Omhoog die benzineprijzen

Dude lees het hele topic even.Tis pas twee pagina's,dan lees je wellicht ook de reden waarom ik even niet rij :W .


:X .... :+ ...zegdatdaneerder!


(neeikhadhetheletopicnietdoorgelezenmaarnuwel!..)

:] ...maar dan rij ik toch ff dubbele km's.....neem ik die van jou ff mee!
Ben je d'r toch nog een beetje bij.
En als ik tank....,morgen bijv. bij +/- 0 graden,.... :P :9 ....geniet ik ook ff dubbel!
 
Laatst bewerkt:
Kvind het maar niets die dalende benzineprijzen :N .

Wanneer ik met m'n Sv de tank volgooide bij een literprijs van 1.60 euro koste mij dat 22.40 euro.Met een volle tank doe /deed ik ongeveer een week.
aangezien ik nu niet rij en dat waarschijnlijk pas weer ga doen als de winter weer uit het land vertrokken is(al met al zo'n 26 weken niet rijden) levert mij dat bij een benzineprijs van 1.60 euro dus een besparing op van 26x22.40 euro=582.40 euro.
Maar nu is de benzineprijs dus rond de 1.20 euro en dalende.
Laten we voor het gemak uitgaan van een gemiddelde prijs van 1.10 euro per liter.Een volle tank is dan 15.40 euro.Dit weer maal die 26 weken=400.40 euro.
Bij de oude literprijs dus over die 26 weken zou ik dus 582.40 euro besparen.Maar nu dus nog maar 400.40 euro.Ik bespaar me dus bij de huidigge literprijs 182 euro minder.
Wie gaat mij dat vergoeden meneer Shell?Kan het geld goed gebruiken.Dus omhoog die prijzen.Het liefst naar twee euro per liter.Dat levert tenminste nog wat op :W


Daarom ren ik altijd achter een taxi aan i.p.v. een bus. Dan bespaar ik meer.
 
't is treurig, die dalende prijzen. Enige optie is denk ik het verbruik dan maar drastisch verhogen.
Dus TS, pak 'n boormachine en boor een gaatje in de onderzijde van je tank. Afhankelijk van de tankinhoud een dusdanig groot gaatje dat je net het volgende tankstation zou kunnen halen (als je zou rijden natuurlijk). Reken dan nog maar eens uit hoeveel je nu bespaard. Kun je vet van op vakantie komende zomer. :Y
Ohja, en als je dan toch op de Bahama's zit rijdt je ook geen motor dus bespaar je dan ook nog eens. Dat is luierend op 't strand met je ballen in de zon rijk worden _O-
 
Fijn dat je degenen die niet zielig doen om een beetje kou, wind en regen, en dus gewoon het hele jaar door rijden, ook eens wat goedkopere benzine gunt...

Maar toch nog een lichtpuntje: stel nou dat je motor op LPG zou lopen, dan had je nog veel minder bespaart!

En ik heb ook nog wel een tip voor je: als je nou je motor flink laten tunen, powercommander, open filter, ander dempertje, alles natuurlijk afgesteld op de testbank bij Ten Kate of zo, krijg je niet alleen meer vermogen, hij gaat er ook veel meer van verbruiken! Dan heb je bij lagere literprijs toch een leuke besparing, omdat het over meer liters gaat, en van die extra besparing kun je dus al dat werk aan je motor betalen! Als je het goed doet, houd je nog geld over ook!
Wat nou, kredietcrisis?
Niet helemaal mee eens. Een maat van me heeft een Duc 851, bouwjaar 1992. Toen hij die motor kocht, had hij net geen 90 pk ahw. Nu, na flowen van de koppen, plaatsen van G-nokkenassen (meer, en langere kleplift) en een tangentiale bochtenset, en aanpassing van de chip, zit hij op 110 pk ahw. redelijke toename, lijkt me. Verbruik is van 1 op 16 naar 1 op 22 gegaan *O*
En ongetwijfeld ben ik nog een paar kleine tuningdingetjes vergeten :$
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan