oh, thats just great...

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Wil ik gisteren mijn zixxer starten (5 minuten nadat ik hem hem had uitgezet) en lijkt de accu leeg te zijn :? je kent hetwel.. het bekede nootkreetje van de startmotor om vervolgens niets meer to deon. nouja.. ik had zoiets van aanlopen die hap en we kijken er morgen wel weer naar...

Net starte hij nogsteeds niet, dus maar ff aangelopen. ff een tijdje laten lopen (zonder licht) en toen starte hij weer normaal. ik uitzetten, een een beetje klooien met starten en toen was de accu weer leeg...

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

[*]accu naar de kloten!
[*]spanningsregelaar naar de kloten!
[*]????

heb natuurlijk ook ff gemeten. de spanning van de acuu licht om en nabij de 12v en met de motor aan 12,5 tot 13v....

Wat zou het kunnen zijn? als de accu isversleten, hoe zie ik dat?
 
heb natuurlijk ook ff gemeten. de spanning van de acuu licht om en nabij de 12v en met de motor aan 12,5 tot 13v....

Wat zou het kunnen zijn? als de accu isversleten, hoe zie ik dat?

Correct me if I'm wrong, maar je moet niet de spanning meten, maar hoeveel stroom je nog kan trekken. Als die nul is, accu is nr kloten.
 
als je een multimeter(spanningsmeter) hebt kan je ze meten in rust,daarna ff vol belasten(grootlicht ff op of zo)dan zie je hem zakken en dan zou hij terug moeten opladen tot zijn maximumcapaciteit,een paar keer herhalen
doet ie dit niet meer zal ie niet lang meer te leven hebben.
Als je met een natte batterij zit je waterniveau in't oog houden,bij een droge of tegenwoordig onderhoudsvrije gesloten moet diet niet.
 
Waarschijnlijk is je accu gewoon versleten.
Ik heb het ook weleens gehad, accu laadde wel bij, maar deed toch helemaal niets meer.
Je kunt in de garage een belastingstest laten uitvoeren, dan meten ze mbv een paar weerstanden wat de capaciteit van de accu is.
als je spanningsregelaar defect is blijft je voltmeter op 12 volt staan, ook bij draaiende motor, of de spanningsregelaar regelt helemaal niks meer af, zodat je spanning kan oplopen tot 60 volt of meer (ligt aan capaciteit van de dynamo)
Gevolg: kokende accu.
suc6
 
Als je spanningsregelaar kapot is, kan je nooit voltages boven de 12V meten op je Accu (ok.. max 12,5 ofzo..) Je laadspanning is geloof ik 12,8 ??

Maar ja, als je wilt weten of je spanningregelaar of dynamo kapot is.. motor starten, accu loskoppelen en meten aan de draden..
En als je dat doet ga dan gelijk een nieuwe spanningsregelaar halen want dat is DE manier om je spanningsregelaar om zeep te helpen.
je haalt de draden los en je spanningsregelaar kan zijn stroom/spanning niet meer kwijt m.a.w poefff zeggen de diodes
 
zo... heb ff een nieuwe accu gehaald. kwam spike en sharky nog tegen bij de dealer :)

Ze hadden helaas geen normale accus meer, dus ik moest een goude accu met ingelegde diamanten kopen. daarom koste dat ding 72!!!! pleuro...

volgende keer haal ik er wel 1tje van gewoon zilver... B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan