aan dat het een flitstraject is ....Laren-A'dam andere keer weer niet ....

Ga maar eens kijken of het met de snelheid te maken heeft .... misschien meer als een bepaald aantal km per uur , maar dat lijkt me niet dat dit het is ......

Nog andere MF met ook zoiets ....
 
De mijne lijkt wel elke keer op dezelfde plek het zelfde te doen, maar meldt de ene flitser wel, maar de andere niet. Die zal dan onbekend zijn bij Garmin denk ik. Maar voor mijn gevoel is het niet consequent.
 
De nieuwe City navigator 2014.10 is beschikbaar via Express of de oudere MapUpdater.

Zie hier voor een uitleg die je beter eerst helemaal doorleest en daarna pas in actie komt. Scheelt weer wat vragen ;)

http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=958
Ik heb de nieuwe kaart geladen. Mijn 350 staat op niet herberekenen. Moet ik mijn bestaande routes nu herberekenen? Ik denk het wel, maar ik heb die optie nog niet gevonden in Basecamp. Daar kom ik nog wel achter.
Maar als ik hem dan opnieuw berekend heb, wat is dan de officiële manier om die route in de 350 te krijgen? Ik heb nog niet gevonden hoe ik één (of alle) routes uit mijn 350 kan verwijderen zodat ik hem opnieuw kan overzetten vanuit Basecamp.
 
Ik denk zelf niet dat de gps zo nauwkeurig is dat hij weet op welke strook je rijd , zou bij traject controlle ook niets uit moeten maken want boven iedere rijstrook hangt tenslotte een camera....

Die Garmin waarschuwing is niets anders dan een gevarenpunt/regio. Kom je binnen een bepaalde afstand van dat punt/regio dan geeft de Garmin een melding. Niet gekoppeld aan waar je rijdt of op welke weg je rijdt.

Zo kan het dus gebeuren dat je een flitspaalmelding krijgt voor een 120 flitser op de snelweg terwijl jij 10 meter naast de snelweg op een 60km/h weg rijdt en de Garmin ook daadwerkelijk aangeeft dat je niet op die snelweg rijdt.

Evenzo zal het kunnen gebeuren dat op een brede snelweg het gevarenpunt/regio aan de ene kant van de snelweg wordt aangegeven en je er gewoon te ver vanaf bent om de melding te krijgen ook al rijd je wel degelijk op die snelweg.
 
Die Garmin waarschuwing is niets anders dan een gevarenpunt/regio. Kom je binnen een bepaalde afstand van dat punt/regio dan geeft de Garmin een melding. Niet gekoppeld aan waar je rijdt of op welke weg je rijdt.

Zo kan het dus gebeuren dat je een flitspaalmelding krijgt voor een 120 flitser op de snelweg terwijl jij 10 meter naast de snelweg op een 60km/h weg rijdt en de Garmin ook daadwerkelijk aangeeft dat je niet op die snelweg rijdt.

Evenzo zal het kunnen gebeuren dat op een brede snelweg het gevarenpunt/regio aan de ene kant van de snelweg wordt aangegeven en je er gewoon te ver vanaf bent om de melding te krijgen ook al rijd je wel degelijk op die snelweg.
Duidelijk verhaal ..... alleen hoe is dit dan te verklaren

Rij op de A1 , 2 rijstroken Laren A'dam ....
Krijg op dinsdag een melding en krijg op vrijdagavond geen melding??

Systeem is op deze manier in mijn ogen waardeloos , is op deze manier niet te vertrouwen
Ik krijg liever een melding te veel als te weinig , toch??
 
Ik heb de nieuwe kaart geladen. Mijn 350 staat op niet herberekenen. Moet ik mijn bestaande routes nu herberekenen? Ik denk het wel, maar ik heb die optie nog niet gevonden in Basecamp. Daar kom ik nog wel achter.
Maar als ik hem dan opnieuw berekend heb, wat is dan de officiële manier om die route in de 350 te krijgen? Ik heb nog niet gevonden hoe ik één (of alle) routes uit mijn 350 kan verwijderen zodat ik hem opnieuw kan overzetten vanuit Basecamp.

Yep: bij nieuwe kaarten is het in algemene zin handig om even te herberekenen. Niet per se nodig, wel verstandig. Kwestie dubbelklikken op routenaam en knop 'herberekenen' indrukken.

Overzetten naar het toestel: gewoon op routenaam gaan staan, linksklik, muisknop ingedrukt houden => slepen naar het toestel. Nadat de groene balk verdwenen is staat ie erin.
 
Duidelijk verhaal ..... alleen hoe is dit dan te verklaren

Rij op de A1 , 2 rijstroken Laren A'dam ....
Krijg op dinsdag een melding en krijg op vrijdagavond geen melding??

Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Als je werkt met een poi-set zul je in principe altijd een melding krijgen.

Misschien relevant: juist op het punt dat je noemt zit in kaartversie 2013.40 een ernstige routeringsfout. Opgelost in 2013.41, en ook in de nieuwe 2014.10. Het is een beetje een wildshot, maar mócht je met 2013.40 werken: even kaarten updaten.
 
Rij op de A1 , 2 rijstroken Laren A'dam ....
Krijg op dinsdag een melding en krijg op vrijdagavond geen melding??
Die snap ik nog niet, maar heb ik zelf ook nog niet gemerkt.

Maar: ik ga op vakantie en wil daar geen gedoe met de politie over flitspaal waarschuwingen van mijn GPS (=daar verboden). Gevaarlijke zone's mogen wel gemeld worden :+
Ik heb een paar linkjes gevonden:
1: Garmin | Nederland | Flitspaalmeldingen in Frankrijk
2: http://static.garmin.com/shared/nl/m/f/diversen/Flitspalen_frankrijk.pdf
3: Garmin | France | Soyez 100% Légal
4: http://static.garmincdn.com/shared/fr/custom/100pourcentlegal/FAQ_Decret_Radars_Garmin_04_01_12.pdf

In (2) staat op pagina 1: Wanneer u een nieuw navigatiesysteem van Garmin aanschaft zal deze overigens geen flitspaalinformatie meer bevatten voor de landen waar dit wettelijk niet is toegestaan.
In (2) staat op pagina 8:Het bestand FranceCyclopsSample.GPI moet verwijderd worden uit de map POI.
Dat bestand staat gewoon op mijn 350!?
Mijn Garmin Zumo 350LM is dus af fabriek illegaal in Frankrijk :(
Ik ga het bestand verwijderen, dan heb ik er ook geen last meer van.

Volgens mij geldt dit ook voor België (dat zoek ik nog even uit).

In Nederland mag het wel, maar de tekst "Sample" in de bestandsnaam doet me vermoeden dat er slechts een deel van alle flitspalen in staat. Dan heb ik er nog niks aan |(

Ach, hard rijden doe ik wel op het circuit :9
 
Laatst bewerkt:
Zonet ook een houder op mijn Transalp gemonteerd met een tweede kabel. Wat een onhandige oplossing met die omvormer in de kabel. Op mijn GS zit alles onder de snavel gemonteerd en aangesloten op de accessoirestekker, maar op de Transalp moest de kabel onder de tank door naar de accu want daar was de beste plek om de omvormer kwijt te raken.

En dan moet je dus eerst die kabel van achter naar voren doortrekken om dan vervolgens die kabel aan de houder te schroeven en dan de houder op de RAMkogel. Sta je daar voorover gebogen te pielen met een mond vol schroefjes en boutjes en een hand te kort.

Het is gelukt, maar de omvormer in het apparaat zelf is toch beduidend makkelijker.
 
Nieuw filmpje; speciaal voor de zumo350 gebruikers: het halverwege starten van een route (bijv na het tanken):

Dank voor de uitleg! Ik heb mijn eerste testje gedaan met "aan route toevoegen", maar dat was dus niet handig omdat hij dan de hele route gaat herberekenen.

[off topic] Mooie auto :Y [on topic]
 
Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Als je werkt met een poi-set zul je in principe altijd een melding krijgen.

Misschien relevant: juist op het punt dat je noemt zit in kaartversie 2013.40 een ernstige routeringsfout. Opgelost in 2013.41, en ook in de nieuwe 2014.10. Het is een beetje een wildshot, maar mócht je met 2013.40 werken: even kaarten updaten.
Ok hans komt ie ....

De 350 zo uit de doos .... geeft de ene keer wel en de andere keer geen flitsinfo aan ....
Dan praat ik dus over dezelfde weg , alleen andere dag en tijd....
Zo wilde ik ook even de route kijken die ik rijd met de vakantie naar Spanje , gewoon simpel stad en adres in Spanje invoeren ....ook dit werkte niet ( natuurlijk wel eerst ,,land,,veranderd ) na opnieuw aan en uit gezet te hebben deed hij het wel ......??

Vind dat het niet veiloos werkt ..... TT in de auto heeft dit zeker niet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan