Nieuwe SV650S deel VII

Ook al geprobeerd. Daarom probeer ik nu als laatste optie de hele kuip eraf te halen, zodat ik hopelijk bij kan waar die schroef in is gedraaid.

de spiegels zijn er al af neem ik aan?


is het een (zwarte) kruiskop of een (metalen) inbus die er niet uit wil?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een föhn erop :Y Als je wil dat het sneller gaat is een verfbrander ook een idee :P

maar er zit ook verf op je tank.. :z

zeker een fohn gebruiken! dan trek je hem er in 1 keer, zonder veel peuteren vanaf, kost je een paar minuutjes. zonder fohn: uren zitten peuteren, laagje na laagje, veel chemicalien gebruiken om de lijmresten te verwijderen en er dan achterkomen dat je met je nagels een enorme lading minikrasjes hebt gemaakt, zodat je weer moet waxen/polijsten.. fohn is beter ;) gewoon een vrouw opzoeken, die hebben dr altijd minstens 1 :P
 
Laatst bewerkt:
Ja spiegels zijn er af. En het gaat om een metalen inbus (die kruiskop schroeven heb ik los).

Iemand enig idee hoe je de kuip demonteert?

hoi, ik heb de kuip al diverse malen gedemonteerd, als je alle schroeven los hebt, dan ''hangt'' ie toch al los?
stekkers van de verlichting los maken koplamp blijft aan kuip vast.
en die haken waar je het over had zijn dat de 2 steuntjes naast je tank?

ben je er nu aan bezig?
 
Aangezien je een achternaamgenoot bent van mn vriend mag je ook mijn föhn wel gebruiken :j


OOoh perks :D
Zal d'r is over nadenken ;) van de zomer :P tot die tijd weer een paar vierkante cm waar gaan pekel / andere bagger kan komen :D

Wie hebben er hier een Hugger ?
Waar heb je hem vandaag ?
Kost dat ?
Bevestiging netjes ?
Scheelt het veel rotzooi ?

Tnx :)

Motoport kerel vertelde me vanmiddag dat het € 135 euro kost... Dat was ik niet van plan :) dan maar iets via e-bay.
 
OOoh perks :D
Zal d'r is over nadenken ;) van de zomer :P tot die tijd weer een paar vierkante cm waar gaan pekel / andere bagger kan komen :D

Wie hebben er hier een Hugger ?

Ikke!

Waar heb je hem vandaag ?
Duitse Ebay.
minder dan 40 E inclusief verzenden, ongespoten
Bevestiging netjes ?
Nee :P Waarschijnlijk ook omdat ik een s-hugger op een sv-n probeerde te krijgen, die een iets andere achterbrug heeft. Met de nodige aanpassingen zittie nu wel.
Scheelt het veel rotzooi ?
Neu. Standaard is de afscherming al vrij goed.
Tnx :)
Motoport kerel vertelde me vanmiddag dat het € 135 euro kost... Dat was ik niet van plan :) dan maar iets via e-bay.
succes!
 
Laatst bewerkt:
OOoh perks :D
Zal d'r is over nadenken ;) van de zomer :P tot die tijd weer een paar vierkante cm waar gaan pekel / andere bagger kan komen :D

Wie hebben er hier een Hugger ?
Waar heb je hem vandaag ?
Kost dat ?
Bevestiging netjes ?
Scheelt het veel rotzooi ?

Tnx :)

Motoport kerel vertelde me vanmiddag dat het € 135 euro kost... Dat was ik niet van plan :) dan maar iets via e-bay.


Ik had een hugger, een originele van Suzuki. Zijn de mooiste die er zijn, en een perfecte pasvorm! Heb wel een fototje als je wil.

Ik heb em van MP.

Ik weet niet of het veel rotzooi scheelt, ik rij/reed niet in de regen...
 
Ik had een hugger, een originele van Suzuki. Zijn de mooiste die er zijn, en een perfecte pasvorm! Heb wel een fototje als je wil.

Ik heb em van MP.

Ik weet niet of het veel rotzooi scheelt, ik rij/reed niet in de regen...

Duidelijk, als het niet echt heel veel rotzooi scheelt doe ik dat soort investeringen liever in de richting van een uitlaat en een paddockstand :P
SV moet echt een hekel aan me krijgen,

Eerste avond dat ik 'm op haalde. regen.
Maandag, redelijk weer.
Vrijdagochtend regen - avond sneeuw.
Vanmiddag redelijk maar de complete terugweg hagel + sneeuw op de snelweg -_-. Wat doe ik 'm aan :'(
 
Had ?....
te veel herrie ?

