Onderzoek: geef je mening over MF en het beleid

Ik ben nu een wwek lid maar heb al een paar maanden rondgeneust en ik vindt het forum echt toppie.
Humor (zoals in de gisteren 4 uur thread )
Spanning , medeleven echt ok.
behalve de kleuren ;)
 
Het is een leuk en actief forum, dat kun je niet van elke ander motorforum zeggen. Soms een beetje chat-achtig, ik bedoel daarmee dat soms enorm van het onderwerp wordt afgeweken en er onduidelijkheid ontstaat.

De kleuren zijn juist rustgevend. (Zwart/rood bijv. leest heel ongemakkelijk). Ik weet niet wat de vorige kleuren waren, maar deze zijn OK!!
 
Ik kan me de kleuren van het vorige forum ook niet meer herinneren, hoewel ik nog wel weet dat er een levendige discussie over is geweest en ik in het begin ook een beetje opkeek van de huidige kleuren. Nu ik op wat meer fora kom, blijkt idd dat dit forum lekker rustig voor de ogen is tijdens het lezen van al die verschillende topics ( behalve dan al die bewegende icons, maar dat zal de leeftijd wel zijn ;) ).
Verslaafd? JA !
Gezonde rivaliteit tussen de verschillende typen rijders: PRIMA, maar hou het idd leuk en ga geen mensen beledigen met dingen die je moeilijk terug kunt nemen.
Nu heb ik ook gemerkt dat je soms iets post met een bepaalde bedoeling en dat je aan de daarop volgende reactie kan zien dat het ( itt wat je dacht ) op meerdere manieren uit gelegd kan worden.
Verder uiteraard alleen maar lof voor Ruud en z'n maten.
Ik baal nu al dat ik ivm de verhuizing de komende week ( en als het gaat zoals ik verwacht van de PTT: de komende WEKEN ) weinig tot geen tijd zal kunnen doorbrengen op het forum.
 
Klein puntje van kritiek;
Als er eens een nieuwe gebruiker een topic opent met een serieuze vraag, vind ik dat ie soms wel erg snel wordt afgefakkeld... :(
Dit is een punt waar we als 'modjes' weinig aan kunnen doen.
Zoals dat topic waarvan de topic-beginner een mod heeft gevraagd om het topic te sluiten, of een topic met als eerste 10 reacties die erg flauw zijn.
Een topic starter kan beter dan een ICQtje of mailtje naar 1 van de modjes doen :P
 
Tja, het wat kan ik nog zeggen. Ik sluit me aan bij alle voorgaande reacties. De kleur van het forum is prima, rustgevend en goed leesbaar. Ik vind het helemaal niet erg dat het er soms heet in aan toe gaat in sommige topics, als het maar weer wordt bijgelegd.

Aan de gehele crew, dank u :} :} en nog vele jaren hoop ik.
 
Enkele puntjes:

* Ik heb wel eens wat vraagtekens m.b.t. het slotjesbeleid. Over het algemeen is dit prima in orde, maar is een aantal gevallen waar ik het een beetje vreemd vond. Slotje betekent: dicht en niet meer open, met een goede reden. Ik heb weleens een topic gezien dat naderhand weer open ging. (Toegegeven, aan die heropening ging wel een ander topic vooraf).

* Het forum is erg gesloten voor nieuwe leden. Je merkt dat er groepjes ontstaan, voornamelijk gebaseerd op het type motor dat je rijdt ("chroom of plastic"). Dat is geen fout van het forum, het is bepaald sociaal gedrag dat je overal tegenkomt, maar ik kan me ook herinneren dat er een nieuw lid was dat een tourrit voorstelde (voor alle soorten motoren), en op basis van zijn eigen motor werd besloten dat dat nooit iets kon zijn. Die man heeft zijn eigen topic laten sluiten, en ik heb niks meer van hem gehoord.

* Nieuwe leden hebben een eigen topic om zich in voor te stellen, maar topics met >300 postings probeer ik te mijden. :) Het lijkt mij een beter idee om een eigen forum in te richten voor nieuwe leden, waar ieder voor zich een topic kan openen om zich voor te stellen. Maakt het ook makkelijker om van een lid dat je nog niet kent wat informatie op te duikelen.

* De kleuren zijn prima in orde wat mij betreft. Rustig in ieder geval.

* Hopelijk wordt de nieuwe server snel geactiveerd, er zijn discussies doodgebloed omdat de laatste pagina niet meer toegankelijk is met de default settings.

* De forumsoftware heeft irritante bugs. Op mijn werk gebruik ik helaas IE4, en het quoten van een bericht gaat niet eens goed. (komt doordat IE4 &_quot (zonder _) altijd vervangt door " , ook in je URL :( ) Oh ja, en die zoekfunctie is gaar :?

* Het is een enorm leuk forum om te lezen en op te posten. Ik heb heel wat forums/fora :) gelezen maar discussieerde nooit actief mee omdat het te vol zat met ego's en pubers, maar dit is gewoon een gezellig forum waar ook nog nuttige informatie te vinden valt. Hulde! :}
 
Ik vind het forum TOP.
De modjes doen goed hun werk.
Ruud natuurlijk ook.
Is nu een beetje traag maar dat gaat allemaal goed komen met de nieuwe server :)
De meetings zijn ook mooi.
Ga zo door :}
 
Ik vind idd ook dat je er als nieuwkomer niet gemakkelijk "tussenkomt". Kliekjesvorming dus. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen dat ze op mijn posting ipv die van de vorige reageerden... ;) ;) ;) }) }) })

Verder iets te weinig actie :9 }) , humor of hoe je het ook noemen wilt. Soms een beetje sufjes...

Maar kritiek is gemakkelijk te leveren.

Al met al vind ik het MF errig leuk! :}
 
Op zaterdag 30 maart 2002 10:04 schreef Bananeman2002 het volgende:
(...) maar ik kan me ook herinneren dat er een nieuw lid was dat een tourrit voorstelde (voor alle soorten motoren), en op basis van zijn eigen motor werd besloten dat dat nooit iets kon zijn. Die man heeft zijn eigen topic laten sluiten, en ik heb niks meer van hem gehoord.
Logische reactie en ook correct naar mijn mening (topic liet ook foto's zien met groepjes die enkel toerfietsen reden, toch? Anders heb ik de verkeerde in gedachten)... Veel van de mensen die daarop reageerden zijn sportrijders... Dat zijn toch in veel mindere mate rijders die een stukje gaan rijden om op hun dooie gemakje naar de omgeving te kijken... Veel liever wordt er een rondje heftig gestuurd, gereden en dat op een tempo dat bij de voorgestelde toerrit nooit gehaald zou worden, getuige het karakter van de fietsen van de andere rijders... Nog nooit een Goldwing een (goede) sportrijder bij zien houden op een ritje... Op basis daarvan kan idd gezegd worden "Dit is niets voor mij"... Helaas kwam dit soms over als: "Dit is niets voor wie dan ook"...

Mening over het forum:
De modjes doen hun werk goed & houden het forum overzichtelijk & redelijk vrij van agressieve uitspattingen... En dat zonder over te komen als machtswellustelingen, zoals je bij andere fora nog wel eens tegenkomt... Het regelement wordt niet strikt nageleefd op de letter, maar wel in de geest van het regelement (voorbeeld: niet meteen een waarschuwing voor een enkele offtopic post, maar zodra het overlast begint te geven wordt er wel adequaat gereageerd)... En da's goed :}

Het forum begint langzamerhand wel steeds groter te worden, maar toch blijft de vaste kern redelijk gelijk... Wekt wel de indruk dat het moeilijk is om er tussen te komen, ook al vond ik dat toen ik hier net kwam nog wel meevallen... (is wel alweer lang geleden)...
Ook door de groei: :} voor de modjes, dat ze toch alles in goede banen weten te leiden...

Wel is het door de groei minder makkelijk om alles redelijk bij te houden... Om alle topics bij te houden ben je nu gewoon bijna fulltime bezig, dus je moet wat meer filteren in de berichten... Met name in algemeen en sport is de kans om een nuttige post te missen groter geworden door de groei... Hierdoor komen ook vaker vragen die al beantwoord zijn een week of twee weken later weer terug...

Over het algemeen bevalt het forum me uitstekend. Dingen die nog wel voor verbetering vatbaar zijn:

Zoekfunctie (Van sommige topics weet ik dat ze er moeten zijn, maar met name de wat oudere topics zijn niet altijd terug te vinden met de zoekfunctie... Voorbeeld: Topic waarin Rev aangeeft nog wel een of twee jaar met z'n FZR 400 te willen doen }) )...

Server (Bekend verhaal toch?)

Motor (Admin van een motorforum zonder fiets? Moet soms met het lezen van verhalen toch verschrrikkelijk kriebelen... Applaus voor je dat je dat volhoudt, Ruud :} )

Handige dingetjes die me leuk lijken (indien mogelijk):

Gallerie: Showhoekje van motorforummers...

Attachment grootte naar 200 KB of meer en de mogelijkheid om ook .JPG bestanden te kunnen uploaden... (nu alleen .jpg)

Stukje forum voor het bestellen van de veel besproken merchandise... (Soort online bestellijst)

[droommodus]
De Duderuud-ring... (Motorforum-circuit, met veeeel bochten, ook met hoogteverschil, een of twee echt lange stukken, paralel een vliegveldachtig stunt-terrein en nul politiecontroles (hooguit voor de snelheidsmeting op het rechte stuk, waarna je een certificaat met je topsnelheid meekrijgt }) ), in de buurt van Lienden....
[/droommodus]

Over de meetings:
De meetings zijn leuk & gezellig... Enige minpunt is dat er steeds minder komt van gewoon lekker rijden... Door de grootte van de groep ben je meer bezig met letten op anderen dan met sturen... Vooral als een van de trageren, zoals ik... Om echt gewoon lekker te kunnen sturen, zouden we de grote groep met het rijden onder moeten verdelen in kleinere groepen, met ongeveer gelijk niveau...

Begrijp me niet verkeerd, zoals we tot nu toe rijden is zeker leuk, maar het wordt gewoon steeds moeilijker om als groep goed te kunnen rijden... De eerste meetings waren voor mij persoonlijk leerzamer, omdat je je meer kon concentreren op techniek & stijl dan op iedereen die om je hen rijdt & agenten... Wel zijn de huidige meetings gezelliger bij de tussenstops... Een combinatie (kleinere groepen met rijden, grotere groepen bij stops / stuntterreintjes) zou wat mij betreft dus ideaal zijn... :)
 
Oh ja, nog een klein dingetje over die zoek-functie; zoeken naar cijfers wil niet, bijv R1 of R6 of 900RR wil niet...

Wisten jullie natuurlijk al wel, maar kan er iets aan gedaan worden??
 
bevalt me goed hier, niet te veel aan veranderen

ik vind het wel makkelijk dat je elkaar kunt helpen met sommige dingen en tips geven

8-) beetje dom lullen moet natuurlijk ook mogelijk zijn 8-)

het enigste dat ik graag weer snel actief zie is de optie actieve onderwerpen, het volgen van dit forum is een stuk lastiger geworden
 
Ik vind dit het beste motor forum van internet (NL), Echter, er is hier op dit Forum behoorlijk kliekjesvorming wat ik heel jammer vind. Als je blijkbaar niet iemand persoonlijk kent hier op dit forum, zoals ik, word je bijna genegeerd soms. Het zijn altijd dezelfden die reageren op elkaars berichtjes. Desalwelteplus zal ik niet stoppen met reageren op vragen en opmerkingen op dit forum gewoon omdat ik het leuk vind!!! Dus MF'ers, ook al ben je het hier misschien niet mee eens, toch is dit mijn ervaring als "outsider", doe niet zo flauw en reageer ook eens op iemand die je niet kent. Doe ik toch immers ook, en ik ken niemand van jullie persoonlijk. Zijn ook heel veel jonkies hier op het forum merk ik wel (25 kWattertjes, nog geen A`tje, nog brommertje aan het crossen, wannabees enz. ) Zal er ook wel mee temaken hebben want die zijn vast nog een beetje verlegen om iets te zeggen......of niet????

Je reageert toch altijd anders (makkelijker en sneller) op iemand die in het echt gezien hebt? Als nieuweling duurt het altijd ff om er tussen te komen (overal). Daar kan de 'nieuweling' zelf het meest aan doen, zoals op een meeting komen etcetera.

Tja 25 kW, denk dat het wel mee valt. Er worden wel geintjes over gemaakt, maar niet serieus afgezeikt. Dat is meer het idee dat je zelft hebt. Voor mij maakt het niet veel uit, iedereen rijdt motor, vind alleen sommige mooier dan de andere. :]

Verders top!
 
Prima forum, alleen de laatste tijd vaak problemen met server maar die zijn snel voorbij.

Wel een beetje jammer dat de choppers veel worden afgekraakt, als iemand met een sjopper iets vraagt zijn de eerste paar reacties altijd erg negatief maarja, dat zal wel niet te voorkomen zijn.

Kleuren vind ik trouwens erg goed; rustgevend en goed te lezen.
 
Goed forum, alleen soms wel erg snel een slotje.
Het afzeiken van motoren valt ook nog wel mee, alhoewel ik vind dat iedereen een ban moet krijgen die loopt te miepen over mijn XR })
Kleurtjes mogen van mij ook wat anders.. maargoed dat is weer wat anders dan het beleid.

Verder aan het aantal posts van mij te zien ben ik nie verslaafd :)
 
Forum is toppie, kleuren zijn goed en slotjes beleid kan ik mij totaal niet aan storen.

Verder is alles al gezegd ben ik bang.
Keep up the good work
xyxthumbs.gif
 
Nu ik op wat meer fora kom, blijkt idd dat dit forum lekker rustig voor de ogen is tijdens het lezen van al die verschillende topics ( behalve dan al die bewegende icons, maar dat zal de leeftijd wel zijn ;) ).

Als je je echt te oud voelt kan je icons ook helemaal afzetten in je instellingen he. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan