4x2
MF veteraan
Goed, volgens mij mag de hele MF-oma door mn complete account heen, maar ik zet het project even online zodat iemand anders er misschien ooit nog wat aan heeft.
Even voor wat context;
Qua auto een tijdje gespeeld met een BMW E30 met een megasquirt (en nog wat prutsdingetjes), kon je mooi dit soort dingen mee fabrieken;
Om dat dan weer te relateren naar motoren; in deze tijd had ik een BMW F650GS, leuk om een beetje mee rond te ploegen, maar het injectiesysteem was zo hopeloos antiek dat je er liever een carburateur op had zitten.
Naja, wat vrije google uurtjes verder en een speeduino bordje besteld om het ding om te beunen.
Nog wat onderdeeltjes verder, vliegwiel aangepast en wat kwam er om de hoek kijken ? Inderdaad, gezond verstand, waarom zou ik 2 van die projectdingen hebben terwijl die F650 het opzich gewoon deed ?
Naja, weer een jaartje of 2 vooruit, F650 verkocht en een FJS600, ofwel silverwing gekocht om het een keer geprobeerd te hebben.
Onzuinig ding, weliswaar geweldig in de stad, opbergruimte en windbescherming zijn ook geniaal, maar het reed gewoon te saai (ik pakte liever m'n snorscooter)
Naja, silverwing weer verkocht , besloten dat ik een keer een grote V-twin wilde hebben, dus wezen kijken bij een Appie Falco, werd geen vriendjes met heel het ding (en dit ook gewoon netjes gezegd) en later die dag een Firestorm gekocht.
Zat een klein beetje werk aan, maar hij stond 5km verderop en was goedkoop, dus ja...
Goed, eerste klusje: balhoofdlagers vervangen;
Hyperpro veren dr in (en ja, ik weet dat de achterveer verkeerd om zit);
Rekje gebeund voor een aliexpress topkoffer;
Goed, tijd voor injectie.
Ik zit voor m'n werk nogal eens in het buitenland, carburateurs houden niet van stilstaan, dus ombeunen naar injectie is de makkelijkste oplossing (ow, en omdat het kan)
Speclist;
Speeduino UA4C als ECU
Ducati 748/916 throttlebodies incl injectors
14point7 wideband lambdasonde
Chinese cockpit
Chinese Bosch 044 benzinepomp
Chinese benzinedrukregelaar
Made in EU brandstofleidingen
Even wat plaatjes met summiere uitleg;
Ducati gaskleppen pas beunen
Lambdasonde dr in gefrot
Koelvloeistoftankje aan de kant geknikkerd en daar een benzinepomp in geduwd
Nokkenassensor dr in gebeund (ondertussen wat gewijzigd trouwens)
Ondertussen op de testbank geknikkerd om te kijken of ie zn vermogen nog haalde op carburateurs (yup, buiten een wat rommelige RPM opname)
Draadjes trekken (hekel aan)
Chinese teller (nog niet klaar overigens)
Ja, hij start
Testritje
Even voor wat context;
Qua auto een tijdje gespeeld met een BMW E30 met een megasquirt (en nog wat prutsdingetjes), kon je mooi dit soort dingen mee fabrieken;
Naja, wat vrije google uurtjes verder en een speeduino bordje besteld om het ding om te beunen.
Nog wat onderdeeltjes verder, vliegwiel aangepast en wat kwam er om de hoek kijken ? Inderdaad, gezond verstand, waarom zou ik 2 van die projectdingen hebben terwijl die F650 het opzich gewoon deed ?
Naja, weer een jaartje of 2 vooruit, F650 verkocht en een FJS600, ofwel silverwing gekocht om het een keer geprobeerd te hebben.
Onzuinig ding, weliswaar geweldig in de stad, opbergruimte en windbescherming zijn ook geniaal, maar het reed gewoon te saai (ik pakte liever m'n snorscooter)
Naja, silverwing weer verkocht , besloten dat ik een keer een grote V-twin wilde hebben, dus wezen kijken bij een Appie Falco, werd geen vriendjes met heel het ding (en dit ook gewoon netjes gezegd) en later die dag een Firestorm gekocht.
Zat een klein beetje werk aan, maar hij stond 5km verderop en was goedkoop, dus ja...
Goed, eerste klusje: balhoofdlagers vervangen;
Hyperpro veren dr in (en ja, ik weet dat de achterveer verkeerd om zit);
Rekje gebeund voor een aliexpress topkoffer;
Goed, tijd voor injectie.
Ik zit voor m'n werk nogal eens in het buitenland, carburateurs houden niet van stilstaan, dus ombeunen naar injectie is de makkelijkste oplossing (ow, en omdat het kan)
Speclist;
Speeduino UA4C als ECU
Ducati 748/916 throttlebodies incl injectors
14point7 wideband lambdasonde
Chinese cockpit
Chinese Bosch 044 benzinepomp
Chinese benzinedrukregelaar
Made in EU brandstofleidingen
Even wat plaatjes met summiere uitleg;
Ducati gaskleppen pas beunen
Lambdasonde dr in gefrot
Koelvloeistoftankje aan de kant geknikkerd en daar een benzinepomp in geduwd
Nokkenassensor dr in gebeund (ondertussen wat gewijzigd trouwens)
Ondertussen op de testbank geknikkerd om te kijken of ie zn vermogen nog haalde op carburateurs (yup, buiten een wat rommelige RPM opname)
Draadjes trekken (hekel aan)
Chinese teller (nog niet klaar overigens)
Ja, hij start
Testritje