Moet wel een beetje iets hebben wat met een dB killer enigsinds acceptabel klinkt :) woon nogal dicht bij Duitsland. Rijd daar nog wel eens een rondje met Pa.

Zit echt serieus naar het 'delkevic' slip on dempetje te kijken wat ik al eerder postte..
http://www.delkevic.co.uk/images/product/colours/super/titanium_standard1.jpg

Maar kan nergens vinden hoe dat klinkt... Iets te duur om voor een student gewoon te laten komen en maar te zien :P (wel <€200,- ... }) )
 
Laatst bewerkt:
Had ?....
te veel herrie ?

Moet wel een beetje iets hebben wat met een dB killer enigsinds acceptabel klinkt :) woon nogal dicht bij Duitsland. Rijd daar nog wel eens een rondje met Pa.

Ik woon dicht bij de grens, maar ik heb em niet weg gedaan omdat hij te veel herrie maakt hoor, beter nog, ik vond het echt geweldig!
Ik heb de pimp spullen van mij los verkocht omdat ik hoop mijn SV ooit een keer te kunnen verkopen. Los verkopen levert nou eenmaal meer op :P
 
Ik woon dicht bij de grens, maar ik heb em niet weg gedaan omdat hij te veel herrie maakt hoor, beter nog, ik vond het echt geweldig!
Ik heb de pimp spullen van mij los verkocht omdat ik hoop mijn SV ooit een keer te kunnen verkopen. Los verkopen levert nou eenmaal meer op :P

Geloof ook wel dat veel mensen liever een redelijk standaard motor kopen dan een die naar iemand anders' smaak is aangepast.
 
Geloof ook wel dat veel mensen liever een redelijk standaard motor kopen dan een die naar iemand anders' smaak is aangepast.

In sommige gevallen vind ik de aanpassingen die iemand op zn sv maakt erg mooi, maar ook vaak dat ik het vreselijk vind. Maar dat vind ik eigenlijk met heel veel motoren. Mn R1 was standaard op een sport demper en een stuurdemper na. Helaas had hij wel een paar vreselijke knippers gemonteerd, maar die zijn meteen verwijderd :P
 
Duidelijk, als het niet echt heel veel rotzooi scheelt doe ik dat soort investeringen liever in de richting van een uitlaat en een paddockstand :P
SV moet echt een hekel aan me krijgen,
Een hugger is meer voor de looks dan om rotzooi tegen te houden.




Had ?....
te veel herrie ?

Moet wel een beetje iets hebben wat met een dB killer enigsinds acceptabel klinkt :) woon nogal dicht bij Duitsland. Rijd daar nog wel eens een rondje met Pa.

Zit echt serieus naar het 'delkevic' slip on dempetje te kijken wat ik al eerder postte..
http://www.delkevic.co.uk/images/product/colours/super/titanium_standard1.jpg

Maar kan nergens vinden hoe dat klinkt... Iets te duur om voor een student gewoon te laten komen en maar te zien :P (wel <€200,- ... }) )
Als je dicht bij duitsland woont en regelmatig daar gaat rijden, kun je net zo goed meteen een demper met e keur kopen. Als ze er dan op controleren dan krijg je in iedergeval daar geen problemen mee tenzij je de db killer verwijderd.
 
Als je dicht bij duitsland woont en regelmatig daar gaat rijden, kun je net zo goed meteen een demper met e keur kopen. Als ze er dan op controleren dan krijg je in iedergeval daar geen problemen mee tenzij je de db killer verwijderd.

Ik heb 1 keer in Duitsland gereden, ik was toen op vakantie. Heb toen de demper even verwisseld met de originele, is nog geen 3 minuten werk...

Maar je kan ook kijken voor een Leovince, die kosten niet veel, en die heb je wel met E-keur.
 
Ik heb 1 keer in Duitsland gereden, ik was toen op vakantie. Heb toen de demper even verwisseld met de originele, is nog geen 3 minuten werk...

Maar je kan ook kijken voor een Leovince, die kosten niet veel, en die heb je wel met E-keur.

Klopt, die zijn goed te krijgen. maar dan heb je voor 100 euro meer een aluminium in plaats van een Titanium met dat mooie verkleurinkje erin :)
Ik zal wel is denken. Voorlopig nog geen geld.

Uit de ervaring om me heen begrijp ik dat je in Duitsland niet zomaar aangehouden word om je keurmerken te controleren als je uitlaat niet asociaal hard is.
Als die Delkevic met db Killer zachjes kan brullen vind ik dat prijsverschil het risico wel waard. Originele Demper terughangen kan idd weinig moeite zijn (moet wel pijn doen tijdelijk :) )
 
Ja ik bedoel echt de schroef. Hij is niet dol gedraaid ofzo, maar daar waar die schroef in is gedraaid, draait mee. En komt dus niet los.
Het makkelijkste is om de het zwarte binnenkuipje rondom je cockpit los te halen, dan kan je ook bij die plugjes (waar de inbusjes in zitten) die het ruitje vast houden. Dit ding zou sowieso los moeten als je de topkuip wilt verwijderen.

Het zwarte binnenkuipje verwijder je door de twee kruiskopschroeven los te maken vlakbij je spiegel, wat je al gedaan hebt. Dan haal je de twee kruiskopschroeven los die twee klepjes vasthouden en daarna draai je de twee inbusboutjes los die het binnenkuipje monteren op de topkuip. Zie de rode rondjes op de foto.

Verder zit het kuipje nog vast met twee uitsteeksels (1 links, 1 rechts) die in rubberen ringen gedrukt zijn. Dat is de rode pijl op de foto. Als je via de zijkant door het gat van zo'n klepje heenkijkt, moet je ze zien zitten. Door met wat kracht aan het binnenkuipje te trekken, even beetpakken rondom je dasboard komt ie los. Wees niet bang, tis heel flexibel materiaal. :) Dan moet je nog proberen om hem weg te halen daar, maar met wat moeite moet dat lukken.

Cockpit.JPG
 
Het makkelijkste is om de het zwarte binnenkuipje rondom je cockpit los te halen, dan kan je ook bij die plugjes (waar de inbusjes in zitten) die het ruitje vast houden. Dit ding zou sowieso los moeten als je de topkuip wilt verwijderen.

Het zwarte binnenkuipje verwijder je door de twee kruiskopschroeven los te maken vlakbij je spiegel, wat je al gedaan hebt. Dan haal je de twee kruiskopschroeven los die twee klepjes vasthouden en daarna draai je de twee inbusboutjes los die het binnenkuipje monteren op de topkuip. Zie de rode rondjes op de foto.

Verder zit het kuipje nog vast met twee uitsteeksels (1 links, 1 rechts) die in rubberen ringen gedrukt zijn. Dat is de rode pijl op de foto. Als je via de zijkant door het gat van zo'n klepje heenkijkt, moet je ze zien zitten. Door met wat kracht aan het binnenkuipje te trekken, even beetpakken rondom je dasboard komt ie los. Wees niet bang, tis heel flexibel materiaal. :) Dan moet je nog proberen om hem weg te halen daar, maar met wat moeite moet dat lukken.

Vanmiddag is het gelukt. Ik moest inderdaad net wat meer kracht zetten om de kuip los te krijgen. Donker kuipruitje zit er nu op op. Ziet er mooi uit op een zilveren SV :9~

Toen had ik de kuip weer gemonteerd, doet m'n rechter knipperlicht er niet meer :( . Het was al bijna donker toen ik klaar, dus daar kijk ik volgende week naar.
 
SVtje net naar de docter gebracht voor groot beurtje.. als leenmotor: MM Corsaro... whoaaaaaa!! Wat een dik vet blok heeft dat ding.. kan niet optrekken zonder voorwiel beetje los komt.. Jammer dat ik erg last heb van uuh.. 'de zaak' bij elke hobbel.. anders was ie verkocht..
Mooi he zo'n Corsaro.
f3f3f88c2a2726d33f6049a5916d0aa5


Ze zijn inderdaad aardig strak afgeveerd, als je een Corsaro Veloce hebt meegekregen zoals op de bovenstaande foto dan is het nog een tickie erger. 50 MM Marzochi UPSD en Öhlins achter. :}
Je moet echt niet van die klinker weggetjes gaan rijden want dan sta je om de 5 minuten te pissen met een zere zak. :X

Mooi vervangend fietsje voor de SV en ik kan het weten want mijn vorige fiets was een SV. Dit stuurt alleen nog even 20 keer zo goed en heeft een brok power waar je u tegen zegt. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan