Nieuwe motorrijder op komst?

BarryXX

Die hard MF'er
2 mei 2005
877
10
Hallo allemaal,

Tja, het begint nu toch weer te kriebelen. Heb al enige jaren geen eigen motor meer en wil er toch weer aan geloven. Ben eigenlijk op zoek naar een Honda CBR600 F3 (vanaf 1996). Vind dit hele mooie motoren en rijden super!

Ben me nu nog een beetje aan het oriënteren. Eerst moet ik nog van mijn (dure) Alfa 155 af en een kleiner autootje erbij kopen.

Wat ik me wel afvraag; ik heb opleiding MTS autotechniek gedaan, maar hoe makkelijk is het voor mij dan om ook zelf aan de motor te sleutelen (indien nodig)???? Iemand ervaring mee???

Groetjes mrbar (Barry)
 
En wat wil je voor die alfa hebben?
Ik heb nog wel een renault 19, ruilen.. :P :9

Ruilen niet nee, ik ga nog iets kleiner... '(

Het is een 1.8-16V uit 1996. Aico, cdv+ab, elec. ramen + sp, half kunstleder interieur, 172.000 km, onderhoudsboekjes aanwezig, dealer onderhouden, etc. Vraagprijs 3500 euro. Inclusief audio en carkit. En ik wil kleiner omdat er ook een leasebak aan gaat zitten komen over niet al te lange tijd.

http://home.wanadoo.nl/bjoossen/P1010135.JPG
 
Altijd gedacht dat ik 2 linkerhanden had. (Heb nooit iets technisch gedaan)

Toch is het me gelukt om m'n complete motor (KLR650) uit elkaar te halen en weer rijdend te krijgen.

Heb het sleutelen nu helemaal te pakken. Scheelt heel veel geld als je het zelf doet.

P.S. heb nog een VW polo 1.4 uit 92 of 94 met net een ton op de teller die ik wel wil ruilen tegen je alfa. Met 40 liter kan je zeker 600km rijden.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is zo'n heropstapcurus wel handig om te doen.....
 
;)

Je zult iig geen last meer hebben van verrotte dorpels.

[me]MotoFoetsie rijdt zelf ook alfa; 155 + 1[/me]
 
MotoFoetsie geen interesse in een andere hele mooie 155? ;)
 
R-dax, je leest niet goed. Ik heb een paar geen eigen motor gehad. ;) Heb de afgelopen jaren geregeld op diverse BMW's (K75, K1100 en K1100 RT), Honda's (Shadow 1100 en CBR600) en een Kawa ZXR750 gereden. :p
 
Mijn excuses dan :9

Ik dacht dat we hier te maken hadden met een her-intreder.
 
Een herintreder in zin van eigen motor hebben wel ja :)
 
Hallo allemaal,

Tja, het begint nu toch weer te kriebelen. Heb al enige jaren geen eigen motor meer en wil er toch weer aan geloven. Ben eigenlijk op zoek naar een Honda CBR600 F3 (vanaf 1996). Vind dit hele mooie motoren en rijden super!

Ben me nu nog een beetje aan het oriënteren. Eerst moet ik nog van mijn (dure) Alfa 155 af en een kleiner autootje erbij kopen.

Wat ik me wel afvraag; ik heb opleiding MTS autotechniek gedaan, maar hoe makkelijk is het voor mij dan om ook zelf aan de motor te sleutelen (indien nodig)???? Iemand ervaring mee???

Groetjes mrbar (Barry)


er zijn motorzaken die een auto inruilen op een motor, misschien dat dat iets voor je is :?
 
Dus jij wilt na een paar jaar geen motor meer te hebben gereden, er gelijk 1 kopen en rijden maar? Je moet het zelf weten hoor.......

Honda heeft in samenwerking met de ANWB een aparte cursus daarvoor ontwikkeld.
http://www.honda.nl/np/19116_28974.htm


Ben na 10 jaar niet rijden 4 jaar geleden ook zo weer opgestapt. Eerst GSX750F en nu Fireblade. Kan dus best zonder herintredendeopstapcursus. Gewoon verstand gebruiken.
 
R-dax, je leest niet goed. Ik heb een paar geen eigen motor gehad. ;) Heb de afgelopen jaren geregeld op diverse BMW's (K75, K1100 en K1100 RT), Honda's (Shadow 1100 en CBR600) en een Kawa ZXR750 gereden. :p

Hmmmm Mrbar....Wat is niet goed lezen met deze topictitel? Een nieuwe motorrijder is voor mij (en niet alleen voor mij lijkt mij) iemand die net zijn of haar A'tje heeft gehaald. Anders val je toch echt in de categorie "herintreders". Maar zelfs daar behoor jij daar niet toe gezien hetgene waar je de afgelopen jaren op gereden zegt te hebben. Maar met jou verleden kun je dus niet spreken over een "nieuwe" motorrijder. Hooguit als een motorrijder die eindelijk "het licht" heeft gezien en (eindelijk opnieuw) een eigen motor aanschaft ;) :+


Overigens leuk weer een Bredanaar te ontmoeten op het forum :}
 
Nou, geduld is nooit mijn sterkste kant geweest hoor. Mijn auto staat nu 2 dagen te koop en er heeft nog niemand gereageerd. :(
 
Zou wel een stunt zijn; adverteren op diverse autosites en je auto verkopen via het motorforum :)

Ik heb je mail al beantwoord Ad ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan