Ok..... ik ga het nog één keer doen (verbouw ZX7R)

Mag ik vragen wat dat kost ? :X


pffff geen idee.... denk zo rond de 30

Heb toch maar besloten om van het kuipwerk mallen te gaan maken :Y :Y

Risico is natuurlijk best groot dat lak/stickers beschadigen, maar dat is dan maar niet anders. Voordeel is dan natuurlijk wel dat ik makkelijker en betere kuipdelen kan gaan maken.
 
:X heeft u mijn post nog ontvangen buurman :?


Ja..... bij gebrek aan belangstelling wordt er nietd besteld :/ :/

Heb btw nogal wat problemen met je tank :( Op de een of andere manier wil de hars niet goed uitharden op de tank.... heeft misschien te maken met het materiaal :s
 
Tja dan moet ik nog maar even wachten tot dat je weer met een geniaal idee komt :P .

Hoeveel banden moeten er evt. komen ....dat zo'n bestelling uit kan :?


Was voor de prijzen van 25st uitgegaan. Had geen zin om weer alle prijzen etc op te gaan vragen en rond te sturen..... Waren uiteindelijk stuk of 13 a 14 banden die overbleven ;)

Wil het een beetje voordelig blijven, moet je minimaal 20st laten leveren
 
Sow :P

Druk bezig met de mallen :Y :Y

Heb inmiddels 1 zijpaneel-mal (2 delige mal) klaar en er voor de gein ook maar vast een nieuw model uit gemaakt *O* *O* Nieuwe deel is niet 100% gelijk bruikbaar, maar met een laagje spuitplamuur kan ie er zo op.
Ook heb ik een mal van de onderkuip (ook 2 delig ;) ) en een perfecte mal van m'n race-airbox :} :}
De airbox zit er inmiddels op, moet alleen 4 plaatjes maken van 8mm dik tussen m'n inlaatrubber en cilinderkop, kom anders niet weg met de carbs in de box. Dus als iemand met een stukkie aluminium en een freesbank een uurtje over heeft O-) O-) O-)

Tja en dan... Ga de tank toch opnieuw spuiten.... Had rond de tankdop wat problemen ivm de nieuw geplaatse (grotere) tankdop, waardoor verf/lak iets beschadigd is ws en er rond de rand wat benzine is gekomen. Moet nog maar ff zien in welk jaar ik de tank ga spuiten :P
 
S
De airbox zit er inmiddels op, moet alleen 4 plaatjes maken van 8mm dik tussen m'n inlaatrubber en cilinderkop, kom anders niet weg met de carbs in de box.

Hey Arnold,
wat voor probleem loop je nu tegenaan dan?
zeker dat de rechterkant waar de gaskabel aan vast zit tegen de airbox aan komt?
 
Hey Arnold,
wat voor probleem loop je nu tegenaan dan?
zeker dat de rechterkant waar de gaskabel aan vast zit tegen de airbox aan komt?


Nee dat gaat wel goed ;) de box was bedoeld voor een ZX7. Ook de rondingen onder/achter de carburateurs passen precies voor de carbs van de zx7. Met mijn zx9 opstelling, kloppen die rondingen net niet helemaal en heb ik te weinig ruimte tussen carb (vlotterbak) en box (hmzzz als ik het zo typ had ik er beter een plaatje bij kunnen doen :P ). De e rechter carbs passen wel exact, de 2 linker verspringen dus iets ;)

Door de carbs iets hoger te plaatsen past het allemaal weer :Y :Y
 
Nee dat gaat wel goed ;) de box was bedoeld voor een ZX7. Ook de rondingen onder/achter de carburateurs passen precies voor de carbs van de zx7. Met mijn zx9 opstelling, kloppen die rondingen net niet helemaal en heb ik te weinig ruimte tussen carb (vlotterbak) en box (hmzzz als ik het zo typ had ik er beter een plaatje bij kunnen doen :P ). De e rechter carbs passen wel exact, de 2 linker verspringen dus iets ;)

Door de carbs iets hoger te plaatsen past het allemaal weer :Y :Y

ja dus eigenlijk bedoel je dat als de boel gemonteerd zit er aan de achterkant van de carbs te weinig ruimte is om ze fatsoenlijk helemaal op de rubbers te drukken doordat de airbox daar net zit.
hmmmmz, naja idd met een plaatje moet dat wel weg zijn dan *D
ben benieuwd hoe t eruit ziet als ie gemonteerd is!
ik kan wellicht mijn bobines wel verplaatsen voor de grotere box die jij nu ook als mal hebt.
 
Nee dat gaat wel goed ;) de box was bedoeld voor een ZX7. Ook de rondingen onder/achter de carburateurs passen precies voor de carbs van de zx7. Met mijn zx9 opstelling, kloppen die rondingen net niet helemaal en heb ik te weinig ruimte tussen carb (vlotterbak) en box (hmzzz als ik het zo typ had ik er beter een plaatje bij kunnen doen :P ). De e rechter carbs passen wel exact, de 2 linker verspringen dus iets ;)

Door de carbs iets hoger te plaatsen past het allemaal weer :Y :Y

Zou die airbox ook in een ZXR750 passen met een 9r motor? heb wel interesse!
 
ja dus eigenlijk bedoel je dat als de boel gemonteerd zit er aan de achterkant van de carbs te weinig ruimte is om ze fatsoenlijk helemaal op de rubbers te drukken doordat de airbox daar net zit.
hmmmmz, naja idd met een plaatje moet dat wel weg zijn dan *D
ben benieuwd hoe t eruit ziet als ie gemonteerd is!
ik kan wellicht mijn bobines wel verplaatsen voor de grotere box die jij nu ook als mal hebt.

klopt idd ja :Y :Y passen net niet in de rubbers.

Heb volgende week een weekje vakantie, daarn aga ik een aantal (stuk of 5) boxen maken :Y :Y
 
Zou die airbox ook in een ZXR750 passen met een 9r motor? heb wel interesse!


Jawel. de luchtinlaten zijn nog dicht, je kunt dus 1 of 2 open maken voor de zxr of zx7 ;)

Deze sluit overigens op m'n carbonnen tank, ik moet er nog een deksel bij maken zodat ie onder een "gewone" tank gebruikt kan worden
 
Jawel. de luchtinlaten zijn nog dicht, je kunt dus 1 of 2 open maken voor de zxr of zx7 ;)

Deze sluit overigens op m'n carbonnen tank, ik moet er nog een deksel bij maken zodat ie onder een "gewone" tank gebruikt kan worden

ik heb een gewone tank die ik heb aan laten passen.
maw op de felsrand is een autorubber geplaatst en ik heb stalen randjes erop laten lassen zodat die rubber rand helemaal rondom zit en een soort circel vormt. iig een gesloten geheel.
nou zie ik bij jou geen plap meer aan de achterkant van de airbox zoals ik die heb bij de mijne.
waardoor ik bang ben dat de rubber rand van mijn tank niet klopt met jou airbox achterkant.
dat zou wel heel toevallig zijn.
als je die airbox maakt, is het dan mogelijk dat er aan de achterkant wat materiaal blijft zitten zodat ik die plap weer heb en deze rust op de midden spijl van het frame?
lijkt me een kwestie van gewoon niks eraf slijpen?
 
ik heb nu helaas geen foto bij de hand want ik ben niet thuis, anders kon ik laten zien wat ik bedoelde... maar denk dat t zo wel redelijk duidelijk zal zijn.
 
Ik heb voor dit project veel respect en t ziet er allemaal goed uit! Maar gezien al je uren die je erin hebt zitten en t geld, had je dan niet beter................en nee, ga niet zeggen een nieuwe kawa kopen. Wat ik snap dit heel best en dit is veel gaver/mooier/ :9~ /etc..., maar gezien je contacten die je al hebt gehad met het motogp team: Kon je geen dealtje maken om een paar echte gp kuipen te krijgen????????????? Eventueel voor een vergoeding, dan had je het echt helemaal perfect gehad. Of zit ik nou heel dom te lullen of heb je misschien zelf dat balletje al eens opgegooid??? Want in principe is alles pas te maken....

in ieder geval succes verder!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor dit project veel respect en t ziet er allemaal goed uit! Maar gezien al je uren die je erin hebt zitten en t geld, had je dan niet beter................en nee, ga niet zeggen een nieuwe kawa kopen. Wat ik snap dit heel best en dit is veel gaver/mooier/ :9~ /etc..., maar gezien je contacten die je al hebt gehad met het motogp team: Kon je geen dealtje maken om een paar echte gp kuipen te krijgen????????????? Eventueel voor een vergoeding, dan had je het echt helemaal perfect gehad. Of zit ik nou heel dom te lullen of heb je misschien zelf dat balletje al eens opgegooid??? Want in principe is alles pas te maken....

in ieder geval succes verder!!

denk niet dat een consument een stukje geheime MotoGP aerodynamica techniek krijgt :z :z :z :z
 
denk niet dat een consument een stukje geheime MotoGP aerodynamica techniek krijgt :z :z :z :z

Nou als ze al geheim willen doen over een paar kuipen+zitje van twee jaar terug bijvoorbeeld......ik zie daar geen geheimen in hoor! Carbon is allang geen nieuwtje meer en elke fabrikant heeft zo zn eigen leveranciers en die weten allemaal wel hoe het zit......dus dat zal denk ik wel het punt niet zijn. Dat de rest liever niet wordt verkocht aan consumenten kan ik me voorstellen........alhoewel de rempompen, koppelingspomp, wielen, voorvork, remmerij, etc. ook wel voor de consument te koop is met een hele dikke portefeulle.....

En onze Arnold heeft ook al contact gehad met het motogp team, sud is het al wat makkelijker om via via aan een paar oude kuipen te komen....was ook maar een vraagje....

Er zijn zelfs "gewone mensen" die een motogp machine bezitten van 2005 of 2006.....dus geheim is anders.......
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan