nieuwe R1 sneller dan oude R1?

Keb als (eerste) motor een R6 en na 4000dkm in 3 maand heb ik nog absoluut niet t idee "goh binnenkort die brommer maar es inruilen voor een duuzend" integendeel voordat ik echt t idee heb dat hij me niet meer kan verassen ben ik nog wel wat kilometertjes verder,maar misschien ligt dat wel aan de leeftijd -O-

al ben ik met mn 28 toch nog niet echt oud,toch??? |(

4000dkm= 4 000 000 km :?

das best veel
 
Nee een R1 krijg je zeker niet op ze achterwiel,of je moet hem optillen dan lukt het wel ! En snel ? Nee dat zijn ze zeker niet,het is een goede motor om echt is op te leren rijden !
 
Laat ik eens gek doen en een poging doen tot een serieus antwoord.

Nieuwere type's R1's hebben een hoger topvermogen en ook een wat hogere topsnelheid. Verder zijn ze, volgens de testen, een stuk minder extreem, waardoor ze makkelijker snel te berijden zijn.
 
Laat ik eens gek doen en een poging doen tot een serieus antwoord.

Nieuwere type's R1's hebben een hoger topvermogen en ook een wat hogere topsnelheid. Verder zijn ze, volgens de testen, een stuk minder extreem, waardoor ze makkelijker snel te berijden zijn.


dus daarom krijg je een 98'er niet op je achterwiel :? :? :? :? :?

anders moet ie maar eens met de koppeling spelen op een 150 pk motortje
 
Als je een R1 mooi vind zou ik die gewoon kopen. Al moet ik erbij zeggen dat ik blij ben dat ik dat niet gelijk gedaan heb en ben begonnen op een R6. De R6 is toch wat vergevingsgezinder dan de R1 uit bv. '98 en '99. Als ik op een R1 was begonnen dan had ik mezelf zeker in de eerste 2 maanden om een boom gewikkeld.
 
dus daarom krijg je een 98'er niet op je achterwiel :? :? :? :? :?

anders moet ie maar eens met de koppeling spelen op een 150 pk motortje
Wat heeft dat nou weer meet mijn post te maken? :?

Ik zeg toch niks over op het achterwiel rijden? Bij mijn weten zijn de nieuwe R1's langer gegeared, hebben ze, ondanks een hoger topvermogen, minder vermogen onderin en is de geometrie minder wheely-happy (langere wielbasis, langere achterbrug). Dat zou dus betekenen dat een ouder type R1, generally, juist makkelijker op het achterwiel te krijgen is.
 
R1 op z'n achterwiel?

eg nie! :N

Ik heb verschillende motoren gehad, maar nog NOOIT een wheelie gehad bij het optrekken...

Fat_Biker_Harely_Funny_Picture-_FunFry_resize.jpg


En hier was ik op de NS met m'n Kawa (ook niet omhoog te krijgen overigens B| )

fat_biker_black2.jpg


O-)
 
Wat heeft dat nou weer meet mijn post te maken? :?

Ik zeg toch niks over op het achterwiel rijden? Bij mijn weten zijn de nieuwe R1's langer gegeared, hebben ze, ondanks een hoger topvermogen, minder vermogen onderin en is de geometrie minder wheely-happy (langere wielbasis, langere achterbrug). Dat zou dus betekenen dat een ouder type R1, generally, juist makkelijker op het achterwiel te krijgen is.

In theorie heb je gelijk. In de praktijk maakt het volgens mij niet zo heel veel uit en gaan ze beide vlot op het achterwiel. Maar om nou bij ELK stoplicht op 1 wiel weg te rijden.. je hebt opvallen en OPVALLEN he.
 
ik had niet verwacht dat er zo veel mensen binnen 1 dag zouden reageren op mijn "domme vraag"
natuurlijk weet ik wel dat een r1 extreem is.
ik vroeg dit alleen omdat ik iemand ken met een r1 2005, en elke keer wanneer die wegtrekt klimt die al bij vrij lage toeren zn achterwiel op.
en ik zie vaak oudere r1's ook hard optrekken en heb eigenlijk niet echt gezien dat die dat ook deed.

dus daarom vroeg ik me af of de nieuwere sneller zijn of misschien veel meer koppel hebben.. dat is toch niet zo raar?

 
oh... wacht, ik weet alweer wie jij bent.

heb je je mooie zxr400 sticker streetfigher nog? ding kon echt niet op z'n achterwiel he? :N is ook een verschikkenlijk kut ding. Al je rijbewijs gehaald inmiddels trouwens? Kijk, zo'n zxr400 rijd je natuurlijk zo op rond zonder rijbewijs, steld weinig voor zo'n ding, hij kan niet eens wheely's maken maar ik heb gehoord dat je op de nieuwe R1 wel een rijbewijs nodig hebt omdat die wel wheely's kan. Oude type R1 hoefd dat trouwens niet hoor, das een heel mak dingetje, maar dat wist je al :)

trouwens, de oude r1 kan wel op 25kw... de nieuwe niet!

even voordat je het zelf moet vragen enzo...


al bijna een jaar geleden heb ik je verteld dat ik me motorrijbewijs heb gehaald. maar ik denk dat dat je niet doordrong omdat jij je toen kut voelde dat je een aanrijding had.
en volgend jaar wanneer ik de R1 koop mag ik al zwaar rijden.

en ik heb misschien maar 2 of 3x zonder rijbewijs op de zxr400 gereden, en ik vond hem idd snel saai worden en heb ik hem daarom verkocht. en nee niet alleen omdat die niet op zn achterwiel ging maar omdat ik hem gewoon langzaam vond. veel sneller dan in 6 sec kon ik niet naar de 100.
en dit zeg ik niet om op te scheppen maar het is gewoon zo.

groetjes


 
Laatst bewerkt:
Koop een 1wieler stuk goedkoper dan een R1 en je kan altijd op 1 wiel rijden.
Banden zijn al duur zat zonde om ze niet alletwee te gebruiken })
 
met het voorwiel de lucht in accelereren ziet er gewoon bruut uit.
maar nou weet ik wel dat de oude r1 dat net zo makkelijk doet als de nieuwe

wat een zxr400 dus niet kan :o
 
en ik heb misschien maar 2 of 3x zonder rijbewijs op de zxr400 gereden, en ik vond hem idd snel saai worden en heb ik hem daarom verkocht. en nee niet alleen omdat die niet op zn achterwiel ging maar omdat ik hem gewoon langzaam vond. veel sneller dan in 6 sec kon ik niet naar de 100.en dit zeg ik niet om op te scheppen maar het is gewoon zo.

groetjes

_O- _O- _O-


:Z , leer eerst maar een bochtje pakken. Hard rechtuit kan iedere malloot.
Een 400 is idd een meiden fiets niks aan en rete traag :Z .
We spreken je wel als je een R1 heb en je wordt op dijk weggetjes compleet zoek gereden door een 400cc pruts motortje :Z


enneeh als je een R1 heb schroef er dan meteen een turbo onder anders is zo'n hok echt niet voorruit te branden.


:W
 
Laatst bewerkt:
en ik vond hem idd snel saai worden en heb ik hem daarom verkocht. en nee niet alleen omdat die niet op zn achterwiel ging maar omdat ik hem gewoon langzaam vond. veel sneller dan in 6 sec kon ik niet naar de 100.
en dit zeg ik niet om op te scheppen maar het is gewoon zo.

Ik heb zelf 3 jaar een zxr400 gehad en heb nu sinds kort een R1. Je schrijft dat je hem snel saai vond. Heb je alleen maar rechte sukken gereden dan? Zo'n zxr400 is een geweldig stuurijzer waarmee je op bochtige wegen snellere motoren het vuur aan de schenen kan leggen. Als je dit saai vind kun je maar beter geen sportmotor kopen want als er iets 'snel' saai wordt zijn het de rechte stukken wel, ookal rij je op een R1.

ps nagenoeg op elke motor kun je een wheelie maken (zelfs op een goldwing) echter niet elke rijder kan wheelies maken.

ps 2 ik ben niet :( maar ik snap gewoon niet dat je als beginnend bestuurder een zxr 400 saai kunt vinden.

edit Redline Rider was me voor
 
Waarom koppeling gebruiken op een R1 om een wheelie te maken :? Nooit van een powerwheelie gehoord? Met mn 600 maak ik regelmatig per ongeluk een wheelie, kwestie van te laat beslissen dat je toch wel snel wilt optrekken en t gas net ff te ver open trekt ;)

R1 suicidemasjien :N
 
ik reed niet alleen op rechte stukken hoor.
de een vindt het leuk om bochten te maken, en de ander om hard te accelereren.
een vriend van me hield me bij in zn bmw en dat waren dan momenten dat ik me ging schamen :)

trouwens.. een r1 weegt helemaal niet meer dan mijn oude zxr 400.
waarom zou die dan niet net zo hard door bochten kunnen? door zijn brede achterband?
 
Terug
Bovenaan Onderaan