Ik heb ook alvast wat oliekoeler-huiswerk gedaan omdat dat op een XL600 blijkbaar ernstig aan te raden is. Nu achteraf heb ik een XL met XR500/XL600 bastaardblok, dus of het nog zo nodig is weet ik niet.
Maargoed, volgens de mannen die die dingen op de XL600 bouwen moet je een oliekoeler hebben met weinig restrictie en een minimale inwendige doorlaat van 8mm. Daar voldoen veel koelers aan; ik had besloten dat een koeler van een BMW R1100R wel een mooi ding zou zijn voor me. Die moet nog net op de plek van de toeter te bouwen zijn.
Als ik zo'n ding monteer laat ik de thermostaat wel. Volgens de XL mannen scheelt het een graad of 10. Da's imho niet de moeite om er een thermostaat voor tussen te zetten.
Maar mocht je dat dan toch willen, volgens mij heeft wederom de R1100R een losse thermostaat met 4 aansluitingen (olie in, olie uit, en twee slangen naar de oliekoeler).
Ik ben wel benieuwd wat je aan slangwerk gaat vinden. Zelf heb ik nog wat puur RVS slang liggen met mantel. Beetje overkill, maar wel degelijk.
Volgens mij WPHB doet de 'smeer'-oliepomp 7.5L/min @ 5500RPM, en de 'retour'-oliepomp 10L/min @ 5500rpm.
Maargoed, volgens de mannen die die dingen op de XL600 bouwen moet je een oliekoeler hebben met weinig restrictie en een minimale inwendige doorlaat van 8mm. Daar voldoen veel koelers aan; ik had besloten dat een koeler van een BMW R1100R wel een mooi ding zou zijn voor me. Die moet nog net op de plek van de toeter te bouwen zijn.
Als ik zo'n ding monteer laat ik de thermostaat wel. Volgens de XL mannen scheelt het een graad of 10. Da's imho niet de moeite om er een thermostaat voor tussen te zetten.
Maar mocht je dat dan toch willen, volgens mij heeft wederom de R1100R een losse thermostaat met 4 aansluitingen (olie in, olie uit, en twee slangen naar de oliekoeler).
Ik ben wel benieuwd wat je aan slangwerk gaat vinden. Zelf heb ik nog wat puur RVS slang liggen met mantel. Beetje overkill, maar wel degelijk.
Volgens mij WPHB doet de 'smeer'-oliepomp 7.5L/min @ 5500RPM, en de 'retour'-oliepomp 10L/min @ 5500rpm.