Bo Bendsneyder is ook in de rookieklasse begonnen, vandaar..
Ja dat klopt, en Bo had die klasse echt wel nodig om verder te komen in het wereldje. En hij werd zelfs kampioen, grote klasse.
Maar Zonta heeft deze klasse helemaal niet nodig om ergens te komen, meer voor ervaring van het racen tijdens de GP's. Jurgen en Patrick weten ook Zonta wel ergens onder te brengen als hij daar oud genoeg voor is. Maar nu is dit perfect voor hem.
Natuurlijk, joh..!! Want Zonta is de enige met dat talent..
Nou Zonta heeft dus wel talent en dat bewijst hij op dit moment door met de besten mee te kunnen in RBR cup ...... een talenten cup.....
En Bo heeft ook talent anders win je die Cup niet.
Maar ik probeer je uit te leggen dat talent alleen niet genoeg is.
Net zo min als dat er "rijke teams" bestaan....
Dat is wederzijds. Ook jij weet dat de afzetmarkt in NL niet groot genoeg is om te kunnen wedijveren met Spanje of Italië. In Spanje of Italië wordt iemand beoordeeld op zijn/haar capaciteiten, in NL is het zo dat als je niet kunt voetballen, fietsen, hardlopen of schaatsen er geen plaats voor je is op Papendal. En als pa en moe niet ontzettend veel knaken hebben of bereid zijn zich uit de naad te werken pis je, hoe groot je talent ook is, naast de pot.
Hier zijn we het grotendeels over eens. Om als Nederlander coureur te worden is niet makkelijk, en wordt je door bijna niemand geholpen. En dat is in andere landen heel wat makkelijker, en daar wordt motorsport ook een veel warmer hart toe gedragen.
Maar het is niet onmogelijk, en daar rijdt op dit moment een mooi voorbeeld van rond in het WSBK. En het argument van de afzetmarkt, tja die heb ik in het verleden veel gehoord, en daar zat jaren geleden best een kern van waarheid in. Maar met een klasse zoals de Moto2 is dat niet erg van toepassing. En juist in het WSBK's wel, en daar is het voor VDM toch geen probleem. Die heeft bewezen talent te hebben, en kreeg toen de steun van een rijke chips boer.
Dus waarom er al bij voorbaat vanuit gaan dat dit Zonta niet zou lukken?..... Dat begrijp ik niet. Ik denk juist dat hij een hele goede achtergrond heeft en bewijst nu ook nog eens dat hij al heel jong ook over het juiste talent beschikt.
En daar heb je het al. Daar komen is al een prestatie, maar het is -met alle respect- niet vergelijkbaar met Moto 3, Moto 2 en al helemaal niet met Moto GP. Nogmaals; ik wou dat ik kon wat die kleine/jonge van de Goorbergh kan, maar zijn talent is geen garantie dat hij ooit met Marquez, Dovizioso of Viñales in de clinch zal komen liggen.
Nu vind ik Nederlands kampioen worden in een of andere klasse al een hele prestatie, dat is mij in de verste verte nog niet eens gelukt...
Dus dat je als Nederlander op top niveau (en in zovere dus wat mij betreft wel vergelijkbaar) meestrijd is zeker een hele prestatie. En de garantie dat Zonta niet met Marquez, Dovizioso of Vinales in de clinch zal komen kan ik je zeker wel geven. Om het simpele feit dat die 3 achter een rollator lopen tegen de tijd dat Zonta het tot de Motogp of wat dan ook gepresteerd heeft te geraken.
Of ie zover komt weet ik niet maar ik hoop het wel, en denk dat het zeker niet onmogelijk is en daar mag hij nog best een jaar of 10 de tijd voornemen. Ik blijf het met plezier en vertrouwen volgen.
Ik ook, daar niet van. Maar ook jij weet dat -net als 'gerrit 1957'- de tijd van oa Boet voorgoed voorbij is.
Jurgen en Patrick weten hem wel ergens onder te brengen?? Ik hoop dat je bedoelt dat ze de connecties hebben om genoeg sponsors bij elkaar te krijgen om ergens te komen. Het woord van zowel Jurgen als Patrick brengt hem nergens..Ja dat klopt, en Bo had die klasse echt wel nodig om verder te komen in het wereldje. En hij werd zelfs kampioen, grote klasse.
Maar Zonta heeft deze klasse helemaal niet nodig om ergens te komen, meer voor ervaring van het racen tijdens de GP's. Jurgen en Patrick weten ook Zonta wel ergens onder te brengen als hij daar oud genoeg voor is. Maar nu is dit perfect voor hem.
Jurgen en Patrick weten hem wel ergens onder te brengen?? Ik hoop dat je bedoelt dat ze de connecties hebben om genoeg sponsors bij elkaar te krijgen om ergens te komen. Het woord van zowel Jurgen als Patrick brengt hem nergens..
In de F1 is het een Nederlander ook gelukt. Dat kan in de MotoGP ook.Ik ook, daar niet van. Maar ook jij weet dat -net als 'gerrit 1957'- de tijd van oa Boet voorgoed voorbij is.
Tijdens een trackday een keer langs Jurgen en Zonta gestaan en aan de praat geraakt. Jurgen heeft echt een heel plan voor Zonta uitgestippeld en heeft ook nog eens alle connecties en know-how over racen en het wereldje. Zonta lijkt ook gewoon een leuk gastje en lijkt racen echt leuk te vinden. Ideale voorwaarden om heel ver te komen in de sport denk ik.
ok dus je bedoelt dat Bo het vooral op talent moest doen en Zonta ook de connecties heeft? Snap dan je opmerking maar ik ben het dan alsnog niet met je eens. Mits je daar op doelt.Lees het nog eens. En dan ook de eerste zin, het ging om het vergelijk/verschil tussen Bo en Zonta. Hele context wat aan die reactie vooraf ging.
Mooie races van hem dit weekend. Opvallend dat er nu ineens een grote kopgroep was. Andere races dit jaar zie je vaak vrij grote verschillen. Na een paar rondjes reed Zonta vaak al op meer dan 10 seconden van de leider. Zou het komen doordat Red Bull Ring niet zo moeilijk is vanwege het start-stop karakter met weinig lange bochten en weinig remmen onder hellingshoek?
Het is de talentklasse die naar de eerste divisie van de wegrace motorsport leidt... Een niche in een niche in een niche.Jammer dat je hier niets over ziet in de media. Hoe kan zo iemand zich anders in de kijker rijden van sponsoren?
En die VdGoorbergen haden toendertijd al precies zoveel connecties dat Jurgen ook atijd op het topspul zat toentertijd (wildcards uitgezonderd)
De Millar Honda was wel nieuw. Het team had ook nog een overjarige Yamaha 4 cilinder. Behoudens een test heeft Jurgen daar verder niet mee gereden.Mwa topspul.... Volgens mij reed Jurgen steeds net met spul wat al weer een beetje te verouderd was. Dat er veel geld in ging zitten en dat hij dat telkens weer voor elkaar kreeg samen met Patrick was erg knap.
De Miller Honda NSR 500 V2 waar hij het eerste jaar (500cc) opzat was een ding van al een paar jaar oud en de Ierse eigenaar en team baas was niet bereid om er veel aan uit te geven. En het team en uitrusting was ook armoe, in tegenstelling met de afspraken die vooraf gemaakt waren. Updates en nieuw ontwikkelde onderdelen konden niet betaald worden. Daardoor miste ze vermogen en ging het ding juist nog sneller stuk dan wanneer ze wel de nieuwe onderdelen van Honda hadden gekocht. Leer geld noemen ze dat.
De Deecee Honda NSR V2 dat was een prima ding en het team had het goed voor elkaar. Maar die honda 500 V2 was een productie fiets leuk om mee te rijden en punten scoren maar winnen of podium was vrijwel onmogelijk.
Daarom wilde Jurgen perse een 4 cilinder. En dat werd uiteindelijk de MuZ. Die had uiteindelijk vermogen genoeg, maar ook dat was een moeilijk begin. Voordeel was dat hij toen wel betaald werd om te rijden ipv geld meenemen. Maar tegen de inmiddels volledig doorontwikkelde 4 cilinders van Honda, Suzuki en Yamaha viel het niet mee. Ik dacht zelfs dat zijn team maat Luca Cadalora, geen pannekoek maar ervaren coureur, er halverwege een seizoen de brui aan gaf.
En hij heeft nog op de 3 cilinder van Kenny Roberts gezeten, de KR3. Ook die miste gewoon vermogen tov de 4 cilinders, was alleen beter mee te rijden dan de MuZ.
Toen Jurgen uiteindelijk toch op de Honda NSR 500 4 cilinder zat van sponsor Bridgestone, en team manager Kanemoto, reed de rest al 2 jaar met 4Tacten.
Volgens mij heeft hij juist met een wildcard op de Konica Minolta Honda RCV 4 Tact zijn beste race gereden.