Nighthawk + Rebel meetings

op ebay staat de service manual ook, kan hem zo met paypal bestellen voor je (er komen dan nog wel 2,9 pond verzendkosten bij zie ik, samen ca. 17 pond, ca. 26,5 euro):
http://cgi.ebay.co.uk/FREE-POST-UK-...ageNameZWD4VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m124

Als jij deze zou willen bestellen/kopen voor me, zou dat heel fijn zijn, Peter!
Ik ben niet zo thuis in het (ver)kopen in en naar het buitenland. :$ Dus als jij dit zou willen doen, heel graag! :Y
Dan moet je maar zeggen wat je van me krijgt en dan maak ik het bedrag gelijk via internetbankieren naar je over. :)
 
hoi cindy, ik heb de verkoper een mail gestuurd over het boek want het bieden was al gesloten maar soms is dat boek er gewoon nog, dus ik wacht dat eerst even af. Kan zijn dat het iets duurder is nu maar ik meld wel wat het gaat worden. we wachten het even af.

Momenteel rij ik niet: de rebel moet eerst eigenlijk een beurt hebben, maar er komt een weekje carnaval vakantie aan dus misschien dat ik hem rijdend krijg, zo ja, dan maak ik even een klein toertje richting jou en heel misschien is dan dát boek er ook bij...

ohhh enne ... schopje terug ... what ever that means ....
 
Hallo Peter,

Dat zou geweldig zijn! Wij hebben eergisteravond de beide motoren ook maar weer eens gestart, door mijn ziek zijn had de Nighthawk nu dus al vanaf onze tourrit stilgestaan en de Sevenfifty had nog 1x in november een ritje gereden met me. Daarna stond ook deze stil. Ik vond het gewoon niet verantwoord meer om te rijden. Maar nu ik weer wat herstel begint het bloed weer te kriebelen en hebben we het eergisteren dus even uitgeprobeerd of ze zouden starten. Welliswaar met moeite ...maar zo heel langzaam aan kwam er toch weer leven in onze motoren.

Wat een fantastisch geluid is dat toch *O*
En je weet...je bent natuurlijk van harte welkom, alleen ben ik al wel weer voor 16 uur arbeidstherapeutisch aan het werk, dus laat het me even weten van te voren, als je komen wilt.
Op mijn mobiel bellen heeft op de dinsdag-woensdagmorgen-donderdag geen zin, want in een huis van bewaring (en daar werk ik nu tot ik weer voldoende ben aangesterkt om twee lange dagen naar Ede terug te gaan) mag ik mijn mobiel niet bij me hebben. :(

Maar gezellie! Kom gerust aan voor een bakkie als je zin hebt.

En dat schopje? O-)

Als een topic bijna in de vergetelheid dreigt te verdwijnen (of van de hoofdpagina zal verdwijnen) dan geef je het topic weer een schopje, waardoor het weer bovenin de eerste pagina komt te staan en dus ook weer meer in het oog valt bij de mensen die er interesse in hebben..
Dan geeft je het topic dus een schopje. ;) Dat deed ik dus door dit schopje te geven aan dit topic, waardoor het weer bovenaan de eerste pagina belandde.
Ik zou echt niet durven jou te schoppen hoor :)

groetjes, :W

Cindy
 
Laatst bewerkt:
oh ik ben er wel hoor, cindy.. zat al die tijd op je te wachten .. ;)
maar ook op die knakker van dat boek: niks meer gehoord dus. zal ik maar gaan bieden op die iets duurdere?

en het rebeltje is een rebelse rebel .. geen beweging meer in te krijgen op het moment: accu leeggestart. hij moet dus echt even goed onder handen genomen worden. Goos was hier vandaag eventjes om mijn afstelklokjes voor de carburateurs te lenen voor zijn rebeltje, daarna als ie klaar is ga ik ze ook bij die van mij gebruiken. ik denk dat ik maar eventjes de karrewitch ga pakken anders wordt het een heksenketel hier...
 
Laatst bewerkt:
Hi motormuizen, ik heb ff een vraagje. Sinds enkele dagen maakt mijn motor (honda nighthawk 650) een gierend geluid. dat gebeurd (niet altijd) als ik een km of 80 rijd. Het lijkt uit het blok te komen. als ik dan weer afrem blijft het geluid tot ongeveer een km of 20 daarna is het weg.
Vervelende is dat ik niet echt goed kan vaststellen waar het vandaan komt want ten eerste heb ik bij 80 een helm op en heb ik dus ook een hoop windgeluiden. Ten tweede moet ik er voor rijden, als ik stil sta en gas geef gebeurd het niet.
Ik kan eigenlijk heel weinig bedenken wat het zou kunnen zijn. Een meedraaiende startmotor? dan zou die dat ook moeten doen als ik stilsta en gas geef toch? dynamo? (of is dat dezelfde als de startmotor bij een nighthawk?)waarom denk ik aan startmotor? laatste tijd wil het startknopje ook niet meer zo graag. Ik moet wel 10 keer drukken voordat er wat gebeurd. Maar wie weet heeft het er niets mee te maken. Enfin wie denkt dat ie het weet mag het zeggen. Graag!
 
Laatst bewerkt:
Hey Rudiman!

Volgens mij heeft jouw (identieke) motor hetzelfde probleem waar ik eerder over bericht heb op de 12e pagina. Het gierende geluid is inderdaad nogal verontrustend, ook vreemd dat het stationair blijft ongeacht het toerental en soms ineens weer weg is. Het is ook zo luid dat het het beschaafde motorgeluid helemaal overstijgd! En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn :)

Wat jij zegt over de startknop meerdere malen indrukken herken ik ook wel, dan is het enkel de klik van het startrelais of het lang doelloos doch krachtig draaien van de startmotor. Erg verontrustend natuurlijk aangezien we met licht aan moeten starten.

Sander opperde een probleem met de starterkoppeling en dit te verhelpen met een reinigingsadditief. Dit heb ik nog niet gedaan, voornamelijk omdat de motor nog enigszins wilde starten met de nieuwe accu nu én omdat ik lui en "gierig" was, haha. Als ik dat spul koop laat ik je wel zsm weten wat t resultaat is.
Groetjes Roel

ps. wat vinden jullie van een eventueel blauw kenteken?
 
blauw? je bedoelt omdat het oude nummerbord van jaaaaaren geleden? dan moet de motor toch minstens 25 jaar oud zijn?
 
Uhm, klopt het niet dat je voor een klassiek motorvoertuig zelf een nieuw blauw kenteken kunt kopen? Die van mij is gemaakt in 1983, weliswaar pas ergens in 1994 op de Nederlandse weg toegelaten maar na eigen research telt de eerste datum. Ik heb zelfs al een brief gehad van de belastingdienst waarin staat dat om een onbekende (?) reden de automatische incasso wordt ingetrokken.

En zou een donkerblauw kenteken niet mooi staan bij een donkerblauwe Honda?? ;)
 
Uhm, klopt het niet dat je voor een klassiek motorvoertuig zelf een nieuw blauw kenteken kunt kopen? Die van mij is gemaakt in 1983, weliswaar pas ergens in 1994 op de Nederlandse weg toegelaten maar na eigen research telt de eerste datum. Ik heb zelfs al een brief gehad van de belastingdienst waarin staat dat om een onbekende (?) reden de automatische incasso wordt ingetrokken.

En zou een donkerblauw kenteken niet mooi staan bij een donkerblauwe Honda?? ;)

mag ik hier even op inhaken.? motorfietsen die nog in gebruik zijn en ouder zijn dan
januari 1978 mogen naar keuze een blauwe of gele[gaik] motorplaat voeren.
motorfietsen ouder dan 25 jr worden vrijgesteld vd wegenbelasting. heeft niets te maken met het wel of niet mogen voeren van een blauwe motorplaat.
als een motorfiets ouder is dan jan'78 [import] maar later in nederland op kenteken is gezet mag er officieel geen blauwe plaat op.
via het rdw zou een verzoek ingediend kunnen worden om toestemming te verkrijgen
voor het voeren van een blauwe plaat.
als het kenteken bestaat uit letters /cijfers / letters [hoe oud de motor ook is]
dan bestaat er weinig kans dat het verzoek wordt gehonoreerd.

gr
 
Ach, die van mij is van 1982, heeft een gele plaat en is in 1986 pas in NL ingevoerd en bij de RDW ingeschreven. Ondanks dat het type dus niet meer gemaakt werd na 1982 krijg ik het er bij de RDW maar niet door dat hij dus inmiddels al 25 jaar oud is. Voor hun blijft 1986 als beginjaar gelden. Hoezo star?
Laat staan dat ik moeilijk zou doen of ik nu een blauwe of gele plaat zou mogen voeren.
Nee hoor....laat de mijne maar gewoon geel blijven.

Mooi geel is niet lelijk....kijk maar naar mijn geel/zwarte monstertje. I rest my case. :+

Overigens, Donanthonio?
Inmiddels heb ik (mede dankzij RebelPeter) een Haynes motorboek over mijn motor gevonden en gekocht.
Je hoeft nu dus niet meer voor me te kijken. Maar wel alvast bedankt dat je het had willen doen.

Groetjes, :W

Cindy
 
Laatst bewerkt:
@Mr.Roel,

Ben eens goed aan het verdiepen in het 'gier probleem' en heb inmiddels de volgende conclusies.
  • Het probleem is er alleen als de motor koud is.
  • De motor moet rijden
  • Het toerental van het gieren is constant
  • Het gieren blijft ook als ik tijdens de rit de motor uitzet (met de dodemans knop)

Ik betwijfel of het de startkoppeling is. al heb ik ook geen idee wat het wel zou kunnen zijn.
 
Naar alle waarschijnlijkheid de tellerkabel, je kunt eens proberen die los te maken (onder de klokken) en vanaf de bovenkant er wat motor olie in te laten lopen als demping.
 
Hmm dat zei iemand op het technische forum ook al.. Oke ik ga hem wel losmaken ,als ik dat aan de wielkant doe dan draait ie echt niet meer dus hoef ik ook niet te gissen of het gegier minder is geworden. Het is dan weg of het is iets anders. Ik kan trouwens niet geloven dat een tellerkabel zo'n kabaal kan maken maar proberen kan geen kwaad. Ik laat het wel horen . thanx
 
nou ik kan beamen dat dat toch wel het geval kan zijn: ik heb dat met de rebel ook meegemaakt. ik merkte wel dat het gierende geluid veranderde van toonhoogte als ik sneller reed, dus zo kwam ik op iets dat met de snelheid van de fiets en niet het toerental van de motor had te maken. Een andere test (maar eigenlijk mag je dat niet doen) is de motor even uitzetten als je op een rustige weg rijdt met een behoorlijke snelheid hebt. je rijdt dan puur uit zonder motor en dan moet je even goed luisteren.

Dus inderdaad de kabel van de snelheidsmeter. en die had nog een ander kwaaltje: bij hogere snelheden begon de naald van de snelheidsmeter vervelend te trillen. uiteindelijk heb ik het opgelost door een klein beetje olie in de kabel te doen, maar of dat echt verstandig is weet ik niet, soms met die moderne kabels zit er een teflon binnenmantel in en dan neem ik bijna met zekerheid aan dat olie niet het beste idee is. maar na die ingreep was zowel dat geluid weg als het trillen dus die kabel was absoluut wel de oorzaak!
 
Laatst bewerkt:
Peter, ik heb het Haynes boek binnengekregen. *O*
De motor is welliswaar op de foto niet helemaal dezelfde als de mijne, maar ik neem aan dat ik een nieuwer type heb (tussen 1981 en 1982) en dat de foto van de motor op het boek een ouder broertje (vanaf 1978 tot 1981) betreft van mijn eigen brikje. ;)
Maar het is in ieder geval wel het book dat ik hebben moest. :Y
 
Laatst bewerkt:
geweldig Cindy! en nu dus snuffelen en afstellingen na lopen, en gewoon lekker bladeren door zo'n technische boek, dan leer je je machine nog weer beter kennen! ik wil hem graag een keer zien, gewoon nieuwsgierigheid ... dus nu de motor weer rijdt, misschien als het weer op een rustig dagje binnenkort geod genoeg is, kom ik even een bakkie doen
 
Ik zou me om die teflon maar niet zo druk maken, als die kabel in de mantel klappert is die teflonlaag ook zo naar z'n grootje.
Bij mij deed tie het rond de 50 km/h ik heb er een keertje een nieuwe op laten zetten en het was weer over, later begon het opnieuw en heb ik er wat dikke motorolie in laten lopen probleem opgelost en al gedurende 10 jaar.

Het probleem deed zich trouwens vooral voor wanneer het koud was, met warme dagen had hij er geen last van.

Sander
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag voor ik van het werk vertrok even gekeken of ik de tellerkabel met de hand kon losmaken maar daar heb gereedschap voor nodig, ik denk dat doe ik thuis wel. Onderweg was het gieren weg..in het weekend nog ff een paar x gereden maar nee hoor niks geen gieren meer.
Nou weet ik dus weer niet wat het was. :-( Maar omdat ik wat aan de kabel heb zitten morrelen denk ik dat het wellicht toch de kabel was. Zodra het gieren weer optreed zal ik de kabel loshalen. In ieder geval thanks
 
Hey mensen,

aangezien ik nog geen werkplaatshandboek heb en nog nul sleutel ervaring, heb ik vandaag mn Honda naar de dealer gebracht. Dat doe ik niet graag maar hopelijk vinden zij mijn probleem wel.
Want als je motor smorgens vroeg niet start heb je er immers helemaal niets aan!

Als het gieren bij jou Rudiman ophoudt door gemor aan de tellerkabel, ga ik dat ook proberen. Ik heb ook nog een motor olie additief gekocht, maar het olie peil is dusdanig hoog dat ik er niet meer bij durf te gieten. Dat wordt wachten op de volgende ververs beurt....
groeten
 
Mr.Roel de vehikelbeurs waar ze de werkplaatshandboeken verkopen is eind deze maand hierbij de data's

Motor beurs Utrecht Sartreweg 1 3573 PW

Datums: 29-02-2008 t/m 24-08-2008

dus een ouderwetse Vehikel voor tweewielers: motoren, en alles daaromheen.

Openingstijden vrijdag 14.00-20.00, zaterdag/zondag 10.00-17.00 uur.


22-8 / 24-8
VEHIKEL Oldtimer Markt. Driedaagse binnen- en buitenmarkt voor auto's, motoren, Op het buitenterrein ook een Steile Wand met jaren '20 Indians en verder vertier. Openingstijden vrijdag 14.00-20.00, za/zo 10.00-17.00

website: V E H I K E L .

groet Ton
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen,

aangezien ik nog geen werkplaatshandboek heb en nog nul sleutel ervaring, heb ik vandaag mn Honda naar de dealer gebracht. Dat doe ik niet graag maar hopelijk vinden zij mijn probleem wel.
Want als je motor smorgens vroeg niet start heb je er immers helemaal niets aan!

Als het gieren bij jou Rudiman ophoudt door gemor aan de tellerkabel, ga ik dat ook proberen. Ik heb ook nog een motor olie additief gekocht, maar het olie peil is dusdanig hoog dat ik er niet meer bij durf te gieten. Dat wordt wachten op de volgende ververs beurt....
groeten

Weet je ook zeker dat je natte koppeling er tegen kan ? Teflon is een prima middel om je koppeling te verknallen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de verkoper en het busje is het middel óók geschikt voor natte koppeling...

Mijn Nighthawk is ondertussen bij de honda-dealer geweest. Ik had hem(de eigenaar) het probleem uitgelegd en hij heeft geconstateerd dat de bougies te weinig spanning/stroom krijgen. Een defecte spanningsregelaar zou hier de oorzaak van zijn. Ik krijg het advies mijn honda snel weg te doen, omdat een nieuwe spanningsregelaar 340,- kost, hij vind dat het niet waard en hij is duidelijk niet enthousiast van dit Honda model. Ik lap hem 20 euro voor het doormeten en als ik wil weg wil rijden bij ze start hij wel, maar loopt dan heel onregelmatig. Dan heb ik er natuurlijk de pest in, want normaal gesproken loopt hij altijd prima. Als ik eenmaal alles zelf heb nagelopen zie ik dat een van de bougie kabels los hangt :( . Wat een sukkels zeg.

Bij Roukama een vervangende 2e hands spanningsregelaar gehaald voor 35 euro, dit geeft echter geen verbetering. Ondertussen had ik daar ook al weinig hoop meer op.... Gelukkig mag ik hem terugbrengen als het niet hielp.

Voor de zomer maak ik me weinig zorgen, omdat hij beter start als het warmer is. Wel wil ik sowieso een schakelaar proberen te maken voor de koplamp, om de accu tijdens het starten te onlasten.

gegroet, Roel
 
Terug
Bovenaan Onderaan