Halo Pete2,
Kijk hier even:
Goed bezig?
Op blz. 3 onderaan staan 2 foto's van mijn oliekoeler op mijn 550.
De koeler zelf is van een oud 2 pk tje. Het stuk op de motor liet ik draaien in aluminium.
ander aan exotische onderdelen op zit waardoor ik denk dat het blok nor warmer wordt.
Aangezien ik een echte mooi weer rijder ben heb ik met mn CB350 ook meerdere malen warmlopers gehad en ik wil dit met het 400 blok toch echt voorkomen.
Heeft iemand dit al eens gebouwd en daar eventueel foto's van een of een geweldige uitleg....
Alvast bedankt,
Wouter
Ahh kijk die foto's zijn handig!! Dat is wel iets wat ik zelf kan gaan maken
Die thermostaat is ook best een idee alleen vraag ik me af of dat wel echt nuttig is. Zo komt je olie natuurlijk wel sneller op temperatuur maar kostte dat veel moeite om te maken want als het 2 seconden werk is dan heb ik het er wel voor over!!
En exotische onderdelen laten we het erop houden dat ik de cilinders help met het bezorgen van wat extra vulling dmv een raar apparaat wat je op je uitlaat zet
Duvel op oma!kan best geen idee waar ie vanaf komt.
Heb hem al jaren in mn schuur liggen hij heeft ook op mn brommer gezeten maar daar deed ie niet zoveel op misschien dat ie het beter doet op iets met meer cc's
een turbo heeft helemaal niet zoveel olie nodig, een paar druppeltjes smering zijn voldoende
...
Zoals het topic al zegt wil ik graag een oliekoeler op mn CB400 blokje gaan bouwen. Dit omdat ik zelf vind dat die blokjes veel te warm worden en er het een en ander aan exotische onderdelen op zit waardoor ik denk dat het blok nor warmer wordt.
Aangezien ik een echte mooi weer rijder ben heb ik met mn CB350 ook meerdere malen warmlopers gehad en ik wil dit met het 400 blok toch echt voorkomen.
Heeft iemand dit al eens gebouwd en daar eventueel foto's van een of een geweldige uitleg....
Alvast bedankt,
Wouter
Zoals het topic al zegt wil ik graag een oliekoeler op mn CB400 blokje gaan bouwen. Dit omdat ik zelf vind dat die blokjes veel te warm worden en er het een en ander aan exotische onderdelen op zit waardoor ik denk dat het blok nor warmer wordt.
Aangezien ik een echte mooi weer rijder ben heb ik met mn CB350 ook meerdere malen warmlopers gehad en ik wil dit met het 400 blok toch echt voorkomen.
Heeft iemand dit al eens gebouwd en daar eventueel foto's van een of een geweldige uitleg....
Alvast bedankt,
Wouter