Nieuw: Garmin zumo 350LM

super , hij word herkent :-)

Nu zegt hij dat er nog 3,22 gib vrij is van de 7,14
Er zijn 2 kaarten aanwezig in 3 bestanden , totaal 2,62 gib
Totaal aantal kaartsegmenten 406

Iigt er hier iets scheef waarom de lm niet werkt??
 
Als ik naar beheer kaarten ga dan geeft hij aan

World wide autoroute dem basemap ( groene .s ) en een dicht slotje erop
Cn europe ntu 2013.10 ( groene .s ) en een open slotje
Gmaptz.img ( .groene .s ) en een dicht slotje

Heeft iemand hier iets aan??
 
2 kaarten kan kloppen (Basemap en NTU kaart) maar met de NTU kaart moet er iets mis zijn, aangezien Garmin Express deze niet overschrijven wil.
 
Als de CN kaart gmapprom.img heet zou het goed moeten zijn, indien die gmapsupp.img heet, klopt dat niet.

Nee, de instellign hoef je neit terug te zetten, maar Express doet stiekem op de achtergrond ook nog wat, dus een herstart van de PC kan dit verhelpen.

Maak met JDM een backup van de zumo350 en verwijder daarna zelf met de hand de oude City Navigator kaart. En daarna Express opnieuw starten.
 
De kaart heet idd gmapprom.img deze is iig de juiste...

Ben nu via javawa device manager een backup aan het maken , het verwijderen van de cn kaart gaat ook via javawa device manager beheer kaarten.??
 
De kaart heet idd gmapprom.img deze is iig de juiste...

Ben nu via javawa device manager een backup aan het maken , het verwijderen van de cn kaart gaat ook via javawa device manager beheer kaarten.??

Bij het installeren wordt er ook default ruimte gebruikt op je c schijf. Kan zijn dat deze te weinig ruimte heeft. Je moet dan ff een ander pad opgeven.
 
Laatst bewerkt:
Als er te weinig ruimte op de C disk is, zal Express dit melden en vragen welke alternatieve locatie er gebruikt dient te worden. Ik heb die vraag al een keer gehad.
 
Als er te weinig ruimte op de C disk is, zal Express dit melden en vragen welke alternatieve locatie er gebruikt dient te worden. Ik heb die vraag al een keer gehad.

Klopt wat je zegt. Alleen ik kreeg de eerste 2 x alleen een foutcode en geen melding dat er te weinig ruimte op de C schijf was......
 
Nope.

Wat nl. in Frankrijk wél mag is het aanduiden van 'zones' met flitspalen. Zie ook Garmin | Nederland | Flitspaalmeldingen in Frankrijk
Is de bestandsnaam dan "Cyclops" gebleven, maar is het inhoudelijk nu een zone de danger?
Dan was het handig geweest als dit in de bestandsnaam duidelijk was. Aan de buitenkant van een .gpi kan ik niet zien wat er in zit.

Ik laat mijn 350 liefst zo standaard mogelijk. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee, behalve dat ik nog niet weet hoe alles werkt en dat ik misschien een ander inzicht heb dan de Garmin ontwikkerlaars :+

Ik heb overigens gezien dat mijn 350 nu mijn oude "niet herberekenen" routes toch herberekent. Waarschijnlijk omdat de routes met een oudere kaart zijn gemaakt. Het voordeel is dat ik nu ook rijbaan informatie krijg. Het nadeel is dat hij niet doet wat ik wou, maar dat is misschien wel terecht.
 
Daarom de routes ook Basecamp op hetzelfde kaartmateriaal herbereken en corrigeren voordat deze naar de Zumo gestuurd worden
.
Rijbaan info krijg je volgens mij alleen op de snelweg en grote provinciale wegen. Ik weet niet hoe jij je motor gebruikt maar met het rijden van routes wil ik daar gewoon niet komen.
 
Nou eindelijk gelukt om de nieuwste kaarten erop te zetten *O*
Waarom het nu ineens wel lukt is me een raadsel .....

Ik heb zoals gezegd de instelling veranderd zodat device manager de 350 herkent , daar een back up gemaakt en voor ik de oude kaart ging verwijderen toch eerst nog eens met Express geprobeerd de nieuwe kaart te downloaden , tot mijn verbazing werkte het nu wel :?

Nou ja , het belangsrijkste is dat nu de nieuwste versie erop staat en vanuit hier kan ik weer verder....

Bedankt voor de hulp , zal binnenkort nog wel veeeeel meer vragen hebben :Y

:W john
 
Ondertussen ben ik terug van mn vakantie uit Noorwegen.
Navigeren heeft de Garmin super gedaan.
Alleen wel aan een losse usb kabel in de tanktas de laatste 1,5 week.
In de houder laad hij nauwelijks bij, continu de melding van externe voeding verbroken zoals eerder vermeld, over de kleinste hobbeltjes die je tegenkomt.

Kan ik hiermee gewoon bij Garmin aankloppen, ik heb afgelopen week op vakantie iig de voedingskabel doorgemeten hier zit zoiezo geen kabelbreuk in wat ik ook doe.

Een berg heisa gehad iedere keer net op het moment dat je hem nodig hebt valt hij uit, of heb je een melding, batterij bijna leeg enz, ik was bijna in staat het ding ergens een weiland in te gooien op sommige momenten.
 
Ik ben erg benieuwd of je de Garmin rechtstreeks van de accu voed of dat je dit doet via een sigaretten aansteker plug .Ik heb namelijk het zelfde probleem als ik over een verkeersdrempel rijd .
Ik dacht dat het probleem van mij kwam door dat ik via een sigaretten aansteker voed .
 
:W
Heb een aantal vragen maar laat ik met de meest simpele beginnen. Net een Zumo 350 gekocht en ben hem nu aan het opladen via bijgeleverd kabeltje en losse usb-stekker van me telefoon. Vraag: hoe lang duurt dit ongeveer als de batterij oranje/rood was?
 
:W
Heb een aantal vragen maar laat ik met de meest simpele beginnen. Net een Zumo 350 gekocht en ben hem nu aan het opladen via bijgeleverd kabeltje en losse usb-stekker van me telefoon. Vraag: hoe lang duurt dit ongeveer als de batterij oranje/rood was?

Dat hangt er helemaal vanaf wat de capaciteit van je telefoonlader is :)
 
Ik ben erg benieuwd of je de Garmin rechtstreeks van de accu voed of dat je dit doet via een sigaretten aansteker plug .Ik heb namelijk het zelfde probleem als ik over een verkeersdrempel rijd .
Ik dacht dat het probleem van mij kwam door dat ik via een sigaretten aansteker voed .

Ik heb hem gewoon rechtstreeks op de accu zitten :)
 
Als je de Zumo aan je computer hangt, zoek je hem op via verkenner en klikt op eigenschappen.
Dan zie je o.a. de accustatus..(in procenten)
 
Net de stekker eruit getrokken en accu bleef compleet groen *O*
Ga morgen wel in de weer om hem te registreren enzo.
Naast de Zumo ook meteen een cardo Q3 teamsetje erbij gehaald.
Tis even een aanslag op me hersenen al die handleidingen, kabels en stekkertjes etc. maar ben nog een paar daagjes vrij dus moet er wel uitkomen en anders meld ik me hier weer :+
 
Wil zaterdag een route rijden die ikzelf gemaakt heb in basecamp , MOET herberekenen nu ook uitstaan ....
Ik bedoel dit omdat hij gemaakt is in het juiste kaartmatriaal ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan