Nieuwe soort bescherming voor Motorrijder?

Verpak jezelf in schuimrubber DAT is veilig. Als je geen risico wilt lopen moet je geen motor gaan rijden.......

Nou nou wat een mentaliteit zeg , waarom ga je dan gelijk niet in T-Shirt en zonder helm rijden :? .

Ik zeg toch dat ik de risicos wil minimaliseren en als ze bijna helemaal uit te drijven zijn is het juist mooi.

Maar verder blijf ik gewoon genieten van motorrijden :]
 
ik ben ook voor elk idee dat het veiliger maakt en de gevolgen van een ongeluk kan minimaliseren. wellicht dat ik deze brace dan ook wel zal kopen :)
 
Hmmmm wel een verschil hè: beschermende kleding draagt NIETS bij aan het voorkomen van een ongeluk, wel bij het beperken van de gevolgen. Goede remmen daarentegen dragen juist weer wèl bij aan het voorkomen van een ongeluk terwijl ze nutteloos zijn bij het beperken van de gevolgen.

Als je jou gedachtengang volgt zouden diegene die zich NIET druk maken om beschermende kleding juist GEEN trommelremmen hebben, en mensen die wèl beschermende kleding dragen.... ;)

Met onderwerpen die motorrijden veiliger maken doel ik niet alleen op een nek brace maar over alles wat motorrijden veiliger maakt. Lees een topic over abs op de motor, altijd weer gasten die het er niet mee eens zijn omdat je zonder abs veel en veel beter en harder kan remmen.(vandaar het voorbeeld trommelremmen)

Laat de fabrikant lekker verder gaan in alle ontwikkelingen en dan kan je als motor rijder zelf bepalen of je gebruik maakt van deze ontwikkelingen of niet toch?
 
ik ben ook voor elk idee dat het veiliger maakt en de gevolgen van een ongeluk kan minimaliseren. wellicht dat ik deze brace dan ook wel zal kopen :)

In de praktijk is op elk vlak bewezen dat op het moment dat je te ver gaat met beveiligen om erger letsel te voorkomen dat de letsels wel enigzins minder worden maar daarentegen het aantal ongevallen toe neemt.

Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij de gebruiker zelf zolang er geen regels voor bestaan.
Maar voor ik me in discussies stort als het wel of niet dragen van de autogordel.... doe wat je denkt wat voor jou van belang is uiteindelijk ben je zelf degene die ook het leed moet dragen als het fout gegaan is ;)
 
In de praktijk is op elk vlak bewezen dat op het moment dat je te ver gaat met beveiligen om erger letsel te voorkomen dat de letsels wel enigzins minder worden maar daarentegen het aantal ongevallen toe neemt.

Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij de gebruiker zelf zolang er geen regels voor bestaan.
Maar voor ik me in discussies stort als het wel of niet dragen van de autogordel.... doe wat je denkt wat voor jou van belang is uiteindelijk ben je zelf degene die ook het leed moet dragen als het fout gegaan is ;)
:^
Helaas maar al te waar.
Maar toch ben ik blij dat de valhelm verplicht is gesteld.
Je moet er inderdaad niet te ver in gaan en de eigen verantwoordelijkheid bij de mensen zelf leggen. Vrijheid, blijheid zeg maar!

Te veel regels leidt alleen maar tot betutteling, zie b.v. de controle op max snelheid, dat heeft soms nog erg weinig met veiligheid meer te maken.

Maar om terug te komen op de nekbrace:
Ik kan mij van vroeger helmen herinneren (tenminste dat was het verhaal destijds) die aan de achterkant te veel in de nek doorliepen, waardoor je bij een val je nek kon breken.
Ik hoop dat bij deze nekbescherming daar wel goed over is nagedacht.
 
In de praktijk is op elk vlak bewezen dat op het moment dat je te ver gaat met beveiligen om erger letsel te voorkomen dat de letsels wel enigzins minder worden maar daarentegen het aantal ongevallen toe neemt.
En daarom vind ik alle auto airbags vervangen door een spies. *O* *O* *O* Moet je zien hoe weinig auto ongelukken er nog zijn over 5 jaar. *D *D




:+
Weliswaar, omdat nederland dan nog 2 miljoen inwoners heeft ofzo. Maar dat zijn maar details.
 
Terug
Bovenaan Onderaan