Onderhandelen

Pimbo

MF'er
19 apr 2012
39
0
Rotterdam
Nu ik op zoek ben naar mijn eerste motor en veel al bij motor zaken binnen stap ben ik erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met onderhandelen over de prijs?

Ik krijg het gevoel dat er nergens een dubbeltje ruimte op zit, klopt dat of zijn er wel onderhandeling mogelijkheden over het algemeen?

Heb het nog niet uitgeprobeerd maar ben dan ook nog niet de juiste motor tegen gekomen :)
 
Nu ik op zoek ben naar mijn eerste motor en veel al bij motor zaken binnen stap ben ik erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met onderhandelen over de prijs?

Ik krijg het gevoel dat er nergens een dubbeltje ruimte op zit, klopt dat of zijn er wel onderhandeling mogelijkheden over het algemeen?

Heb het nog niet uitgeprobeerd maar ben dan ook nog niet de juiste motor tegen gekomen :)


Tuurlijk kun je onderhandelen
 
boven de 10.000 tweedehands bij de dealer is soms wel 500 tot 1000 euro eraf te lullen. Laat je budget weten en kijk wat een vergelijkbaar model kost.
 
Onderhandelen kan altijd, die ruimte zit ingecalculeerd in de prijs.
Er zijn maar weinig zaken die hun motoren voor de inkoopprijs weggeven.

En als ze geen duppie willen zakken dan ga je toch naar de volgende.
Je hebt geen inruil en er is keuze genoeg op het moment.
 
Nu ik op zoek ben naar mijn eerste motor en veel al bij motor zaken binnen stap ben ik erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met onderhandelen over de prijs?

Ik krijg het gevoel dat er nergens een dubbeltje ruimte op zit, klopt dat of zijn er wel onderhandeling mogelijkheden over het algemeen?

Heb het nog niet uitgeprobeerd maar ben dan ook nog niet de juiste motor tegen gekomen :)

Wat ben je bereid te betalen voor deze informatie?
 
:) wordt m'n eerste fiets dus ben niet van plan heel veel te gaan betalen, segment waar ik nu zoek is krap rond de € 2000.

Bedankt voor jullie tips!
 
er zijn zeker dubbele prijzen (in belgie toch)
probeer eens bij een kleinere motorzaak. die gaan vaak een stuk lager in hun prijs.
Vraag (heel zelfzeker, anders lukt het veel moeilijker) of er nog iets van de prijs kan.
Wanneer hij zijn eindbedrag noemt bv. 4300€ zeg je: voor 4000€ is het goed. Veel kans dat hij toehapt.
Je moet wel heel zelfzeker overkomen. Zodat hij het gevoel krijgt dat, indien hij de korting niet geeft, je vertrekt zonder motor...
Succes met de aankoop!
 
:) wordt m'n eerste fiets dus ben niet van plan heel veel te gaan betalen, segment waar ik nu zoek is krap rond de € 2000.

Bedankt voor jullie tips!

Op die bedragen is vaak veel minder speling. Wat je wel kan doen is de "rijklaar-beurt" die ze geven er bij proberen te lullen of wat extra opties/kleding erbij zien te krijgen.
 
Onderhandelen kan altijd, die ruimte zit ingecalculeerd in de prijs.
Er zijn maar weinig zaken die hun motoren voor de inkoopprijs weggeven.

En als ze geen duppie willen zakken dan ga je toch naar de volgende.
Je hebt geen inruil en er is keuze genoeg op het moment.


Even offtopic.

@ZiggiBMW: Zou je mij even willen mailen (sandrajacobs23@hotmail.com) i.v.m die Honda CB900F? Dan kan ik je de foto's doorsturen indien je nog interesse hebt.
 
Ik weet niet of het bij motoren zo werkt als bij de 2e hands auto-business :')

Bij de laatste kom je aan met je inruiler, en begint meneer eerst vakkundig jouw auto af te zeiken, en dan zijn auto op te hemelen. "Zo, die zit rondom in elkaar, 75 euro" en "Staat mooi op de bandjes" en nog te lui om er even tegenaan te schoppen

Ik heb, door eerlijk en duidelijk te zijn 450 voor mijn auto gekregen en 300 euro minder betaald voor de aangeschafte auto.

En reken maar dan meneer dan nog winst heeft.

Bij motoren is het wellicht wat krapper, maar ruimte zal er altijd zijn. Als is het maar door afleverkosten, kosten rijklaar maken en dat soort onzin te laten vallen. Een slot gratis er bij, kleding gratis of met veel korting.

En dat los van de daadwerkelijke prijs :)
 
Wat je echt niet moet vergeten is dat je beter een goede motor kunt kopen en net ff wat meer betalen dan een waar je lekker kunt afdingen omdat er zoveel mis mee is.. :)

Ik ben echt verschrikkelijk als ik iets wil kopen, dubbeltje op de eerste rij enzo, maar uiteindelijk betaal ik meestal meer dan ik van plan was omdat ik alle troep links laat liggen. Slechte banden? Ketting? krasjes? lekker makkelijk afdingen, maar ja, dat moet wel allemaal weer gefixt worden.
 
Ahhh mijn favoriete onderwerp. We betalen overal en altijd gewoon de prijs die erop staat, maar als het op motoren of auto's aankomt dan laten we alle beschaving varen en veranderen we ineens in een stel ordinaire marktkoopmannen :z

Dus het komt erop neer dat de dealer standaard 10% er bovenop doet, en aan ons om die 10% er dan vanaf te lullen :z Niet echt een leuk spel, kost alleen maar tijd en helemaal niemand wordt er wijzer van.

Mijn tip: zorg dat je de prijs kent. Noem die prijs. Take it or leave it. Is het leave it? Verlaat de zaak direct en keer niet meer terug. Soms zullen ze je nog een andere prijs naroepen. Weiger deze en noem nogmaals je prijs, terwijl je doorloopt. Er komt geen tientje bij.

Dat eeuwige gezeik B| Een van de redenen waarom ik het totaal niet leuk vind om voor een motor te gaan kijken.
 
Bel HP Motoren in eemnes even. Die kunnen je er alles over vertellen!

of wacht.. je bent een mogelijke klant.. daar spreken ze liever niet mee
 
Ahhh mijn favoriete onderwerp. We betalen overal en altijd gewoon de prijs die erop staat, maar als het op motoren of auto's aankomt dan laten we alle beschaving varen en veranderen we ineens in een stel ordinaire marktkoopmannen :z

Dus het komt erop neer dat de dealer standaard 10% er bovenop doet, en aan ons om die 10% er dan vanaf te lullen :z Niet echt een leuk spel, kost alleen maar tijd en helemaal niemand wordt er wijzer van.

Mijn tip: zorg dat je de prijs kent. Noem die prijs. Take it or leave it. Is het leave it? Verlaat de zaak direct en keer niet meer terug. Soms zullen ze je nog een andere prijs naroepen. Weiger deze en noem nogmaals je prijs, terwijl je doorloopt. Er komt geen tientje bij.

Dat eeuwige gezeik B| Een van de redenen waarom ik het totaal niet leuk vind om voor een motor te gaan kijken.

Nee hoor, dat doe ik niet alleen bij motoren en auto's. Ook bij witgoed, electronica, de bouwmarkt, de meubelboer, de keukenverkoper, de makelaar, de aannemer etc...
En allemaal met succes.

Jouw tip om 1 prijs te noemen en anders maar weg te lopen is in mijn ogen een waardeloze tip. Onderhandelen is een spel. Dat jij dat toevallig niet leuk vindt verandert daar niks aan.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, dat doe ik niet alleen bij motoren en auto's. Ook bij witgoed, electronica, de bouwmarkt, de meubelboer, de keukenverkoper, de makelaar, de aannmer etc...
En allemaal met succes.

Jouw tip om 1 prijs te noemen en anders maar weg te lopen is in mijn ogen een waardeloze tip. Onderhandelen is een spel. Dat jij dat toevallig niet leuk vindt verandert daar niks aan.


Ik doe het ook als ik getankt heb, en met succes, iedereen die zeikt over de brandstofprijzen zijn gewoon dom dat ze niet onderhandelen bij de kassa :X
 
Nee hoor, dat doe ik niet alleen bij motoren en auto's. Ook bij witgoed, electronica, de bouwmarkt, de meubelboer, de keukenverkoper, de makelaar, de aannemer etc...
En allemaal met succes.

Jouw tip om 1 prijs te noemen en anders maar weg te lopen is in mijn ogen een waardeloze tip. Onderhandelen is een spel. Dat jij dat toevallig niet leuk vindt verandert daar niks aan.
Ja precies, alleen bij de wat "shady businesses". En waarom zijn ze wat shady.. precies, omdat we dan ineens 2 eeuwen terug in de tijd gaan door te handje klappen :z Special price for you my friend! :X

Maar dus omdat het een spel is moet ik meespelen? Dacht het niet. Of doe jij ook altijd met de bingo mee, terwijl je het niet leuk vindt? :? (willekeurig voorbeeld)
 
Nu ik op zoek ben naar mijn eerste motor en veel al bij motor zaken binnen stap ben ik erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met onderhandelen over de prijs?

Ik krijg het gevoel dat er nergens een dubbeltje ruimte op zit, klopt dat of zijn er wel onderhandeling mogelijkheden over het algemeen?

Heb het nog niet uitgeprobeerd maar ben dan ook nog niet de juiste motor tegen gekomen :)


Een handelaar gaat niet onderhandelen als het geen serieuze gegadigde is. Je geeft zelf aan dat je de juiste brommert nog niet gevonden hebt; dat heeft een handelaar ook in de gaten en zal je op voorhand geen voordeel bieden.
 
Ahhh mijn favoriete onderwerp. We betalen overal en altijd gewoon de prijs die erop staat, maar als het op motoren of auto's aankomt dan laten we alle beschaving varen en veranderen we ineens in een stel ordinaire marktkoopmannen :z

bla...

Dat doe ik eigelijk altijd bij aankopen die de moeite waard zijn. En daar is niks ordinairs aan, da's de sport, en het is altijd lachen om te zien hoeveel geld je eraf krijgt of hoeveel spullen je erbij krijgt. En er is ALTIJD ruimte voor onderhandelen. Zelfs in een kledingzaak is er dikwijls nog wel een paar sokken of een riem bij te lullen.

Voor de dealer is het dikwijls veel interessanter om spullen erbij te leveren ipv harde euro's korting te geven. En voor jou als koper scheelt dat toch maar weer mooi.

Paar jaar terug bij de aanschaf van mijn geluidsinstallatie een tijdje staan buurten met de verkoper --> ruim 100 euro eraf, verrekening van de verwijderingsbijdrage met extra korting op de DVD speler, paar DVD's erbij, paar lege DVD's erbij én alle benogigde extra kabels erbij gekregen. Het kost weliswaar iets meer tijd, maar de opbrengst en het voldane gevoel was toch goed. Was wel bij de IT's trouwens... :X O-)

En weet jij veel wat hun inkoopsstrategie is geweest of hoeveel ze inkoop betaald hebben, wellicht staat de verkoper in zijn vuistje te lachen omdat ik in zijn ogen zoveel betaald heb en hij een mooie winst maakt. En ik maar blij zijn ondertussen.... :+

Gewoon lekker afdingen, pakken wat je pakken kan!
 
:) wordt m'n eerste fiets dus ben niet van plan heel veel te gaan betalen, segment waar ik nu zoek is krap rond de € 2000.

Bedankt voor jullie tips!

wil je die particulier of bij een handelaar kopen?

Ga je er werkelijk 100 euro vanaf proberen te lullen? Als je achteraf met problemen zit ga je blij zijn om de prijs die erop stond betaald te hebben. Mensen die krenterig doen over een prijs bij aankoop betalend die dubbel terug bij service achteraf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan