Bekend geluid @Raymond W . Mooi dat ie weer loopt. Alleen wat je nou niet gecontroleerd had is mij niet helemaal duidelijk. Maar als ik het goed gelezen heb dan zat het tandwiel van de nokken as 180 graden gedraaid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit dus,zo horen de nokken niet te liggen,het is of naar elkaar toe of van elkaar af bij de meeste motoren.Bekend geluid @Raymond W . Mooi dat ie weer loopt. Alleen wat je nou niet gecontroleerd had is mij niet helemaal duidelijk. Maar als ik het goed gelezen heb dan zat het tandwiel van de nokken as 180 graden gedraaid.
Dat is heel duidelijk uitgelegd zo. En het klopt nog ook. Ik heb ooit de kleppen gesteld van een kawa zr7 en dat was zo als op de foto hier boven. Als ik naar de kop kijkt van de xtz750 dan staan ze inderdaad de zelfde kant op. En als ik logisch na denk dan klopt dat inderdaad niet. Weer wat geleerd. Bedankt.Dit dus,zo horen de nokken niet te liggen,het is of naar elkaar toe of van elkaar af bij de meeste motoren.
Bekijk bijlage 1772976
,
Zo dus,
Bekijk bijlage 1772977
Van dat soort figuren zijn er helaas genoeg op mf.......Er is een makkelijke oplossing om geen fauten te maken, en dat is met een pot bier op de bank overal commentaar op leveren:-)
It's Alive !
Even een topik aangemaakt want ik heb nu een probleem met de benzineslang.
Ik heb de carburateurs weer schoon mogen maken en voordat ik weer de fout in ga wil ik de juiste slang gebruiken.Beste Benzine slang voor E5/E10
Wat is de betere benzineslang voor E5/E10 Ik heb 2 jaar geleden een benzineslang gekocht en die lost op in de benzine. In Spanje heb ik een motor staan waarvoor ik die slang gekocht heb. Nu liep die soms al ineens beroerd maar een paar weken terug kreeg ik bericht dat die motor naar benzine...www.motor-forum.nl
Zo stom want ik dacht dat ik de juiste in huis had…..tot @sarvin006 mij uit Spanje belde.
Lekker tempo wou dat mijn projecten ook zo snel gingen.Dit weekend weer lekker aan de suup gewerkt en flink wat metertjes gemaakt.
Ik heb een setje originele xtz750 knipperlichten op deze ténéré gezet.
Geen gedoe met ledjes etc en de originele horen gewoon op deze xtz.
Bekijk bijlage 1778259
De koplampen had ik wel een probleempje mee.
Toen ik deze suup kocht zaten er een soort van led oid lampen in.
Bekijk bijlage 1778261Bekijk bijlage 1778262
Deze geven een stoot meer licht en daarom wil ik ze op mijn andere suup zetten.
De set koplampen die ik in gedachte had geen fittings dus moest ik gaan puzzelen.
De halogeenlampen hebben adapters en passen niet in deze lampen.
Bekijk bijlage 1778263Bekijk bijlage 1778264
Dus heb ik de hele lampen overgezet uit mijn andere suup.
Daarvoor moest ik wel de stekkerblokjes overzetten en deze doorverbinden met soldeerhulsjes.
Bekijk bijlage 1778265Bekijk bijlage 1778267
Vervolgens ging het allemaal voorspoedig en voor ik er erg in had zat de tank erop met de slangen en filter aangesloten.
Bekijk bijlage 1778268
Als je zo kijkt lijkt het een wirwar met klemmetjes
En dat is het ook.
Maar er waren er best wel veel nodig.
te maar mee
2 op de benzinekranen
3 op het T-stuk
2 op het filtertje
2 op de pomp
en de oplettende kijker ziet er eentje in de bocht vanaf de kraan.
Deze zit erop omdat de dikke slang dubbel knikt en het klemmetje voorkomt dat.
Dus 10 stuks in totaal.
Vervolgens kon het zadel erop en de kappen volgde in rap tempo.
En ineens zie je weer een Yamaha xtz750 super ténéré te voorschijn komen.
Bekijk bijlage 1778271
Zo is hij wel onwijs gaaf (vind ik)
Maar er zitten nog wel wat dingetjes op het kuipwerk.
Ik heb al veel reparaties gedaan en stukjes aangezet waar de verbindingen horen te zijn.
Een maandje terug was ik al begonnen met polyester stukjes aan te plakken en nu kon ik ze zo doorboren en verbinden.
Toch zitten er nog onvolmaaktheden in het kuipwerk.
Bekijk bijlage 1778276Bekijk bijlage 1778277
De gaten in het zijpaneel wil roostertjes voor kopen.
Deze kunnen de spanningsregelaar koel houden. (en hoef ik ze niet dicht te maken)
Op de kleine achterkapjes zaten led knippers en de gaatjes moeten gedicht worden.
Het makkelijkst is het om er een sticker overheen te plakken maar tzt doe ik daar wel wat aan.
De versnellingspook heeft een as waarmee je de hoogte van de pook in kan stellen.
Deze zit een beetje vast en staat in de imal.
Morgen even kijken of ik daar al wat mee kan en dan gaat het niet lang duren voordat ik de eerste meters ga rijden.
Gaat wel lekker zo.
Hoeveel uur ben je dan met je projecten bezig?Lekker tempo wou dat mijn projecten ook zo snel gingen.
Wel een stuk langer maar ik had het id dat het korter had geduurd bij jou. Probleem is ook dat ik met merdere projectenbezig ben. :-)Hoeveel uur ben je dan met je projecten bezig?
22 januari haalde ik hem op.
Dat was week 3 en we zitten nu in week 27
Dat zijn 24 weekendjes en nog heel wat doordeweekse uurtjes.
Gemiddeld en effectief zijn dat ongeveer 15 uur per week.
Maar dat maakt niet uit.
Ik vind het gaaf om te doen.
The maximum allowable runout at the rotor friction surface is 0.002 inch (0.050 mm) as stated by most manufacturers.Van de week kwam ik er ineens achter dat er nogal wat kleine dingetjes ontbreken aan mijn xtz750.
Zo had ik de duosteps nog ergens in een hoekje liggen en had daar nog helemaal niets mee gedaan.
Bekijk bijlage 1783330
Na een ontvetterbadje, konden ze de zandstraler in waarna ik ze dezelfde kleur als de achterbrug en vorkpoten gaf.Bekijk bijlage 1783331Bekijk bijlage 1783332
Ook het uitlaatschildje heb ik meteen meegenomen en vanochtend gemonteerd.
Vandaag de super ténéré wat beter uitgelaten.
Bekijk bijlage 1783338
Dat ding voelt zich als herboren (en ik ook een beetje).
Wat eigenlijk een kort ritje rond de kerk had moeten zijn mondde uit in een ietwat langer tripje.
Vanaf Mijdrecht reed ik langs de Amstel en het voelde allemaal goed.
De motor pakt lekker snel op en remt goed af op de motor.
Geen verkeerde plofjes, gewoon alles zoals het hoort.
Dus na een paar dijkjes belandde ik in Alphen a/d Rijn, daar zag ik de borden Leiden en met dit weer is het altijd leuk aan het strand.
Dus de N11 op naar Leiden en toen ging het mis……..
Ineens uit het niets geen vonk, geen klapje, helemaal daud.
Ik liet hem in zijn 5 uitrollen en zag de toerenteller op 0 staan.
Dat is vreemd….
In eerste instantie dacht ik dat de benzine op was.
Dus snel op reserve, en nog niets…..
Ik val stil op een vluchtstrookje van een krappe meter en het verkeer raast lang mij heen.
Ik baal en van alles spookt door mijn kop.
En nu? Hoe kom ik thuis met de suup?
Ben geen lid van anwb of wat dus in nood een kennis bellen in de hoop dat die tijd heeft.
Even lijkt het er op dat mijn gedachte via de wifi de motor bereikt.
Ik doe een startpoging, contact aan, zit er nog genoeg prik in de accu?
Die dubbele koplampen vreten1,5V van de laadcapaciteit dus tijdens het rijden meet ik 12,5V
Ik druk de startknop in uit medelijden met mij slaat de motor direct aan.
Ok, die Duitse E5 is je zeker te min, we rijden Leiden in en ik zet de suup bij een pomp neer met exelium of iets wat in ieder geval duur klinkt (en ook is)
Ik volg de borden Noordwijk en binnen no-time staan we oog in oog met de Noordzee.
Heerlijk, ik krijg er een vakantiegevoel van.
Bekijk bijlage 1783327
Ik had geen trek om de motor achter te laten, had geen slot bij me dus zocht ik een terrasje met uitzicht op de suup.
Dat kwam ik gelukkig al snel tegen en onder het genot van een lekker bakkie koffie stond mijn paard van de bloemetjes te snoepen.
Bekijk bijlage 1783339
De terugreis naar huis verloopt soepeltjes.
Ik reed met gemak de A4 op en het laatste stukkie trok ik hem even door naar de 150.
Thuis staat de teller op 185km na zijn hergeboorte.
Bekijk bijlage 1783342
Wat nog steeds een dingetje is zijn de voorremmen.
Ik ben er nog niet over uit wat de oorzaak is van het stotteren.
Ik heb het voorwiel los van de grond en ben begonnen met de speling te meten.
In het schroefgaatje van de beschermkap heb ik een stelbout ingedraaid.
Bekijk bijlage 1783340Bekijk bijlage 1783341
Er zit iets speling als ik het wiel ronddraai.
In beide schijven meet ik 0,10mm verschil.
Ik vind dat minimaal en vraag mij af of het daar van komt?
Ik heb de schijven eraf gehaald en de contactvlakken op de naaf schoongemaakt.
Hier zat wel iets vuil tussen en nu zijn ze schoon.
Ook de remvlakken heb ik opgeschuurd met waterproefschuurpapier.
Hierna ontvet met ontvetter van dubro, hierna weer afgespoeld en de boel weer in elkaar gezet.
Het is mij even te laat om te testen maar morgen ga ik een klein rondje rijden.
Er zijn nog wel wat dingetjes.
De gaten in de zijkap om de spanningsregelaar te koelen heb ik roostertjes voor en die gaan er binnenkort in.
Het achterrempedaal is niet naar mijn zin en ik denk dat ik er een ander op ga zetten.
Deze heeft teveel speling en remt niet fijn.
Dan nog een paar handkappen bestellen want dat hoort op zo`n motor.
Niet even met de motert het strandop ?Van de week kwam ik er ineens achter dat er nogal wat kleine dingetjes ontbreken aan mijn xtz750.
Zo had ik de duosteps nog ergens in een hoekje liggen en had daar nog helemaal niets mee gedaan.
Bekijk bijlage 1783330
Na een ontvetterbadje, konden ze de zandstraler in waarna ik ze dezelfde kleur als de achterbrug en vorkpoten gaf.Bekijk bijlage 1783331Bekijk bijlage 1783332
Ook het uitlaatschildje heb ik meteen meegenomen en vanochtend gemonteerd.
Vandaag de super ténéré wat beter uitgelaten.
Bekijk bijlage 1783338
Dat ding voelt zich als herboren (en ik ook een beetje).
Wat eigenlijk een kort ritje rond de kerk had moeten zijn mondde uit in een ietwat langer tripje.
Vanaf Mijdrecht reed ik langs de Amstel en het voelde allemaal goed.
De motor pakt lekker snel op en remt goed af op de motor.
Geen verkeerde plofjes, gewoon alles zoals het hoort.
Dus na een paar dijkjes belandde ik in Alphen a/d Rijn, daar zag ik de borden Leiden en met dit weer is het altijd leuk aan het strand.
Dus de N11 op naar Leiden en toen ging het mis……..
Ineens uit het niets geen vonk, geen klapje, helemaal daud.
Ik liet hem in zijn 5 uitrollen en zag de toerenteller op 0 staan.
Dat is vreemd….
In eerste instantie dacht ik dat de benzine op was.
Dus snel op reserve, en nog niets…..
Ik val stil op een vluchtstrookje van een krappe meter en het verkeer raast lang mij heen.
Ik baal en van alles spookt door mijn kop.
En nu? Hoe kom ik thuis met de suup?
Ben geen lid van anwb of wat dus in nood een kennis bellen in de hoop dat die tijd heeft.
Even lijkt het er op dat mijn gedachte via de wifi de motor bereikt.
Ik doe een startpoging, contact aan, zit er nog genoeg prik in de accu?
Die dubbele koplampen vreten1,5V van de laadcapaciteit dus tijdens het rijden meet ik 12,5V
Ik druk de startknop in uit medelijden met mij slaat de motor direct aan.
Ok, die Duitse E5 is je zeker te min, we rijden Leiden in en ik zet de suup bij een pomp neer met exelium of iets wat in ieder geval duur klinkt (en ook is)
Ik volg de borden Noordwijk en binnen no-time staan we oog in oog met de Noordzee.
Heerlijk, ik krijg er een vakantiegevoel van.
Bekijk bijlage 1783327
Ik had geen trek om de motor achter te laten, had geen slot bij me dus zocht ik een terrasje met uitzicht op de suup.
Dat kwam ik gelukkig al snel tegen en onder het genot van een lekker bakkie koffie stond mijn paard van de bloemetjes te snoepen.
Bekijk bijlage 1783339
De terugreis naar huis verloopt soepeltjes.
Ik reed met gemak de A4 op en het laatste stukkie trok ik hem even door naar de 150.
Thuis staat de teller op 185km na zijn hergeboorte.
Bekijk bijlage 1783342
Wat nog steeds een dingetje is zijn de voorremmen.
Ik ben er nog niet over uit wat de oorzaak is van het stotteren.
Ik heb het voorwiel los van de grond en ben begonnen met de speling te meten.
In het schroefgaatje van de beschermkap heb ik een stelbout ingedraaid.
Bekijk bijlage 1783340Bekijk bijlage 1783341
Er zit iets speling als ik het wiel ronddraai.
In beide schijven meet ik 0,10mm verschil.
Ik vind dat minimaal en vraag mij af of het daar van komt?
Ik heb de schijven eraf gehaald en de contactvlakken op de naaf schoongemaakt.
Hier zat wel iets vuil tussen en nu zijn ze schoon.
Ook de remvlakken heb ik opgeschuurd met waterproefschuurpapier.
Hierna ontvet met ontvetter van dubro, hierna weer afgespoeld en de boel weer in elkaar gezet.
Het is mij even te laat om te testen maar morgen ga ik een klein rondje rijden.
Er zijn nog wel wat dingetjes.
De gaten in de zijkap om de spanningsregelaar te koelen heb ik roostertjes voor en die gaan er binnenkort in.
Het achterrempedaal is niet naar mijn zin en ik denk dat ik er een ander op ga zetten.
Deze heeft teveel speling en remt niet fijn.
Dan nog een paar handkappen bestellen want dat hoort op zo`n motor.